بهترین خطوط هوایی دنیا در سال 2019

24 آذر، 1398
24 آذر، 1398
مدت مطالعه :

بهترین خطوط هوایی کدامند؟ چه تفاوت‌هایی باعث تغییر رتبه بندی خطوط هوایی می‌شود؟ اسکای ترکس (Skytrax) سایتی‌ست که شرکت‌های هواپیمایی را رتبه‌بندی می‌کند و به تازگی لیستی از بهترین کمپانی‌های حمل و نقل هوایی در سال 2019 را منتشر کرده است. برخی از شرکت‌ها جدیدترین نسل هواپیماهای مسافرتی مثل بوئینگ 787، ایرباس A350 و A330neos را دریافت کرده‌اند و همین موضوع در رتبه‌بندی آن‌ها تاثیر به سزایی دارد. در ادامه همراه اسمارتیز باشید تا با بهترین خطوط هوایی آشنا شوید.
10- خطوط هوایی تای (Thai Airways)
خطوط هوایی تای هر ساله مدعی اصلی بهترین خطوط هوایی‌ست و جزو 10 کمپانی حمل و نقل هوایی دنیاست. این شرکت امسال (2019) موفق به کسب جایزه بهترین کارمندان هوایی در آسیا شد. کمپانی تای بسته به هواپیمایی که برای پرواز انتخاب می‌کنید، خدماتی مناسب و در عین حال اقتصادی به مسافران عرضه می‌کند. با اینحال به دلیل کمبود خدمات فرست کلاس (First Class)، به ندرت بین 5 خطوط برتر قرار می‌گیرد.
هواپیماهای شرکت تای | عکس از: ttgasia.com
9- خطوط هوایی لوفت‌هانزا (Lufthansa)
لوفت‌هانزا تلاش زیادی می‌کند تا به عنوان بهترین خطوط هوایی اروپا شناخته شود اما مانند شرکت تای، مشکلی مشابه دارد. علاوه بر این، وجود شرکت خطوط هوایی بریتانیا (British Airlines) که رقیب اصلی لوفت‌هانزا شناخته می‌شود، مانعی برای دریافت جایزه بهترین خطوط هوایی اروپاست. پیش‌بینی می‌شود اگر وضعیت خدمات‌رسانی لوفت‌هانزا همینگونه ادامه یابد، سال آینده در لیست 10 شرکت برتر هوایی قرار نداشته باشد.
هواپیماهای شرکت لوفت‌هانزا | عکس از: nos.nl
8- خطوط هوایی کانتاس (Qantas)
کانتاس هرساله جزو 10 شرکت برتر حمل و نقل هوایی قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد سال‌های آینده پیشرفت‌های زیادی هم داشته باشد. هواپیمای جدید این شرکت استرالیایی به نام 787s قابلیت پرواز مستقیم از سیدنی به نیویورک را برای مسافران فراهم کرده و مهمترین دلیل قرارگیری کانتاس در بین 10 شرکت برتر، همین موضوع است.
هواپیمای شرکت کانتاس | عکس از: http://marc-newson.com/
7- خطوط هوایی هاینان (Hainan)
به غیر از مردم آسیا، اروپایی‌ها هم با خطوط هوایی هاینان آشنایی دارند. با اینکه شرکت‌های هواپیمایی چینی رقابت سختی بایکدیگر دارند و مدت‌هاست خدمات بین‌المللی مختلفی در این زمینه ارائه می‌دهند، شرکت هاینان به خوبی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. هواپیماهای هاینان طراحی ساده و زیبایی دارند اما در این زمینه پیشگام نیستند. باینحال رفتار دوستانه کارمندان این خطوط هوایی، آن را به بهترین ایرلاین چین تبدیل کرده است. دو شرکت خطوط هوایی شرق و جنوب چین، خدمات مناسبی مانند صندلی‌های پیشرفته در هواپیماهای A350s معرفی کرده‌اند که فعلا هاینان در این زمینه قدمی برنداشته است. بنابراین هاینان سال 2020 برای قرارگیری در 10 رتبه شرکت‌های هواپیمایی، کار دشواری دارد.
پرسنل شرکت هواپیمایی هاینان | عکس از: samchui.com
6- خطوط هوایی ایوا (EVA)
این شرکت حمل و نقل تایوانی تقریبا هر ساله جزو 10 خطوط برتر دنیا قرار می‌گیرد که البته استحقاقش را دارد. خدمات‌دهی مناسب به مسافران و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای سفرهای هوایی، ایوا را هر ساله جزو پایه ثابت‌های لیست قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد سال آینده هم این کمپانی تایوانی در لیست حضور داشته باشد.
نمایی از کابین هواپیمای شرکت ایوا | عکس از: mainlymiles.com
5- خطوط هوایی امارات (Emirates)
