راهنمای مراکز خرید در یزد

4 آذر، 1398
20 آبان، 1398
مدت مطالعه :
خرید کردن، اغلب بخش جذاب سفر مخصوصاً برای خانم‌هاست! مراکز خرید در یزد هم زیبایی‌هایی دارد که بدون شک هر خانمی را با آن فروشگاه‌های بزرگ و شیک خود جذب می‌کند. البته مراکز خرید یزد از دو نوع بافت مجزا تشکیل می‌شود، یعنی هم بازارهای قدیمی و سنتی دارد و هم پاساژهای بزرگ و مجتمع‌های مدرن! برای کسب اطلاعات بیش‌تر و جزئیات دقیق راجع به بهترین و مشهورترینِ این فروشگاه‌ها در ادامه با اسمارتیز همراه باشید.
مجتمع تجاری تفریحی ستاره
مجتمع تجاری ستاره از مدرن‌ترین مراکز خرید در یزد است که امکاناتی نظیر شهربازی سرپوشیده 3 هزار متری با جدیدترین دستگاه‌ها، سینما 5 بعدی، نمازخانه، فضای بازی، انواع رستوران و کافه نیز در آن وجود دارد و  شما به راحتی می‌توانید اوقات شادی را در آنجا سپری کنید.
مرکز تفریحی ستاره
مراکز خرید در یزد؛ این مجتمع 6 طبقه دارد | عکس: عنایت‌اله
این مجموعه‌ی شش طبقه‌ای از سال 88 افتتاح شده و دارای 700 مغازه است که محصولاتی باکیفیت و عالی نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، اسباب‌بازی و ... در آن به فروش می‌رسد. کل طبقات این مجتمع به پله‌های برقی و آسانسور مجهز است تا عبور و مرورتان را آسان‌تر کند. این مجتمع با هتل مظفر یزد فاصله کمی دارد و اگر آنجا اقامت داشته باشید دسترسی آسان به بازار خواهید داشت.
آدرس: یزد، بلوار طالقانی، میدان آزادی، مجتمع تجاری ستاره یزد
ساعات کاری: 8:30 تا 13 - 16 تا 23
روز بازدید: همه روزه به جز جمعه‌ها
شماره تماس: 36277004 - 035
مرکز خرید آریا
مرکز خرید آریا از پرطرفدارترین مراکز خرید در یزد، بین مسافران است. این مرکز خرید از یک طبقه همکف پارکینگ، سه طبقه تجاری 113 واحدی و طبقه آخر که رستوران مجموعه در بالای ساختمان قرار دارد، تشکیل شده است (مجموعاً 5 طبقه). در بخش تجاری این مرکز، همه نوع جنس با بهترین برند و کیفیت از پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه گرفته تا صنایع چرمی، لوازم آشپزخانه، وسایل الکترونیکی و ... به فروش می‌رسد و شما با خیال راحت و بدون برنامه خرید خاصی می‌توانید وارد این مرکز شده و با خرید زیاد از مجموعه خارج شوید. سایر امکانات این مجموعه، پارکینگ، آسانسور و پله برقی، اتاق اطلاعات و سرویس بهداشتی می‌باشد.
اگر در هتل صفاییه یزد و یا هتل ارگ یزد اقامت دارید، این مجتمع گزینه‌ای عالی برای خرید کردن است.
آدرس: یزد، صفاییه، بلوار شهید قندی، مرکز خرید آریا
ساعات کاری: 9:30 الی 14 - 17:30 الی 22:30
شماره تماس: 38256512-14 - 035
پاساژ صدف یزد
این مجتمع شیک و مدرن، پنج طبقه است و 100 واحد تجاری دارد. در سال 92 افتتاح شده و محصولاتی مثل کیف و کفش، طلا و نقره، صنایع دستی و ... در این پاساژ عرضه می‌شود.
از امکانات خوب این پاساژ می‌توان به دو ورودی‌ مجزا، پله برقی و آسانسور، پارکینگ، سرویس بهداشتی، اتاق اطلاعات و نگهبانی، فضای بازی کودک و کافی‌شاپ اشاره کرد.
پاساژ صدف
مراکز خرید در یزد؛ پاساژ صدف در محله صفائیه قرار دارد | عکس: فرانک بلک
پاساژ صدف نزدیک دو هتل صفاییه و هتل ارگ جدید قرار گرفته است، پس در صورت اقامت در این هتل‌ها خیلی راحت به آنجا دسترسی خواهید داشت.
آدرس: یزد، صفاییه، خیابان تیمسار فلاحی، بعد از هتل صفاییه
ساعات کاری: از 9 صبح الی 13، 16:30 تا 23 شب
شماره تماس: 38270012 - 38270149 - 035
مجتمع شهاب یزد
مجتمع شهاب در زمینه موبایل و لوازم جانبی آن فعالیت کرده و نمایندگی برندهای سونی، سامسونگ، ال‌جی و هوآوی را دارد. این مجتمع 80 مغازه ای‌ست که در سال 87 افتتاح شده است. مجتمع شهاب امکاناتی مثل آسانسور و پله‌برقی، پارکینگ و اتاق اطلاعات را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا با تسهیل رفت‌وآمد در ساختمان، خرید آسان‌تری را تجربه کنند.
آدرس: یزد، خیابان کاشانی، جنب بیمارستان مجیبیان، مجتمع شهاب یزد
ساعات کاری: 9 تا 13:30 - 17 تا 22
شماره تماس: 36285977 - 035

