راهنمای مراکز خرید در کرمان

22 آبان، 1398
20 آبان، 1398
مدت مطالعه :
مراکز خرید در کرمان به‌نوعی با تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر گره خورده‌اند؛ هر جا که یک بنای تاریخی واقع شده، کمی آن طرف‌ترش یک پاساژ هست که وسوسه‌ات می‌کند که بروی ببینی مغازه‌هایش چه می‌فروشند. داستان خرید همین‌جا تمام نمی‌شود؛ مراکز خرید کرمان از دل بازار بزرگ این شهر هم سر برآورده‌اند و گردشگران از هر مسیری بیایند یا بروند، بالاخره در پایان روز یک تجربه پاساژگردی هم داشته‌اند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا با مراکز خرید کرمان بیشتر آشنا شوید.
فایتون مال
فایتون مال در اصل یک هایپر مارکت مدرن است که سال 1394 طی 90 روز ساخته شد و از آن سال فایتون مال رفتن، برای مردم کرمان و توریست‌های این شهر تبدیل به یک تفریح شده است. در فایتون مال هر چه بخواهید می‌توانید بخرید؛ از تنقلات و گوشت تازه تا بخاری، فرش و مبلمان. مدیریت فایتون مال برای رفاه حال خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، برنامه‌های فرهنگی تدارک می‌بیند؛ مثلا گروه‌‌های موسیقی، نمایشی و خواننده‌های مشهور در فایتون مال اجرا دارند. تازه فضایی هم برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده که بچه‌ها می‌توانند با مربی‌ها بازی کنند یا نقاشی بکشند. همچنین گاهی شخصیت‌های کارتونی یا دلقک‌ها با بچه‌ها شوخی می‌کنند. باشگاه مشتریان فایتون مال در هر مناسبت، برنامه‌های شاد و جالبی را همراه با قرعه‌کشی برگزار می‌کند تا مشتری‌ها بتوانند جایزه‌ ببرند و از خریدشان خاطره خوشی داشته باشند.
هایپر مارکت فایتون
خرید در کرمان؛ اینجا یک هایپرمارکت بزرگ است | عکس: نادر
محدوده قیمت اجناس فایتون مال متوسط و بالاست؛ درنتیجه اقشار مختلفی برای خرید در کرمان به این مرکز خرید می‌آیند. فایتون مال همه‌روزه از ساعت 8:00 تا 23:00 باز است و اگر قصد خرید داشتید، می‌توانید ماشین را در پارکینگ فایتون پارک کنید. درصورتی‌که می‌خواهید با اتوبوس به این مال بیایید، باید در خیابان جمهوری ایستگاه شفا پیاده شوید، سپس از خیابان فارابی یک چهارراه پایین بیایید و در جاده تهران به سمت اتوبان یادگار امام پیش بروید. می‌توانید این مسیر 1 کیلومتری را  با پای پیاده، 10 دقیقه‌ای طی کنید، سپس در فودکورت فایتون مال یک خوراکی مختصر بخورید و خریدتان را شروع کنید.
نشانی: کرمان، جاده تهران، تقاطه اتوبان یادگار امام
تلفن: 03431253000
اینستاگرام  وبسایت
مجتمع تجاری صالح المهدی
مجتمع تجاری صالح المهدی از بهترین مراکز خرید در کرمان است که هم مغازه‌هایی برای فروش کفش، لباس و اجناس مختلف دارد، هم مراکز تفریحی مثل سالن بولینگ، بیلیارد و شهربازی در آن قرار گرفته‌اند. اگر حین خرید گرسنه شدید، می‌توانید در کافی‌شاپ و رستوران‌های مختلف این مرکز خرید چیزی بخورید. رستوران‌های مجتمع تجاری صالح المهدی هم سنتی هستند هم فست فود. درنتیجه انتخاب‌های زیادی برای منوی غذا دارید. مجتمع تجاری صالح المهدی 5 طبقه است و برای تردد بین طبقات آسانسور هم وجود دارد. درصورتی‌که با ماشین خودتان آمده‌‌اید، می‌توانید کنار مرکز خرید، در کوچه بهشتی 13 در پارکینگ ابن سینا، به دنبال جای پارک بگردید. اگر هم با اتوبوس می‌آیید باید در ایستگاه طهماسب‌آباد پیاده شوید. مجتمع تجاری صالح المهدی مناسب جوان‌ترهاست و هر روز از ساعت 9 صبح الی 11 شب باز است.
نشانی: کرمان، خیابان شریعتی، بین خیابان قرنی و فردوسی
مرکز خرید اطلس کرمان
مرکز خرید اطلس جزو مراکز خرید مدرن کرمان محسوب می‌شود که در آن ‌می‌توانید لوازم هنری، آرایشی، پوشاک، وسایل ورزشی و تجهیزات پزشکی بخرید. این مرکز خرید بزرگ و 2 طبقه، در تقاطع خیابان شریعتی و رجائی شهر کرمان واقع شده و قیمت اجناس آن نسبت به سایر مراکز خرید در کرمان گران‌تر است. نمای مواج و منحنی گونه بیرونی مرکز خرید اطلس کرمان، خودش یک جاذبه برای گردشگران محسوب می‌شود و چون تا مجموعه گنجعلی خان و یخدان مویدی فقط یک چهارراه فاصله دارد، مسافران این شهر می‌توانند برای خرید در کرمان، به این مرکز خرید بیایند.