هواپیمایی امارات جزو ایرلاین‌های 5 ستاره نیست اما به دلیل داشتن سرگرمی‌های الکترونیک در پروازها، جزو لیست قرار گرفته است. البته خدمات سرویس‌دهی توسط برخی مسافران متوسط گزارش شده است و شاید استحقاق حضور در این لیست را نداشته باشید. بااینحال شرکت اتحاد رقیب امارات، در زمینه خدمات رسانی به مسافران بسیار شهرت دارد و در این زمینه از امارات جلوتر است.
هواپیمای خطوط هوایی امارات | عکس از: emirates.com
4- کاتای پسیفیک (Cathay Pacific)
تعجبی ندارد که شرکت کاتای مانند سال گذشته در جمع 5 شرکت برتر لیست قرار دارد؛ پیش‌بینی می‌شود سال آینده هم کاتای در همین رتبه قرار بگیرد. خدمه پرواز با رفتار دوستانه، سرویس‌دهی مناسب در تمام کلاس‌ها و استفاده از هواپیمای مجهز A350s، کاتای را در رقابت شانه به شانه با غول‌های دیگر نگه داشته است. با اینکه در بعضی پروازهای این کمپانی از هواپیمای نسبتا قدیمی بوئینگ 777 استفاده می‌شود، اما هنوز هم صندلی‌های این هواپیما کیفیت بالایی دارند.
هواپیمای خطوط هوایی کاتای پسیفیک | عکس از: travelnoire.com
3- خطوط هوایی آل نیپون (All Nipon Airways)
تقریبا در تمام حوزه‌های دنیا، ژاپنی‌ها حرف اول را می‌زنند و در صنعت هوایی هم حرف‌هایی برای گفتن دارند. آل نیپون امسال به عنوان محبوب‌ترین خطوط هوایی ژاپن شناخته شد و در این رده بندی جهانی هم رتبه سوم را تصرف کرد. به نظر می‌رسد آل نیپون در سال‌های آینده حتی بتواند به عنوان بهترین خطوط هوایی نیز قرار گیرد.
هواپیمای آل نیپون درحال اوج گرفتن | عکس از: Flicker.com
2- خطوط هوایی سنگاپور (Singapore Airlines)
سال گذشته رتبه اول بهترین خطوط هواپیمایی متعلق به سنگاپور بود اما امسال در رتبه دوم قرار گرفته است. البته قضاوت اینکه کدام یک در رتبه اول و دوم قرار بگیرند سخت است چون هر دو شرکت (که در مورد بعدی آن را معرفی می‌کنیم) رقابت تنگاتنگی دارند. خطوط هوایی سنگاپور به معنای واقعی فوق‌العاده هستند و بسیاری از مسافران دنیا برای پروازهای خود ایرلاین سنگاپور را انتخاب می‌کنند. حدودی نیمی از سهام این ایرلاین در اختیار دولت سنگاپور است و اهمیت زیادی به آن داده می‌شود. ایرلاین سنگاپور به 62 مقصد و 32 کشور پرواز مستقیم دارد و به دلیل گستردگی مقاصد پروازی، شهرت زیادی در دنیا دارد.
کابینه هواپیمای کمپانی سنگاپور | عکس از: upgradedpoints.com
1- خطوط هوایی قطر (Qatar Airways)
خطوط هوایی قطر به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی سال 2019 انتخاب شد. سال گذشته این عنوان دراختیار کمپانی هواپیمایی سنگاپور بود اما امسال قطر ایرویز توانست از این شرکت هواپیمایی قطری سبقت بگیرد. طراحی جدید و استفاده از کیو سوئیت‌های مشهور (برای پروازهای بیزینس کلاس) شهرت و محبوبیت زیادی به خطوط هوایی قطر بخشیده است.
کیوسوئیت‌های قطر ایرویز | عکس از: pinterest.com
با توجه به نظرات مسافران، کیو سوئیت‌ها در مقابل بسیاری از پروداکت‌های فرست کلاس دیگر برتری و زیبایی خاصی دارد. هواپیمایی قطر با طراحی کیوسوئیت‌ها مفهوم جدیدی به پروازهای فرست کلاس بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های مثبت قطر ایرویز می‌توان به رفتار عالی خدمه پرواز و شبکه اینترنت گسترده جهانی نام بُرد. به نظر می‌رسد سال آینده هم قطر ایرویز برای تصاحب جایگاه اول دوباره با خطوط هوایی سنگاپور رقابت سنگینی داشته باشد.

از بچگی دنبال ماجراجویی و تجارب جدید بودم؛ عاشق فوتبال، تکنولوژی، فیلم و بازی‌های کامپیوتری‌ام و هیچ وقت از این کارا خسته نمی‌شم. البته عاشق طبیعت هم هستم چون آرامش زیادی ازش میگیرم. از سال 94 در حین درس خوندنم به طور حرفه‌ای وارد دنیای تولید محتوا شدم و عاشق اینکارم. سال 96 هم در رشته روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شدم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 26 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.