بهترین مراکز خرید گرجستان کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

27 بهمن، 1396
30 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :

خرید در گرجستان هم می‌تواند کاری جذاب و هیجان‌انگیز باشد، به شرطی که بدانیم به کدام مغازه و فروشگاه برویم و چطور با فروشنده‌ها صحبت کنیم.

ظرف‌های قدیمی بازار Dry Bridge شهر تفلیس

در تفلیس از کجا چی بخریم؟


مرکز خرید East Point

(EastPoint) یا (East Point Mall) شهر تفلیس از آن پاساژهایی است که همه چیز دارد؛ از برندهای پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، عطر و ادکلن تا فودکرت، سینما، بولینگ، سالن بیلیارد و استخر کودکان. برای رفتن به «ایست پوینت» باید به سمت جاده‌ی فرودگاه بروید که در شرق شهر است و حدود 8 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. می‌توانید با تاکسی‌های درون‌شهری، اپلیکیشن تاکسی «Yandex.Taxi»، اتوبوس یا مینی‌بوس به اینجا برسید. خط اتوبوس رایگان ایست پوینت در کنار ایستگاه متروی «سامگوری» (Samgori) هر 15 دقیقه یک‌بار حرکت می‌کند و می‌تواند یکی دیگر از راه‌های شما برای رسیدن به پاساژ باشد.
با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم راه راحت‌تری را انتخاب کنید. اگر تمام گشت‌های درون شهری یا برون شهری خود را با خودروی کرایه‌ای انجام دهید، خیلی سریع‌تر می‌توانید به ایست پوینت برسید.

مرکز خرید East Pointاین عکس هوایی ایست پوینت مال است. همان‌طور که می‌بینید برای دسترسی به همه‌جای این مجموعه باید از حیاط عبور کنید.

ایست پوینت، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مجموعه‌ی خرید روباز کل گرجستان است که از ساعت 10 صبح تا 10 شب در تمام روزهای هفته فعالیت می‌کند. 150 شعبه از برندهای معروف لباس و پوشاک مثل منگو (Mango)، زارا (Zara)، باتا (Bata) و کالینز (Colins) در اینجا شعبه دارند و این بهترین انگیزه‌ی خرید برای مسافران و افراد است.

شعبه‌ی Mango در ایست پوینت مال تفلیسMango چندین مغازه در ایست پوینت مال دارد.

در این مجموعه شما باید برای رفتن از فروشگاهی به فروشگاه دیگر به فضای باز بروید و این فرصتی است برای لذت بردن از هوای آزاد. سینماهای ایست پوینت IMAX هستند و بهترین کیفیت صدا و پرده را دارند. خلاصه که همه‌ی امکانات برای لذت بردن از خرید و حتی «Window Shopping» فراهم است. چه با خانواده و فرزندان‌تان باشید یا دوستان، اینجا می‌توانید حسابی خوش بگذرانید، خرید کنید و فیلم ببینید.

تمام فروشندگان ایست پوینت می‌توانند انگلیسی صحبت کنند و شما از این بابت مشکلی نخواهید داشت. اگر پول‌تان تمام شد از کیوسک‌های تبدیل ارز طبقات اول و دوم مجموعه استفاده کنید. وای فای رایگان، امکانات مناسب برای استفاده‌ی معمولان از آسانسور و سرویس بهداشتی، پارکینگ، کارواش، شهربازی و فروشگاه‌های اسباب‌بازی از دیگر امکانات و خدماتی است که در ایست پوینت ارائه می‌شود. برای این‌که از محل فروشگاه‌ها و قسمت‌های مختلف ایست پوینت مطلع باشید نگاهی به نقشه‌ی «East Point» بزنید. البته پرسنل و کارکنان این مجموعه بسیار مهربانند و هر سوالی داشته باشید با روی خوش به شما جواب می‌دهند و راهنمایی‌تان می‌کنند.

تفلیس مال (Tbilisi Mall)
تفلیس مال بعد از ایست پوینت گزینه‌ی خوبی برای خرید است. اگر از مرکز شهر به سمت جاده‌ی تفلیس-باتومی بروید حدودا 20 دقیقه در راهید. برای رسیدن به این مجموعه‌ هرکجای تفلیس باشید مهم نیست، با پرداخت 5 لاری به تاکسی‎‌های مخصوص تفلیس مال «Tbilisi Mall’ Taxi service» می‌توانید به اینجا بیایید. قیمت تاکسی‌های معمولی هم بین 12 تا 15 لاری است و شما باید با راننده چانه بزنید.خط اتوبوس 121 و خط مینی‌بوس‌های 44، 51، 87 و 118 از ساعت 5:30 صبح تا 10 شب به فاصله‌ی زمانی 5 تا 10 دقیقه‌ای به تفلیس مال می‌روند. البته ممکن است زمان‌بندی حرکت وسایل نقلیه در تعطیلات تغییر کند. برای برگشت از مجموعه هم می‌توانید از تاکسی‌های داخلش استفاده کنید.

