اقامتگاه بومگردی دُرِّ بلوچ چابهار

7 اسفند، 1398
7 اسفند، 1398
مدت مطالعه: 3 دقیقه
از اقامت در کلبه‌های کپری و تجربه‌ی بی‌واسطه‌ی زندگی بومیان بلوچی لذت می‌برید؟ پس پیش به سوی متفاوت‌ترین اقامتگاه بومگردی بندر اقیانوسی ایران؛ چابهار! اقامتگاه بومگردی دُرِّ بلوچ، با طراحی بی‌نظیرش شما را به دل فرهنگ بلوچستانی می‌برد. کلبه‌های دایره‌ای شکلی را تصور کنید که میان بهشتی از درختان نارگیل و انبه و کُنار جا خوش کرده‌اند و با ریتم منظمشان حسابی از شما دلبری می‌کنند. "اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار" در نوروز 98 میزبان اولین میهمانان خود بوده و با این‌که مدت زمان زیادی از ساختش نمی‌گذرد اما توانسته دل از مسافران زیادی ببرد.
“ جالب است بدانید بعضی هنرمندان کشورمان از جمله خانم گلاره عباسی، بهاره رهنما و آنا نعمتی خاطرات جالبی از اقامت در این اقامتگاه داشته‌اند"


آدرس و راه‌های دسترسی به اقامتگاه دُر بلوچ


آدرس:
10 کیلومتری غرب چابهار، دهکده‌ی 7 صنعتی منطقه آزاد، روستای آپکان (آبکان)، باغ آپکان
راه_دسترسی:
اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار، حدودا 30 کیلومتر از فرودگاه کنارک فاصله دارد، اما نگران نباشید چرا که تمام تاکسی‌های فرودگاه این اقامتگاه را می‌شناسند و می‌توانند شما را به راحتی به آن‌جا برسانند. اگر هم با ماشین شخصی به چابهار سفر کرده‌اید بعد از اولین گیت منطقه آزاد، تابلوهای این روستا را خواهید دید. بعد از طی مسافتی کوتاه در خیابان آسفالته‌ی آپکان به این اقامتگاه زیبا خواهید رسید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه دُر بلوچ

اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار، در حال حاضر 16 کلبه‌ی کپری قابل استفاده دارد. این کلبه‌های دایره‌ای شکل که طراحی مشابه نخل‌ها دارند با صنایع دستی بومی همان منطقه به زیبایی تزئین شده و فضای بسیار چشم‌نوازی خلق کرده است. هر کلبه ظرفیتی معادل 5 نفر دارد. بعضی اتاق‌ها کف‌خواب هستند و بعضی تخت‌خواب دارند. هر کلبه سرویس بهداشتی مخصوص به خود دارد که متشکل از دوش حمام و یک سرویس فرنگی است. تعدادی سرویس بهداشتی ایرانی هم در محوطه‌ی اقامتگاه قرار گرفته. تمامی اتاق‌ها اسپلیت دارد و از بابت خنکی هوا خیالتان راحت باشد. به دلیل فضای مسطح محدودیتی برای افراد کم‌توان و ناتوان وجود ندارد.

نقاط قوت
  • محوطه‌ی سرسبز و زیبا
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 8 سال
  • فضایی کاملا سنتی
  • دسترسی آسان و جاده آسفالته به اقامتگاه
  • پارکینگ روباز
  • نزدیک به منطقه آزاد
  • تور محلی و ترانسفر از چابهار با هماهنگی قبلی
نقاط ضعف
  • نداشتن اینترنت
  • دوری از مراکز خرید و ساحل

نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

رستوران اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده، اما یکی از متفاوت‌ترین صبحانه‌های اقامتگاهی در انتظارتان است: کابلی، نان پراته و چای‌شیر که اصلا نباید از دستش داد. علاوه بر صبحانه‌ی محلی، صبحانه‌ی ایرانی شامل پنیر، کره، مربا و چای هم سرو می‌شود. وجود آشپزخانه در اقامتگاه دُرِّ بلوچ، به شما این امکان آشپزی غذای مورد علاقه‌یتان را می‌دهد. همچنین امکان طبخ غذا بر روی آتش در محیط باغ وجود دارد؛ غذای آتشی با بوی دود، چه شود!
البته چون شما نزدیک منطقه آزاد هستید، می‌توانید از انواع رستوران های این منطقه هم استفاده کنید. در بین تمامی رستوران‌های منطقه آزاد، رستوران دریایی براسان نزدیک‌ترین رستوران به این مجموعه می‌باشد. به دلیل فاصله‌ی حدودا ده کیلومتری این اقامتگاه تا منطقه آزاد چابهار بهتر است خریدهای خود را از شهر تهیه کنید و بعد به اقامتگاه بیایید.

امکانات برای خرید سوغاتی

اگرچه دو غرفه‌ی کوچک فروش صنایع دستی در اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار طراحی شده اما هنوز به طور کامل آماده‌ی فعالیت نیستند. اما می‌توانید روی کمک کارکنان خوش برخورد این مجموعه برای خرید سوغاتی چابهار حساب باز کنید. اگرچه نهایتا برای هر نوع خریدی باید از اقامتگاه خارج شوید چرا که اکثر مجتمع خریدهای چابهار حداقل 10 کیلومتر با شما فاصله دارند. علاوه بر این مجتمع‌ها که انواع اجناس بندری را در آن پیدا خواهید کرد حتما از بازار محلی چابهار در خیابان امام خمینی هم دیدن کنید. چرا که تنوع بی‌نظیر صنایع دستی محلی بلوچستان را فقط در این بازار خواهید یافت.

قوانین و نکات
پذیرش خانم تنها با ارائه‌ی شناسنامه‌ی معتبر
پذیرش زوج‌ها با ارائه‌ی شناسنامه یا صیغه‌نامه با مهر برجسته


آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

پارکینگ
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.3 12 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
علیرضا تراکمه
14 بهمن، 1399

شخصا نظرات خانم ظاهری را قبول دارم

مهمان
10 فروردین، 1399

سلام. ضمن تشکر از اطلاعات کاربردی، فقط یک نکته در تیتر وب وحود داشت که اینجا وجود نداشت و اونهم قیمت بود.

پاسخ اسمارتیز :سلام. ممنون از شما. قیمت رو میتونید از طریق راه‌های تماس اقامتگاه که در مطلب اشاره شده جویا بشید.