راهنمای مراکز خرید قشم

13 شهریور، 1398
13 شهریور، 1398
مدت مطالعه :
از قشم که می نویسم ناخودآگاه این مصرع از مولانا در ذهنم نقش می‌‌بندد؛ هر کسی از ظن خود شد یار من.
 قشم آن جزیره‌‌ای است که می‌‌تواند یک مقصد زمین شناسی باشد برای طبیعت‌‌گردان، یک مجموعه فرهنگی برای مردم‌‌شناسان، یک جزیره و بی نهایت ساحل زیبا برای گردشگران تفریحی و یا یک بازار بزرگ برای تجار و کسبه. با هر ظن و هدفی می توان یار قشم شد کافی‌‌است یک بار به آن سفر کنید. این بار قصد داریم با نگاهی تجاری پا در جزیره بگذاریم. ما  را در این سفر همراهی کنید تا از راهنمای مراکز خرید قشم بهره‌‌مند شوید. با اسمارتیز همراه باشید.
سیتی سنتر، بازارعرضه برندهای خارجی
سیتی سنتر بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال اجناس برند هستند و یا دلشان می خواهند در بافت جدید قشم بگردند و از حال و هوای آن، تفریحات شهرگردی و یا خوردن غذا در فست فود و نوشیدنی‌‌های جذاب لذت ببرند. اگر با این دلایل هم هنوز قانع نشدید به سیتی سنتر بروید باید بگویم که معماری مدرن جذاب آن حتما شما را به این بازار می کشاند. فاز یک و دو سیتی سنتر به واسطه پلی هوایی به هم متصل شده و نورپردازی‌‌های  زیبا دالان داخلی آن جایی است که معمولا برای عکس یادگاری دست به کار می‌‌شوید. سالن بولینگ، بیلیارد، سینما چهاربعدی و شهربازی از دیگر امکانات تفریحی سیتی سنتر است. در این بازار می توانید انواع پوشاک، لوازم ورزشی با برند پوما و آدیداس، کیف‌‌و کفش، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، سیسمونی وغیره با قیمتی مناسب پیدا کنید.یکی از زیباترین رستوران‌‌های قشم درست درهمین بازار و طبقه سوم قراردارد که برای بالارفتن از طبقات می توانید از آسانسور و یا پله‌‌برقی استفاده کنید.
آدرس: جزیره قشم،میدان امام قلی‌‌خان، خیابان ولیعصر
شماره تماس:  07635241501
ساعات بازدید: 9 الی 24
سیتی سنتر قشم
سیتی سنتر قشم
مرکز خرید ستاره قشم
قشم علاوه بر مراکز قدیمی و سنتی، شامل بازارهای مدرن نیز می‌‌شود. مجتمع تجاری ستاره یکی از آن مراکز خرید است که با 30000 متر زیربنا و 3 طبقه، 400واحد تجاری را درخود جای داده است. این بازار در سال 76 افتتاح شد و درحال حاضر واحدهای تجاری آن انواع پوشاک زنانه، مردانه، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و کیف و کفش را ارائه می‌‌دهند. بسیاری از برند‌‌های معتبر دنیا مانند نیوا، سامسونگ، کلیون، آرکانسیل، سونی، جی وی سی، تفال، فیلیپس، شوارتسکلف آلمانی و غیره در این بازارنمایندگی دارند و شما با خیال راحت می‌‌توانید کالایی باکیفیت خریداری کنید. در پاساژ ستاره همه چیز برای یک خرید و گشت و گذار مهیا است از پله برقی و سرویس بهداشتی و غیره گرفته تا اتاق بازی و سالن بیلیارد و رستوران و کافی شاپ. این تسهیلات رفاهی باعث می‌‌شود نه تنها شما از دیدن مغازه‌‌ها خسته نشوید بلکه با حوصله و اشتیاق ساعت‌‌ها در آن بچرخید. اما متاسفانه این بازار پارکینگی ندارد و اگر با وسیله نقلیه شخصی به خرید می روید می توانید از پارکینگ‌‌های بازارهای دیگر که در همان خیابان هستند، استفاده کنید.
آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گلها
شماره تماس:  07635242112
ساعات بازدید: 9:30 الی 14:00/ 17 الی 23:30
مرکز خرید ستاره قشم
مرکز خرید ستاره قشم
مرکز تجاری فردوسی قشم
بازار فروسی قشم یکی از مراکز خرید تازه‌‌ ساخت قشم است که در کنار بازار بزرگ ستاره قرار گرفته. ساختمانی 3 طبقه که شامل 450 واحد تجاری در دو طبقه و 180 واحد اداری، مسکونی در طبقه سوم است. در ابتدا طبقه سوم به عنوان خوابگاه دانشجویی استفاده می‌‌شد ولی بعدها تغییر کاربری داد و در حال حاضر نیز واحدهای تجاری آن خدمات دانشجویی مثل چاپ، کپی و غیره ارائه می دهند. جهت رفاه رفت و آمد خریداران آسانسور و پله‌‌ برقی تعبیه شده و بخش‌‌های خدماتی مانند سرویس بهداشتی و رستوران در این بازار فراهم است. این مجتمع نیز مانند دیگر بازارهای مدرن قشم کالاهای متنوعی عرضه می‌‌کند.
آدرس: قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، در کنار مرکز خرید ستاره قشم و روبروی مرکز خرید پردیس قشم
شماره تماس:  07635240410
ساعات بازدید: 9:30 الی 14/ 17 الی  23:30
مرکز خرید پردیس قشم
این مرکز خرید رو به روی مجتمع خرید ستاره قرار گرفته و شامل 4 طبقه می‌‌شود. طبقات اول  و دوم به واحدهای تجاری و طبقات سه و چهار به واحدهای مسکونی اختصاص یافته است. به طور کلی مجتمع دارای 148 فروشگاه و 90 واحد مسکونی است. در این بازار پوشاک متنوع، لوازم خانگی و دکوری بیشتر به چشم می‌‌خورد. تسهیلات رفاهی مجتمع پردیس شامل کافی شاپ، کافی نت، بانک تجارت و موسسه مالی بنیاد می‌‌شود و رستوران شب‌‌های جزیره در طبقه بالا قرار گرفته که انواع غذاهای محلی و غیرمحلی در آن سرو می شود.
آدرس: جزیره قشم، قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، روبروی مرکز خرید ستاره قشم
شماره تماس:  07635240457
ساعات بازدید: 9 الی 14 / 17 الی 23
مرکز خرید خلیج فارس قشم
بازار خلیج فارس از بازارهای شناخته شده قشم است. ساختمانی 4 طبقه که 80 واحد‌‌ تجاری آن در طبقات اول و دوم قرار گرفته-اند. طبقه سوم شامل واحدهای مسکونی می‌‌شود و خوشمزه‌‌ترین بخش بازار، یعنی رستوران خلیج فارس در طبقه چهارم است. برای رفت و آمد در پاساژ می‌‌توانید از 4 آسانسوری که در ساختمان تعبیه شده، استفاده کنید. پوشاک، لوازم خانگی و لوازم برقی کالاهایی هستند که در این بازار به فروش می‌‌رسند و نمایندگی‌‌های مختلف از جمله نوکیا، لومینارک، کارول، آرکوپل، وست پوینت و کنوود در آن فعال هستند.
آدرس: جزیره قشم، قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، در کنار مرکز خرید ستاره قشم
شماره تماس:  07635242531
ساعات بازدید: 9 الی 23
مرکز خرید مرجان قشم
مجتع تجاری مرجان که با نام لولو سنتر شناخته می‌‌شود،  دارای دو فاز یا دو ساختمان است. علاوه بر این بازار مرجان به اجناس ارزان نیز معروف شده. فاز اول شامل 2 طبقه و یک طبقه همکف است که در طبقه همکف آن فروشگاه هایپرمارکت دایر هست و واحدهای تجاری و اداری در طبقه اول قرار گرفتند. شما در هایپر مارکت انواع خوراکی‌‌های خوشمزه، لوازم بهداشتی و آشپزخانه را پیدا می کنید. طبقه دوم هم شامل واحدهای مسکونی است و ورود برای عموم آزاد نیست. فاز دوم همانند فاز اول ساختمانی دو طبقه و شامل واحدهای تجاری و مسکونی است. در این مجتمع رستورانی وجود دارد که بعد از کلی خرید و گشت می توانید غذای خود را در آن نوش جان کنید.