تفلیس مال بیشتر برندهای پوشاک در تفلیس مال شعبه دارند، هرچند که تعدادشان به اندازه‌ی ایست پوینت نیست.

این مجموعه‌ی 3 طبقه‌ای، 150 مغازه، 2700 جای پارک، 15000 مترمربع فضای فروشگاه و 1000 مترمربع فضای تفریحی دارد. فودکورت، رستوران برگر کینگ (Burger King)، سینما، دو مغازه‌ی صرافی و تبدیل ارز، نمایندگی اپراتور بی‌لاین (Beeline) در طبقه‌ی اول، فروشگاه‌های صنایع دستی، هایپرمارکت کافور «Carrefour» و حتی باغ‌وحش از دیگر قسمت‌های تفلیس مال هستند. برای این‌که مکان دقیق هرکدام را بدانید، توصیه می‌کنیم به نقشه‌ی پاساژ نگاهی بیندازید.
قیمت اجناس معقول و به صرفه است و شما می‌توانید در حراج‌های فصلی یا روزهای عادی کالاهای خوبی بخرید، به خصوص در قسمت پوشاک که قیمت‌ها حدود 20 تا 40 درصد ارزان‌تر از ایران است. البته این مورد واقعا بستگی به زمانی که شما می‌روید، دارد. اگر بدانید دقیقا چه می‌خواهید و دنبال چه هستید، گشتی حدودا 2 ساعته در تفلیس مال کافی است،. فروشندگان خیلی محترمانه به شما کمک می‌کنند و خوشبختانه به زبان انگلیسی هم مسلط هستند.
استفاده از پارکینگ تفلیس مال رایگان است و اگر ماشین اجاره کردید، خیلی راحت می‌توانید بدون پرداخت حق پارک، خودروی خودتان را اینجا بگذارید.

برند LG walkiki در تفلیس مالاز برندهایی که در تفلیس مال شعبه دارند می‌توان به LC walkiki اشاره کرد.

در آخر هم باید از میز خدمات مشتریان اینجا بگوییم که در فضای باز میانی طبقه‌ی اول است. در این بخش امکانات و خدماتی مثل نحوه‌ی استفاده از اینترنت رایگان، خدمات پزشکی و گمشده‌ها ارائه می‌شود. اگر نگران گم شدن کودک‌تان هستید، می‌توانید از دستبند کودکان استفاده کنید. این دستبند را از میز خدمات بگیرید و مشخصات خود شامل نام و شماره‌ی تماس را روی آن بنویسید تا اگر فرزندتان گم شد، سریعا به شما اطلاع دهند.

بازار محلی پل خشک یا درای بریج (Flea Market Dry Bridge)
اینجا مثل جمعه بازارهای خودمان است، مخصوصا جمعه بازار پاساژ پروانه در تهران. برای غرق شدن در فرهنگ محلی گرجستان، «درای بریج» پارک «Dedaena» جای خوبی است. فروشندگانش اگر بفهمند شما توریست هستید، ممکن است قیمت اجناس را بالا ببرند. بنابراین ترفندی را به شما می‌گوییم: در زمان اقامت‌تان در گرجستان با یک گرجی رفیق شوید و از او بخواهید با شما به درای بریج بیاید و برای شما بر سر قیمت چانه بزند. اگر هم کسی را پیدا نکردید، مهارت‌های چانه‌زنی و زبان انگلیسی یا گرجی خود را تقویت کنید. مطمئن باشید از این طریق می‌توانید تا دو سوم قیمت هر جنسی را تخفیف بگیرید.

بازار محلی Dry Bridge تفلیسمعمولا جنس‌های چینی و هندی هم در این بازار فروخته می‌شوند که اگر چشم تیزبینی داشته باشید می‌توانید تشخیص‌شان دهید.

علاوه بر فروش وسایل تزئینی، قدیمی، دست دوم و ارزان قیمت، سری به محل تجمع نقاشان بازار محلی هم بزنید. آن‌ها وسایل نقاشی‌شان را با چرخ دستی به اینجا می‌آورند تا جلوی خریداران و توریست‌ها نقاشی بکشند. نقاشان درای بریج عادت دارند تابلوهای‌شان را از درخت‌های پارک آویزان کنند که این کارشان شکل و شمایل دیگری به ظاهر پارک می‌دهد و فضای دلنشین‌تر و رنگارنگی برای افراد ایجاد می‌کند. از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر می‌توانید در این بازار محلی بگردید.

خرید مایحتاج روزانه
شاید سوال شما این باشد که برای خرید مایحتاج روزانه مثل آب معدنی، کیک، آب‌میوه و خمیردندان کجا را توصیه می‌کنیم؟ به نظر ما بهتر است از هایپرمارکت‌ها به خصوص کارفور (Carrefour) خرید کنید. هرچه نیاز داشته باشید در این فروشگاه‌ زنجیره‌ای پیدا می‌شود و چون قیمت‌های متنوع و ارزانی دارند برای مسافرها مناسب است. در پاساژهای تفلیس‌مال و ایست پوینت شعبه‌های کارفور را می‌توانید پیدا کنید.

