بهترین مراکز خرید تاجیکستان کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

19 آذر، 1397
19 آذر، 1397
مدت مطالعه :

تاجیکستان مراکز خرید زیادی دارد، برای همین سعی کردیم بهترین مراکز خرید تاجیکستان را اینجا بنویسیم تا خرید برایتان راحت‌تر شود و بتوانید از هر لحظه‌سفرتان استفاده کنید.

 

در تاجیکستان از کجا چی بخریم؟

1. 100 برگ (Sadbarg)
بهترین مرکز خرید تاجیکستان که از لحاظ موقعیت درست در مرکز شهر قرار گرفته و به موزه تاریخ هم بسیار نزدیک است. در این محدوده شما مغازه‌هایی را می‌بینید که برای خرید سیم‌کارت می‌تواند گزینه خوبی باشد.

مرکز خرید تاجیکستان100 برگ برای خرید پوشاک مناسب است.

از اطراف 100 برگ که بگذریم، می‌رسیم به فروشگاه‌های این مرکز خرید که تنوع بالایی دارد از پوشاک تولید داخل بگیرید تا برندهای خارجی.
در این ساختمان 7 طبقه شما می‌توانید سوغاتی‌های خوبی با قیمت مناسب خریداری کنید. حتی در 100 برگ رستوران و کافه‌هایی قرار دارد که شکم گرسنه شما را با غذای تاجیکی سیر می‌کند.

2. پایتخت 80 (Poytakht 80)
چرم‌های تاجیکستان شهرت جهانی دارد؛ اگر دنبال کیف، کفش و کمربند می‌گردید که دوام خوبی داشته باشد پایتخت 80 مناسب خریدتان است. از دیدنی‌های نزدیک به پایتخت 80 می‌توان به پارک Amphitheater اشاره کرد. دسترسی به اینجا کمی سخت است، پیشنهاد می‌کنیم تاکسی بگیرید.


3. مهرگان (Mehrgon)
ساختمان این مرکز خرید به گفته خیلی از مسافرانی که مخرگون را برای خرید انتخاب کرده‌اند بسیار جذاب است. این مرکز خرید جایی‌ست برای خرید تنقلاتی مثل آجیل و ادویه. ادویه‌های تاجیکی طعم فوق‌العاده‌ای دارند پس خرید از اینجا را حتما در برنامه‌هان بگذارید. برای استراحت و رفع گرسنگی به سراغ رستوران‌های اطراف بروید.

مرکز خرید تاجیکستانبرای خرید روزانه به سراغ مخرگون بروید.

 

4. برکات پلازا (Barakat Plaza)
هایپرمارکت‌های دوشنبه بازاری‌ست برای تاجیکستانی‌ها که حکم بازار روز را دارد. در برکات پلازا نیازهای روزانه‌تان را رفع کنید. چایی، تنقلات، لوازم بهداشتی و پوشاک جزو اصلی‌‌ترین کالاهایی‌ست که در برکات پلازا شعبه دارند. اتوبوس‌های خط Sadbarg شما را به اینجا می‌رساند.

مرکز خرید تاجیکستانبازار روزی برای همه

5. سنترال دپارتمنت (Central Department)
برای خرید لباس سنتی رنگی رنگی تاجیکستان و خرید صنایع دستی دیگر سنترال دپارتمنت بهترین است. چون هم تنوع بالاست هم قیمت مناسبی دارد. برای دسترسی به اینجا با وسایل حمل و نقل عمومی ایستگاه Putovskiy پیاده شوید و از اینجا تاکسی بگیرید. چون تنها راه دسترسی به اینجا بعد از پیاده شدن از اتوبوس تاکسی‌ست.

6. اوستو (Avesto)
معروف‌ترین پاساژ شهر خجند اوستو است که انواع برندهای داخلی و خارجی را دارد. از کیف و کفش بگیرید تا لوازم ورزشی و پوشاک اینجا شعبه دارند. علاقه‌مندان به بولینگ هم اوستو برایشان مناسب است چون به راحتی می‌توانید در سفرتان ورزش مورد علاقه‌تان را بازی کنید. حتی در نزدیکی این مرکز خرید رستوران و کافه‌هایی قرار دارد که می‌توانید خوشمزه‌های تاجیکستان را امتحان کنید.

7.بازار شاه منصور

بازار شاه منصور شهر دوشنبه تاجیکستان حکم آن بازارهای سنتی را دارد که معرف فرهنگ زنده‌ی مردمان یک شهر را دارد. این بازار 80 ساله، بازاری با قدمتی تاریخی محسوب می‌شود که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌شود در آن پیدا کرد. از تره‌بار گرفته تا انواع ادویه، صنایع‌دستی، پوشاک و لوازم دیگر. جالب است بدانید اغلب فروشندگان بازار شاه منصور را زنان تاجیکی تشکیل می‌دهند. بازار شاه منصور اما این روزها، رونق گذشته را ندارد. با اینکه بخش عمده‌ای از فروشگاه‌های این مرکز به بازار مهرگان منتقل شده، اما هنوز به طور کامل از رونق نیفتاده و بیشتر به بازاری برای فروش محصولات روزمره بدل شده است. این بازار در خیابان Lohuti قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن، استفاده از تاکسی است.

سوغاتی‌های تاجیکستان

پارچه و لباس
همان‌طور که قبلا هم اشاره کرده‌ایم پارچه‌های تاجیکستان در زیبایی حرف اول را می‌زنند. جنس خوب و تنوع در رنگ انتخاب را برایتان سخت می‌کند. مطمئن باشید با خرید این لباس‌ها شما در مهمانی‌هایتان خاص می‌شوید.

لباس سنتی تاجیکی را سوغات بیاورید.

چرم (leather)
چرم در تاجیکستان به وفور یافت می‌شود، خرید کفش و کیف بادوام را در اولویت‌تان قرار دهید. از این خریدتان هیچ وقت پشیمان نمی‌شوید شاید تنها پشیمانی‌تان این باشد که کاش بیشتر خرید می‌کردم.

کیف، کفش و کمربند چرمی حتما بخرید.


محصولات سفالی (clays products)

مجسمه‌ای از جنس سفال جزو صنایع دستی محبوب برای مسافران تاجیکستان است که می‌توانند سوغات بیاورند. برای حملش اصلا نگران نباشید چون فروشندگان آنها را به خوبی بسته‌بندی می‌کنند.

کوزه‌های سفالی هم گزینه خوبی برای سوغات است.

 

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های تاجیکستان
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید تاجیکستان را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 3    میانگین: 2.7/5]
موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.4 45 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
سلحشور
21 فروردین، 1399

خوب بود ولی لطفا بیشتر توضیح دهید و از مکانهای باستانی بیشتر بنویسید

پاسخ اسمارتیز :سلام. ممنون از پیشنهادتون.
محمود کناری
1 فروردین، 1399

بسیار عالی نوشتید تقریبا تمامی سوالاتم برطرف شد.

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما :)