بهترین مراکز خرید مکزیکوسیتی کجا هستند؟

15 اسفند، 1397
15 اسفند، 1397
مدت مطالعه :

خرید در مکزیک، درست مثل شهرگردی در مکزیکوسیتی یا گوادالاهارا جذاب و هیجان‌انگیز است. لباس‌‌های محلی، کلاه‌های بزرگ Sombrero، صنایع دستی چوبی یا پارچه‌ای دنیایی از رنگ و رنگ را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد که مقاومت کردن در مقابل وسوسه‌ی خریدشان سخت است. اما کدام مراکز خرید مکزیکوسیتی یا فروشگاه‌ها بهتر است که برای خرید سوغاتی به سراغ‌شان برویم؟

در مکزیکوسیتی از کجا چی بخریم؟

La Lagunilla

بزرگ‌ترین بازار محلی یا مارکت مکزیکوسیتی که مسافران این شهر را به سمت خودش می‌کشد، La Lagunilla است که در Ciudad de Mexico قرار گرفته. از 10 صبح تا 6:30 بعدازظهر، وقت دارید تا در این بازار بزرگ بگردید، خرید کنید یا حتی زمان‌تان را به Window Shopping بگذرانید. در کنار خرید، امتحان کردن غذاهای محلی و خیابانی این بازار هم از تفریحات هیجان‌انگیز دیگری است که می‌توانید انجام دهید.

بازار La Lagunillaیک‌جورهایی آدم را یاد جمعه بازار پروانه تهران می‌اندازد. 

Paseo de la Reforma 222

ریفورما 222 (Reforma 222) نتیجه‌ی رویاپردازی و هنرمندی معمار مشهور مکزیکی «تئودور گونزالس لئون» است. ساخت این مرکز خرید در 2004 میلادی شروع شد و در 2007 میلادی به بهره‌برداری رسید. این برج معروف و لوکس در محله‌ی Juarez مکزیکو قرار گرفته و محصولات تمامی برندهای معروف جهانی مثل زارا، دیور (Dior)، برشکا (Bershka) و … را دارد.
سالن سینما، دفاتر بازرگانی، باشگاه بدن‌سازی و رستوران از دیگر بخش‌های این برج معروف است. در نقشه‌ای که وبسایت Reforma منتشر کرده، می‌توانید طبقات و بخش‌های مختلف برج را ببینید.

ساختمان Reforma 222ریفورما از آن مراکز خرید مدرن و شیکی است که در نزدیکی سفارت آمریکا در مکزیکوسیتی ساخته شده. 

Centro Santa Fe

نظرتان راجع به خرید از بزرگ‌ترین مال آمریکای لاتین چیست؟ Centro Santa Fe نتیجه‌ی طراحی جاه‌طلبانه‌ای بود که به پروژه‌ای بزرگ تبدیل شد. در این مرکز خرید یا Shopping Mall هرچه که در ذهن داشته باشید پیدا می‌کنید. سالن‌های سینما، محصولات دکوراسیون داخلی خانه، سالن‌های هاکی و اسکیت، رستوران‌های زنجیره‌ای و مهم‌تر از همه فروشگاه‌ها و مغازه‌های Dolce & Gabbana، Emporio Armaniو Lacoste و Marc Jacobs. فقط یادتان باشد که اینجا، از آن مراکز خرید گران شهر است که پولدارهای مکزیکوسیتی به سراغش می‌روند. برای همین نباید انتظار اجناس ارزان‌قیمت یا متوسط را داشته باشید.

ساختمان Centro Santa Fe مکزیکوسیتیCentro Santa Fe سالانه 20 میلیون نفر بازدیدکننده دارد. 

شنبه بازار Sabado

شنبه بازار شهر San Angel در ایالت مکزیکوسیتی از بهترین بازارهای محلی و هفتگی شهر است که متنوع‌ترین اجناس هنری و متنوع را دارد. اگر از قیمت اجناس می‌خواهید بدانید باید بگوییم کمی گران‌تر از جاهای دیگر شهر است اما به خاطر کیفیت بالای اجناس، ارزش خرید دارد. تنها جایی که در این بازار هفتگی، صنایع دستی ارزانی می‌فروشد، tchotchka است که سوغاتی‌ها و زیورآلات بدلی ارزان می‌فروشد. شاید بد نباشد که برای خرید سوغاتی اینجا را هم در نظر بگیرید. خلاصه که در اینجا همه چیز پیدا می‌شود؛ از جواهرات و زیورآلات بدلی گرفته تا لباس و ظروف سفالی. وقتی هم که گرسنه شدید، دقیقا در وسط بازار، رستورانی هست که از گرسنگی نجات‌تان می‌دهد.