آدرس: جزیره قشم، قشم، بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس
شماره تماس:  07635242201
ساعات بازدید: 9 الی 14 / 17 الی 22
مجتع تجاری مرجان
مجتع تجاری مرجان
مجتمع تجاری-اداری نخل زرین قشم
نخل زرین از آن ساختمان‌هایی است که شما در همان دقایق اول محو زیبایی معماری مدرن آن می‌شوید. این مجتمع دارای دو فاز است که در مجموع مساحتی حدود 74000 مترمربع را به خود اختصاص داده.  فاز اول شامل 72 واحد تجاری و ادرای است و فاز دوم آن با کاربری اقامتی، (هتل زرین) تفریحی و تجاری فعال است. میهمانان هتل نخل زرین دسترسی راحت و آسانی به آن دارند بنابراین اقامت در این مرکز هم فال است و هم تماشا.
آدرس: جزیره قشم، قشم، میدان گلها، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان امام قلی خان
شماره تماس:  07635241007
ساعات بازدید: 9 الی 23
مجتمع سیمرغ قشم
مجتمع سیمرغ نیز از بازارهای مدرن قشم است، ساختمانی 4 طبقه که نمای اصلی آن با شیشه کار شده. این بازار جزء مراکز شناخته شده محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را چه برای خرید و چه تفریح به خود جذب می‌کند. سیمرغ 71 واحد تجاری دارد اجناس مختلفی را عرضه می‌کند. رستوران، کافی شاپ، سالن بیلیارد از جمله خدماتی است که دراین مرکز برای رفاه بیشتر گردشگران فراهم شده است.  
 آدرس: جزیره قشم، میدان امام قلی خان ابتدای بلوار دریا
شماره تماس:  
ساعات بازدید: 9:30 الی 23
بازار قدیم قشم، بازار بومی‌های جزیره
قدیمی‌‌ترین بازار قشم بازاری به همین نام در شرقی‌‌ترین نقطه جزیره و نزدیک به اسکله است که قدمت آن به سال 1290 خورشیدی برمی‌‌گردد . در این بازار حدود 1000 واحد تجاری وجود دارد که بیشتر مردم محلی درآن رفت‌‌وآمد می‌‌کنند و برای تأمین مایحتاج زندگیشان دست به جیب می‌‌شوند. در بازار قدیم قشم خیلی خبری از امکانات رفاهی نیست اما معماری آن به گونه‌‌ای است که نور و هوایی مطبوع فراهم می‌‌کند.  بازار دارای چندین ورودیه است که ورودی اصلی آن با دو بادگیر منطقه مزین شده و همانند بازار قدیم درگهان بافت تودرتو و پر ‌‌رمز‌‌ورازی دارد که می تواند دست ما را بگیرد و به یک نوستالژی کودکانه ببرد. با وجود اینکه اجناس مختلفی مانند کیف‌‌و‌‌کفش، ظروف‌‌خانگی، طلا‌‌و‌‌جواهرات در بازار پیدا می‌‌شود، اما پوشاک مردانه و زنانه بیشتر از هر چیزی به چشم می‌‌خورد. فروشندگان معمولا لباس محلی و بومی به تن دارند و فرهنگ منطقه را به خوبی نشان می‌‌دهند. پس اگر شما هم شیفته مردم‌‌شناسی هستید حتما سری به این بازار بزنید و از صنایع دستی و پارچه‌‌های سنتی سوغات بخرید. 
آدرس: قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد
شماره تماس:  07635227562
ساعات بازدید: 8:30 الی 14/ 17 الی  22
بازار قدیم قشم
بازار قدیم قشم
قشم حالا دیگر از قطب‌‌های تجاری ایران محسوب می‌‌شود و سهم گسترده‌‌ای در اقتصاد کشور دارد. این جزیره پر است از بازارها و مراکز خرید مدرن و سنتی که اگر بخواهیم به طور مفصل از آنها بنویسیم، احتمالا به  چندین مقاله برسد، مراکزی که باید خودتان درآن بچرخید و از اجناس و مراکز تفریحی آن بهره‌‌مند شوید. از دیگر بازارهای جزیره قشم می توان به بازار درگهان اشاره کرد که خود به تنهایی شهری است و گشت و گذار در آن شاید روزها زمان بخواهد. بنابراین سعی کرده‌‌ایم در مقاله‌‌ای جدا از بازارها و مراکز خرید درگهان بگوییم.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.3 47 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
10 دی، 1398

هفته گذشته از سیتی سنتر لباس گرم چرم خریدم 280..دو روز آقام پوشید چرمش تکه تکه ول داده،10تومنم نمی ارزید..یکبار مصرف بود؟؟؟!!