بهترین رستوران‌های مراکش

17 اردیبهشت، 1399
17 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
سفر به آفریقا و دیدن جاذبه‌های دیدنی و فوق‌العاده‌ی آن، می‌تواند برایتان بسیار هیجان‌انگیز باشد. یکی از کشورهای معروف آفریقا مراکش است که بد نیست از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید. اگر از دوستداران عکس در میان آثار باستانی و فرهنگی هستید مراکش را از دست ندهید. هر زمان به این کشور سفر کردید حتما خودتان را  به بهترین رستوران های مراکش دعوت کنید و ار صرف غذاهای جدید لذت ببرید.  توصیه می‌کنیم این مطلب اسمارتیز را تا انتها بخوانید و با مناسب‌ترین سوژه‌ها برای شکم‌ گردی‌هایتان در کشوری بیگانه بیشتر آشنا شوید.
رستورانle pilotis : از شهرهای زیبا و مشهور مراکش کازابلانکا است که آن را به عروس آفریقا هم می‌شناسند. هر چند که مراکش هنوز در بین گردشگران مختلف از سراسر دنیا زیاد هم شهرت ندارد، اما بد نیست که برنامه‌ای برای سفر به این کشور و دیدن جاذبه‌های توریستی‌اش داشته باشید. رستوران‌های بسیاری در سطح شهر به چشم می‌خورد که از آن‌ها می‌توان به رستوران le pilotis اشاره کرد که در لیست بهترین‌ رستوران های مراکش قرار دارد. وارد رستوران که می‌شوید محیط بسیار شیک و مجللی نگاهتان را خیره می‌کند و احتمالاً برای سفارش دادن یک غذای دلپذیر بیشتر تشویق می‌شوید. این رستوران در کلوب تاهیتی قرار دارد و آماده‌ی میزبانی از میهمان و گردشگران است. در تراسی زیبای این رستوران با چشم‌اندازی فوق‌العاده رویایی که رو به دریاست، تعداد زیادی میز و صندلی در فاصله‌های نه چندان دور چیده شده است. بدون شک خوردن غذاهای خوش‌مزه همراه با تماشای دریای آرام می‌تواند روزی به یاد ماندنی و خاطره‌ای خوب از این رستوران برایتان به یادگار بگذارد. احتمالاً انتخاب غذا بین لیستی که حتی اسم آن‌ها را تا به حال نشنیده‌اید کمی سخت است. اما پیشنهاد ما این است که ماهی سرخ شده و پانیتا را حتما امتحان کنید. شاید دیگر چنین فرصتی نصیبتان نشود که در چنین محیط لاکچری و زیبایی این غذای خوش‌مزه را نوش‌جان کنید. بد نیست بدانید که منوی این رستوران شامل انواع غذاهای اسپانیایی و علی‌الخصوص غذاهای دریایی است و برای افرادی با رژیم غذایی خاص می‌تواند گزینه بدی هم نباشد. اگر از طعم غذاهای مراکشی خسته شدید می‌توانید با صرف غذاهای اسپانیایی در رستوران le pilotis تفییر ذائقه‌ای برای خود ایجاد کنید. فضای اینجا طوری طراحی شده است که برای قرار‌های ملاقات  کاری و یا دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بسیار ایده‌ال می‌باشد. جهت رفتن به این رستوران می‌توانید از ساعت 12 ظهر تا 12 شب برای خوردن غذاهای بی‌نظیر و لذت بردن از محیط لوکس و زیبایش در آنجا حاضر باشید.