برای آشنایی با هنر نقاشی مکزیکوسیتی، قدم زدن و رد شدن از کنار نقاشی‌های Sabado بهترین کار است. 
sabadoغرفه‌های فروش بدلیجات، نقره‌جات و سایر صنایع دستی مکزیکی تصویر کاملا آشنایی برای ما ایرانی‌هاست. 

MERCADO ARTESANAL MEXICANO

مِرکادو از آن بازارچه‌های محلی مکزیکوسیتی است که ساعت خلوتی ندارد و بیشتر اوقات مخصوصا روزهای آخر هفته شلوغ است. برای همین اگر حال و حوصله‌ی شلوغی و جمعیت را ندارید، روزهای آخر هفته به اینجا نروید. برای برنامه‌ریزی بهتر، به ساعت‌های باز بودن بازار دقت کنید.
دوشنبه‌ها تا پنجشنبه‌ها، از ساعت 11 صبح تا 9 بعدازظهر
جمعه‌ها تا یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 11 شب

mercadoورودی بازار مرکادو
بازار ماگر وقت‌تان کم است، اینجا می‌توانید بهترین جا برای خرید سوغاتی مکزیکی باشد. 

سوغاتی‌های مکزیک

قبل از این‌که برویم سراغ معرفی سوغاتی‌های مکزیکی از شهرهای مختلفی مثل مکزیکوسیتی، باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است از خرید سوغاتی‌هایی که منشا دریایی دارند، پرهیز کنید. مثلا Black Coral یا مرجان سیاه، از آن سوغاتی‌هایی ممنوعه‌ای است که خرید و فروشش غیرقانونی است و به محیط زیست هم آسیب می‌زند. برای همین کلا قید خرید اجناس دریایی را بزنید. از آن طرف، خرید سوغاتی‌های محلی مثل عروسک‌های پارچه‌ای، ظروف سفالی و شال‌های رنگارنگ کمک بزرگی به جامعه‌ی محلی و رونق کسب و کارهای کوچک مکزیکی می‌کند.

هرچیزی که مربوط به روز مردگان باشد

فکر کنم کمتر کسی باشد که انیمیشن کوکو (Coco) یا کتاب زندگی ( The Book of life) را ندیده باشد و عاشق دنیای رنگارنگ این دو قصه نشده باشد. زمینه‌ی اصلی این دو انیمیشن در روز مردگان یا D?a de Los Muertos می‌گذرد. روز مهمی در فرهنگ مکزیکی که همه‌ی خانواده و دوستان و آشنایان کنار هم جمع می‌شوند و برای درگذشتگان‌شان دعا می‌خوانند و آمرزش روح‌شان را طلب می‌کنند. در نظر خیلی از مسافرانی که به مکزیک سفر کردند، شادی‌آورترین و بهترین سوغاتی این کشور، مجسمه‌ها و جمجمه‌های سفالی رنگارنگی است که با نقش و نگارهای مختلف مثل گل و بوته تزئین شده‌اند. بهترین جا برای خرید آن‌ها، el mercado de la Ciaudadela در جنوب غربی محله‌ی تاریخی مکزیکوسیتی (Centro Historico) است.

انیمیشن کوکوانیمیشن کوکو، بهترین انیمیشن برای آشنا کردن مردم جهان با روز مردگان و فرهنگ مکزیکی بود. 
عروسک های روز مردگان مکزیکوسیتیخوبی عروسک‌های روز مردگان این است که فضای کمی را در چمدان اشغال می‌کنند. 
بشقاب و جمجمه های سفالی مکزیکیبشقاب‌های سفالی رنگی رنگی یا جمجمه‌هایی که هیچ شباهتی به تصور کلی ما از جمجمه ندارند، هدیه‌های متفاوتی‌اند. 

ماسک‌های چوبی مایایی‌ها

وقتی حرف از مکزیک می‌شود، بدون شک اسم مایایی‌ها هم به زبان می‌آید. این مردم باهوش و قانون‌مند که تمدن بزرگی را شکل دادند و با معماری و اختراعات‌ خارق‌العاده‌شان در ستاره‌شناسی و هنر غوغایی به پا کردند، هنوز هم که هنوز است در میان مکزیکی‌ها ارج و قرب زیادی دارند. برای همین است که خرید ماسک‌های چوبی مایایی به عنوان سوغاتی خیلی پرطرفدارند.

ماسک های چوبی مایاییظاهرشان کمی ترسناک است، اما اگر به هنر مایایی علاقه دارید حتما به خریدش فکر کنید. 