پاساژ علاءالدین یزد
پاساژ علاءالدین، ساختمانِ چهار طبقه‌ای است که 33 واحد دارد و متراژ آن 440 متر است. این پاساژ در سال 91 افتتاح شده و محل خرید و فروش انواع موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و لوازم جانبی آنهاست و البته نمایندگی برندهای معتبری مثل ال‌جی، هوآوی و سامسونگ نیز می‌باشد.
این مجتمع پارکینگ، آسانسور و اتاق اطلاعات دارد تا خدمات خود را به بهترین نحو به مشتریان ارائه دهد.
پاساژ علاءالدین در نزدیکی هتل‌های ارگ جدید و صفاییه قرار دارد تا میزان دسترسی شما را به خود آسان‌تر کند.
آدرس: یزد، صفاییه، خیابان تیمسار فلاحی، جنب بانک مسکن، پاساژ علاءالدین یزد
ساعات کاری: 9 تا 12- 17 تا 23
شماره تماس: 38362457 - 035
پاساژ کویتی‌ها یزد
پاساژ کویتی‌ها یکی از مراکز خرید در یزد است که البته در دیگر شهرها مثل تهران نیز وجود دارد.
پاساژ کویتی‌ها در میدان شهید بهشتی شهر یزد در ساختمانی دو طبقه قرار دارد و انواع جواهرات و طلا در آنجا به فروش می‌رسد. البته چند مغازه عطر و لوازم آرایشی نیز در این پاساژ وجود دارد که کالاهای متنوعی برای عرضه دارند. ساعات کاری این پاساژ از 9 صبح تا 10 شب می‌باشد.
آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، پاساژ کویتی‌ها
مجموعه بازار قدیمی یزد
مجموعه بازار قدیمی یزد، از اصلی‌ترین مراکز خرید یزد است که در دوران پهلوی با احداث خیابان، به دو نیم تقسیم شد و طی این اقدام برخی بازارها مثل محمدعلی خان، بازار ارسی‌دوزها و بازار پنجه‌علی در آن تخریب شدند. این مجموعه از چندین راسته، تیمچه، سرا، مسجد، مدرسه، حسینیه، میدان، کاروانسرا، آب‌انبار، لرد و کارگاه تولیدی تشکیل شده است.
بازار طلا
مراکز خرید در یزد؛ از بازار طلا خان هم بازدید کنید | عکس: محمود رفیع
مجموعه بازار قدیمی بدلیل معماری اصیل ایرانی جزو جاذبه‌های تاریخی و پربازدید شهر یزد می‌باشد.
در بازار قدیم فعلی می‌توان صنایع دستی قدیمی و سنتی و کالاهایی مثل پارچه، طلا، فرش، شیرینی‌های سنتی را تهیه کرد. کارگاه‌هایی نظیر کارگاه حلوایی (محل تبدیل کنجد به حلوا ارده) و کارگاه مازاری (محل ساییدن حنا) نیز همچنان در این بازار وجود دارند و برای خرید حلوه ارده و حنا می‌توانید به این محل رجوع کنید.
مجموعه بازارهای قدیمی یزد در خیابان قیام قرار گرفته و همه‌روزه به جز روزهای تعطیل به روی مردم باز است.
آجیل سلطانی یزد
شاید شما هم مثل خیلی از مسافران، ترجیح می‌دهید آجیل و خشکبار را به عنوان سوغات به شهرتان ببرید. پس آجیل سلطانی یزد بهترین فروشگاهی خواهد بود که در این خصوص به دردتان می‌خورد. قیمت مناسب این آجیل‌فروشی و البته فضای بهداشتی و تمیز آن در بین مسافران شهرت زیادی دارد و آن را به اولین انتخاب‌شان تبدیل نموده است.
آدرس: یزد، بلوار جمهوری، روبروی بیمارستان افشار، آجیل سلطانی
ساعات کاری: 8 تا 13 - 16 تا 22
شماره‌های تماس: 35242700 - 35242702 - 035
قصد سفر به یزد را دارید؟ شاید خواندن مطلب «سفر به یزد» برای شما مفید باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

زبان انگلیسی خوندم، ترجمه و تدریس واسه کوچولوها هم جزو کارهامه، یه وب‌سایت سئو هم واسه خودم زدم که به عنوان هابی بهش نگاه می‌کنم. ولی از بین همه‌ی اینا، نوشتن یک حسِ نابه که هیچ چیزی نمی‌تونه جاشو واسم بگیره. نوشتن واسه اسمارتیز هم باعث می‌شه چیزهای جدیدی رو از دریچه چشم خودم کشف کنم که واسم لذت‌بخشه و آرومم می‌کنه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 47 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.