رستوران باسمن (basmane): کورنیش منطقه‌ای ساحلی در اطراف شهر کازابلانکاست و این منطقه به عنوان یک مکان تفریحی و توریستی در بین گردشگران شهرت دارد. شما می‌توانید ساعاتی را در این ناحیه‌ی ساحلی به خوش‌گذرانی و تفریحاتی مانند فوتبال، اسب سواری، شنا و حمام آفتاب مشغول باشید و در نهایت هم به رستوران باسمن که در همان حوالی‌ست برای صرف غذا راهی شوید. با رفتن به این رستوران که جزو بهترین رستوران های مراکش است و چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیرش، خستگی یک روزتان را برطرف کنید. اگر مایل هستید طعم غذاهای سنتی مراکش را امتحان کنید، رستوران باسمن بهترین گزینه برای شما خواهد بود. قاعدتا در سفر به شهر یا کشور دیگر یک بخش هیجیان‌انگیز خوردن غذاهای معروف و علی‌الخصوص محلی آن منطقه است. شاید بخواهید تجربه‌ای متفاوت از طعم غذاهای مراکشی داشته باشید پس به این رستوران بروید و از خوردن غذاهای سنتی مراکش لذت ببرید. از غذاهای مشهور در مراکش تاژین است که طرفداران زیادی هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای صرف این غذای بی‌نظیر حتما سری به رستوران basmane بزنید. البته ناگفته نماند که علاوه بر سرو غذاهای محلی، غذاهای رایج و معمول این کشور هم در منوی غذایی رستوران آماده‌ی طبخ است. در بدو ورود به رستوران basmane شاید احساس کنید که وارد یک هتل چند ستاره‌ی تشریفاتی شده‌اید و زرق و برق اطراف برایتان جذاب باشد. دکوراسیون بسیار زیبا و همچنین تزئینات منبت‌کاری در فظای پیرامونتان اولین چیزی‌ست که توجهتان را جلب می‌کند. حتی شاید بیشتر از غذا خوردن، حواستان به این تزئینات هنری به کار گرفته شده در فضای دورتان پرت شود. در طراحی سالن غذاخوری شمع‌ها و گل و گیاهان زیبایی استفاده شده و همین امر محیط دلچسب و آرامی را برای صرف غذا پدید آورده است. علاوه بر  دکوراسیون و تزئینات فوق‌العاده، عامل دیگری که باعث می‌شود این مکان بسیار قابل توجه باشد، پخش موزیک با لوت و طبل محلی‌ست که لذت غذا خوردن در رستوران را دو چندان می‌کند.
رستورانla maison bleue
رستوران های مراکش؛ رستوران la maison bleue
رستوران la maison bleue : از دیگر رستوران‌های خوب شهر مراکش خانه آبی یا la maison bleue نام دارد. این رستوران به دلیل ظاهری بسیار فوق‌العاده و شیک و همچنین طبخ انواع و اقسام غذاهای محلی از محبوبیت بالایی در بین بومیان برخوردار است. ضمنا در پخت غذاها از مواد تازه استفاده می‌شود که قطعا در طبخ غذایی سالم تاثیر دارد. کف حیاط رستوران با سنگ‌های مرمر درجه یک پوشانده شده و فواره‌ی داخلش زیبایی خاصی به محوطه داده است. از نکات قابل توجه رستوران این است که در حیاط آن نوازندگان در حال اجرای موسیقی هستند و محیط را برایتان رومانتیک می‌کنند. قطعا غذا خوردن در چنین جایی و گذراندن ساعاتی خوش در این رستوران خالی از لطف نیست. داخل مجموعه که وارد می‌شوید، ممکن است فراموش کنید اینجا یک رستوران است. حتی لحظاتی این احساس به سراغتان می‌آید که شاید برای صرف غذا به کاخی مجلل آمده‌اید. تم رنگی رستوران سفید قهوه‌ای‌ست و روی تمام میز‌های آن شمع‌های زیبایی گذاشته شده است. از آنجا که معمولا مشتریان زیادی به رستوران la maison bleue هجوم می‌آورند بهتر است قبل از رفتن، میزتان را رزرو کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
کافه رستوران ساعت: شاید کافه رستوران ساعت که در بین بهترین رستوران های مراکش قرار دارد، جای ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به طبخ غذاهایی با گوشت شتر باشد. البته دسترسی به این رستوران چندان هم کار ساده‌ای نیست و همین امر باعث شده که کافه رستوران ساعت مکان دنجی برای گردشگران و البته مشتریان قدیمی‌اش به حساب بیاید. ظاهر رستوران به شکلی سنتی طراحی شده و بسیار آرام‌بخش و زیباست. در این رستوران انواع غذاهای مراکشی و غربی برای مشتریان سرو می‌شود و از تنوع قابل قبولی برخوردار است. غذاهای لذیذ مانند توفو، کووینوا، مرغ سوخاری، ساندویچ، انواع سبزیجات و دسرهای خوش‌طعم در منوی این رستوران به چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌کنیم چند ساعتی را در اینجا بگذرانید و برای یک بار طعم غذاهای دلپذیرش را بچشید. کافه رستوران ساعت محل خوبی برای گردشگرانی است که تمایل دارند برای صرف صبحانه، ناهار و شام به این مکان بیایند. شاید در کمتر کافه رستورانی این امکان مهیا باشد تا به امور هنری و فرهنگی بپردازید. اما در کافه رستوران ساعت علاوه بر صرف غذا می‌توانید به امور هنری مانند خطاطی، داستان سرایی و درس آشپزی بپردازید. اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ مراکش آشنا شوید جای خوبی را برای غذا خوردن انتخاب کرده‌اید. البته فراموش نکنید که برای استفاده از خدمات رستوران باید بین ساعت 9 تا 11 شب به اینجا بیایید.