کلاه مکزیکی (Mexican Sombrero)

بله، قبول دارم که کاندید شدن کلاه‌های بزرگ و معروف مکزیکی، یک جورهایی عجیب است اما خیلی‌ها هستند که از آن‌ها می‌خرند. حداقل اگر هم نخریدید، عکسی یادگاری با Sombrero بگیرید. اگر هم خیلی دوست داشتید کلاه مکزیکی داشته باشید، بروید سراغ مینی کلاه یا Mini Sombrero که اندازه کف دست هستند و به راحتی در چمدان‌تان جا می‌شوند.

کلاه مکزیکی یا Sombreroمینی کلاه مکزیکی، یادگاری جمع و جور و خوبی از سفرتان به مکزکی خواهید بود. 
sombreroکلاه‌های مکزیکی برای مقابله با نور شدید خورشید مکزیک ساخته شد. 

شکلات و وانیل مکزیکی (Mexican Chocolate & Vanila)

شکلات مکزیکی هویت خودش را دارد و معمولا در مناطق خاصی از کشور مکزیک مثل Oaxaca، Tabasco و Chiapas تولید می‌شود. مکزیکی‌ها از این نوع شکلات برای پخت غذا و هات چاکلت‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که با دارچین، بادام و کمی پودر فلفل تند طعم‌دار می‌شود. خرید چند جعبه یا بسته‌ی شکلات، مطمئنا سوغاتی ایده‌آلی برای دوستان و آشنایان‌تان خواهد بود.

از طرفی اگر اهل شیرینی‌پزی باشید یا دوستی دارید که عاشق پخت کیک‌ و شیرینی است، وانیل مکزیکی می‌تواند بهترین هدیه و یادگاری از مکزیک باشد. به هر حال شما به کشوری سفر کردید که برای اولین‌بار وانیل در آنجا پیدا و تولید شده.

سس تند مکزیکی

وقتی پای سس مکزیکی‌ وسط باشد خیلی‌ها از سس تاباسکو و برند تاباسکو حرف می‌زنند و فکر می‌کنند این سس، مکزیکی است. اما در اصل سس تاباسکو در آمریکا تولید شده و تنها از اسم ایالت تاباسکوی مکزیک گرفته شده تا نشانی از تند بودنش داشته باشد. خلاصه که در مکزیک، سراغ بطری‌های سس Tabasco نباشید و بروید دنبال سس‌های دیگر.
سس‌های مکزیکی در طیف وسیعی از طعم و تندی با سیر تازه، پیاز، گوجه‌فرنگی، فلفل تند و لیمو تولید می‌شوند. برای همین هنگام خرید، نباید نگران تندی بیش از حد سس‌ باشید. پس هنگام خرید، به فروشنده بگویید که تا چه اندازه‌ای از تندی را می‌توانید تحمل کنید یا برای‌تان خوشایند است.

سس تاباسکوسس تاباسکو 151 سال پیش با الهام از تندی سس‌های مکزیکی در ایالت لوئیزیانا آمریکا تولید شد. 
سسبهترین جا برای خرید سس تند مکزیکی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر مکزیکوسیتی است. 

قهوه‌ی مکزیکی

قهوه‌ی مکزیکی از قهوه‌های معروف دنیا است که بیشتر در مزارع کوچک ایالت‌های جنوبی مکزیک مثل Chiapas و Oaxaca کشت و برداشت می‌شود. از آنجایی که مکزیک، بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی قهوه‌ی ارگانیک در جهان است، خرید یک یا دو بسته قهوه‌ی مکزیکی، انتخاب خوبی خواهد بود.

قهوه مکزیکییک مکزیکی، معمولا قهوه‌اش را در این فنجان‌های گلی می‌نوشد. 

تا یادمان نرفته، این را بگوییم که هنگام خرید قهوه‌ی مکزیکی، سراغ بسته‌هایی بروید که محل تولید و بسته‌بندی آن‌ها، Chiapas، Oaxaca، Puebla و Veracruz باشد تا قهوه‌ی درجه یک و بهتری نصیب‌تان شود.

آدرس مراکز خرید مکزیکوسیتی

در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید و بازارهای محلی مکزیکوسیتی را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]
موقعیت(ها)

ایندیاناجونز از بچگی برام جذاب بود. برای همین رفتم سراغ باستان‌شناسی و تا فوق لیسانس ادامه‌ش دادم. از طرف دیگه سفر هم چیزی نیست که بتونم ازش دست بکشم؛ دوسش دارم. اصلا با سفر می‌تونی خودتو به چالش بکشی و اون قدرت پنهون درونتو بیاری بیرون. حیوانات، موسیقی، تکنولوژی، سریال و کتاب هم در لیست دوست‌داشتنی‌های منه و بدون اونا زندگیم یکنواخت و روتینه. من شیما هستم، الان و به وقت محلی 30 سالمه :)

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 28 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.