مرکز خرید اطلس
این مرکز خرید در کرمان برای خرید پوشاک مناسب است | عکس: مهرداد میرزایی
درصورتی‌که ماشین ندارید و با اتوبوس می‌آیید، در ایستگاه ولی‌عصر روبه‌روی مرکز خرید اطلس پیاده شوید. برای پارک کردن ماشین خودتان هم می‌‌توانید از پارکینگ شریعتی در 500 متری مرکز خرید اطلس استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که در ورودی این مرکز خرید هر روز از ساعت 8:30 صبح باز می‌شود و 10:30 شب همه فروشندگان مغازه‌های‌شان را می‌بندند. در ضمن جمعه‌ها هم برنامه خرید نچینید، زیرا مرکز خرید اطلس تعطیل است. این مرکز خرید رستوران ندارد و اگر بعد از کلی راه رفتن از این مغازه به آن مغازه گرسنه شدید، باید در خیابان شریعتی یک چهارراه بالاتر بروید و بین پیتزا و کباب‌ترکی اوین و کافه چهارچوب یکی را انتخاب کنید.
نشانی: کرمان، خیابان شریعتی، نبش خیابان رجائی

بازار بزرگ ستاره کرمان
بازار بزرگ ستاره کرمان پاساژی 2 طبقه است که در سال 1391 تاسیس شده و کنارش یک پارکینگ بزرگ 5 طبقه هم دارد. گروه‌های مختلفی از کالاها را می‌توانید در بازار بزرگ ستاره بخرید، مثلا انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، کیف و کفش، شال و روسری، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی، موبایل، لوازم کامپیوتر و دیجیتالی، مواد غذایی و خوراکی، لوازم التحریر، دکوری و لوازم تزئینی، زیورآلات و بدلیجات، عینک و ساعت، عطر و ادکلن، پارچه، سیسمونی و محصولات کودک، صوتی و تصویری.
 ساعت کاری بازار بزرگ ستاره کرمان از 9 صبح تا 9 شب است اما فروشندگان برای استراحت بین ساعت 2:00 تا 4:00 مغازه‌شان را تعطیل می‌کنند. می‌توانید در این ساعات به بازار اصلی کرمان که تنها 6 دقیقه با بازار بزرگ ستاره فاصله دارد، بروید یا در خیابان‌های اطراف که پر از مغازه هستند، بچرخید. بعد از گشت‌وگذار در بازار بزرگ ستاره کرمان حتما گرسنه می‌شوید، اما متاسفانه فودکورت یا رستورانی داخل بازار ستاره وجود ندارد؛ می‌توانید به کوچه پایینی یعنی فتحعلی شاهی 28 بروید و در اغذیه ثریا از گرسنگی نجات پیدا کنید.
تنوع زیاد و محدوده قیمت متوسط اجناس در این مرکز خرید باعث می‌شود که همه‌روزه اقشار مختلفی به بازار بزرگ ستاره بیایند. برای امنیت و آسایش مردم، تمامی قسمت‌های مرکز خرید ستاره کرمان مجهز به دوربین مدار بسته، سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و برای تردد راحت‌تر بین طبقات آسانسور و پله برقی هم وجود دارد.
آدرس بازار ستاره کرمان : کرمان، خیابان شریعتی، خیابان فتحعلی شاه، مجتمع تجاری ستاره کرمان
بازار کرمان
اگر در مال و مرکز خرید احساس راحتی نمی‌کنید و فضای بازارهای سنتی را دوست دارید، برای خرید در کرمان به بازار کرمان بروید. این بازار بزرگ، طویل‌ترین بازار ایران است و در هر بخش آن صنف به‌خصوصی فعالیت می‌کند. بخش‌های این بازار عبارتند از بازار گنجعلی‌ خان، بازار اختیاری، بازار قیصریه زرگری، بازار مسگرها، بازار کفاش‌ها، بازار کلاه‌مال‌ها، بازار آهنگری، بازار عزیز، بازار عطاران، بازار مظفری، بازار قدمگاه، بازار قلعه محمود و بازار قلعه.‌
بازار کرمان
خرید در کرمان؛ بازار کرمان شلوغ و بزرگ است | عکس: هادی کریمی
بازار کرمان شلوغ و بزرگ است و شاید افراد سالمند و کودکان نتوانند پابه‌پای شما همه‌ی دالان‌ها را طی کنند. برای پارک ماشین می‌توانید از پارکینگ‌های ارگ، ابراهیمی و سرهنگ استفاده کنید. در بازار بزرگ کرمان از لباس و صنایع دستی تا محصولات عطاری و خوراکی عرضه می‌شود، اما توقع نداشته باشید مثل مراکز خرید مدرن، برای‌تان سیستم سرمایشی، گرمایشی روشن کنند یا پله برقی در اختیارتان بگذارند. معمولا در چهارسوق‌های بازار، چای‌خانه، اغذیه فروشی و حتی کافه و رستوران وجود دارد و می‌توانید در آن‌ها نفسی تازه کنید. اطراف بازار کرمان مراکز تاریخی دیگری از جمله حمام وکیل و مدرسه ابراهیم خان ظهیر الدوله هم هستند که دیدن آنها را هم توصیه می‌کنیم.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.9 62 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.