رستورانel senador
بهترین رستوران های مراکش؛ رستوران el senador
رستورانel senador : از دیگر رستوران‌های جذاب مراکش رستوران el senador است که با محیطی لوکس، توجه گردشگران و علی‌الخصوص اهالی کازابلانکا را به خود جلب کرده است. این رستوران در قسمتی از شهر واقع شده که با فاصله‌ای نه چندان دور ویوی بی‌نظیری به سمت اقیانوس اطلس دارد. اگر یک روز خودتان را در رستوران el senador مهمان کنید فرصت خوبی عایدتان می‌شود تا علاوه بر خوردن غذاهای درجه یک، بتوانید از دور شاهد زیبایی‌های اقیانوس باشید و از چشم‌انداز فوق‌العاده‌‌‌ای که نصیبتان می‌شود نهایت لذت را ببرید. شاید دیگر چنین فرصتی پیش نیاد که در رستورانی نزدیک اقیانوس روزتان را سپری کنید و در حین غذا خوردن از تماشای پرواز پرندگان دریایی بر فراز دریای بی‌کران لذت ببرید. مسجد حسن دوم که یکی از مساجد بزرگ مراکش به حساب می‌آید در نزدیکی ساحل و این رستوران واقع است. شاید بخواهید از اماکن مذهبی مراکش هم بازدید کنید که فاصله کم رستوران تا این مسجد موقعیت خوبی را برایتان فراهم کرده است. از دیگر مزایای رستوران el senador این است که تمام موادغذایی مورد نیاز برای آشپزی به صورت روزانه فراهم می‌گردد. حتی غذاهای دریایی هم با صید آبزیان در همان روز طبخ می‌شود. رعایت این مساله تضمین خوبی‌است تا با اطمینان از تازگی مواد تشکیل دهنده، غذای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. با اینکه گاهی سر و کله‌ی گردشگران هم در این رستوران پیدا می‌شود اما بیشتر خانواده‌های اصیل ساکن در کازابلانکا به اینجا می‌آیند. معمولا بومیان منطقه دورهمی‌هایشان را با خوردن غذاهای دریایی خوشمزه در رستوران el senador جشن می‌گیرند.
رستوران Red House
رستوران های مراکش؛ رستوران Red House
رستوران Red House: در میان تمام رستوران‌های خوب معرفی شده، بد نیست نگاهی به رستوران خانه قرمز شهر مراکش نیز بیندازیم. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گوشتی را که به سبک محلی و بومی مراکش طبخ شده‌اند، پیدا کنید. اولین باری که وارد رستوران خانه قرمز مراکش شوید، احتمالاً نه بوی خوش غذاها و نه دیدن منوی رنگارنگ رستوران، بلکه بنای قدیمی و سنتی رستوران شما را شگفت‌زده کند. از همان زمانی که وارد رستوران می‌شوید، انگار از زمان و مکان جدا شده و در میان تاریخ قدم می‌گذارید. می‌توانید در فضای آزاد یا در سرسرای بزرگ رستوران بشینید و غذای خود را میل کنید. جذابیت این رستوران می‌تواند در فعالیت 24 ساعته رستوران نیز باشد که در تمامی ساعات شبانه روز آماده پذیرایی از شماست.

قصد سفر به مراکش را دارید؟ مطلب «جاهای دیدنی مراکش» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.