بوتیک صنایع دستی اِستیا (Estia)
«اِستیا» مغازه‌ای فوق‌العاده‌ برای فروش سوغاتی‌های اصیل گرجی است. قیمت‌های خوب اجناس و تنوع و تعداد بالای‌شان شما را در انتخاب و خرید سردرگم می‌کند. اگر بخواهیم بین استیا و بقیه‌ی فروشگاه‌های صنایع دستی مقایسه‌ای داشته باشیم، باید صادقانه بگوییم که فقط به اینجا فکر کنید. ظروف سفالی و سوغاتی‌های استیا در مقایسه با بقیه‌ی فروشگاه‌های صنایع دستی متفاوت، خاص، دست‌ساز، با کیفیت و منحصربه‌فردند.

فروشگاه صنایع دستی estiaکمی جلوتر از پارک رزها «Roses Park» شهر تفلیس، به این فروشگاه می‌رسید.

کلاس‌های آموزش سفالگری هم در این بوتیک برگزار می‌شود و شما می‌توانید وقتی در حال خرید یا گشت زدن هستید، گِل‌بازی کنید! کارکنان اینجا کمک‌تان می‌کنند تا از تک تک لحظات بودن‌تان لذت ببرید، البته محیط خودمانی، بامزه و رنگارنگش هم بی‌تاثیر در احساس‌ خوب‌تان نخواهد بود.

مراکز خرید باتومی

در باتومی از کجا چی بخریم؟

شاید تصمیم گرفتید در باتومی خرید کنید، این نظر خودتان است اما به نظر ما کار اشتباهی است. راهنمایان محلی باتومی می‌گویند که مرکز خرید خوبی مثل آن‌چه در تفلیس است، در باتومی پیدا نمی‌شود. با این‌که نتایج جستجوی گوگل و تریپ ادوایزر، متروسیتی یا پلازای شهر را معرفی می‌کنند، اما هنوز جای کار دارند و فروشگاه‌هایش آن‌چنان که باید و شاید تکمیل نشده‌اند.

باتومی مال (Batumi Mall)؛ جایی شبیه به تفلیس مال
باتومی مال در خیابان جورجی لادزه (Gorgiladze) شهر باتومی است که به خیابان اصلی شهر یعنی روستاولی (.Rustaveli Ave) هم نزدیک است. این مرکز خرید 3 طبقه‌ای از فروشگاه‌های مختلف، بوتیک‌ها، شعبه‌های برندهای پوشاک بین‌المللی و همچنین هایپرمارکت تشکیل شده که شما متناسب با نیازتان می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.
برای تهیه‌ی مایحتاج روزانه مثل غذاهای آماده و کنسروی، سبزیجات، نوشیدنی و … به طبقه‌ی اول بروید. اگر قصد خرید لباس کودک، کفش، عینک‌های آفتابی مارک‌دار، عطر و لوازم آرایشی دارید به مغازه‌های طبقه‌ی دوم سر بزنید. در طبقه‌ی سوم باتومی مال فروشگاه‌های مبلمان بسیار شیکی وجود دارند که قیمت اجناس آن نسبت به بقیه‌ی فروشگاه‌های گرجستان گران‌تر است.

متروسیتی (Batumi Metrocity)
مرکز خرید متروسیتی باتومی بخشی از پروژه‌ی بزرگ متروسیتی شهر است که در سال 2016 افتتاح شد. سازندگان مجموعه تمام هدف‌شان ایجاد شهری کامل با تمام امکانات رفاهی، اقامتی، امکانات تفریحی، سالن‌های ورزشی، بیمارستان و مراکز آموزشی بود. واحدهای مسکونی، 415 سوئیت هتل، متروسیتی مال و بزرگ‌ترین کازینو شهر از دیگر قسمت‌هایی است که در این مجموعه وجود دارد.
بوتیک‌های پوشاک برندهای مختلف مثل زارا (Zara)، کاتن (Koton)، الکساندر (Alexander)، فروشگاه‌های لوازم خانگی، مبلمان، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، سوپرمارکت، رستوران و کافه بخش‌های مختلفی هستند که در متروسیتی مال وجود دارند.

متروسیتی باتومیمتروسیتی شامل دو بلوک A و B است.

فروشگاه آنتیک باتومی (Antiques in Batumi)
برای خرید سوغاتی‌های سنتی گرجستان پیشنهاد می‌کنیم به اینجا بروید. از 11 صبح تا 7 شب وقت دارید در دنیای اشیای قدیمی و عتیقه‌ی گرجی و روسی بگردید. مدال‌ها، مجسمه‌ها، کارت‌پستال‌های قدیمی، سکه‌ها و ظروف نقره‌ بخشی از اجناسی هستند که می‌توانید پیدا کنید.

فروشگاه آنتیک باتومیقیمت اجناس فروشگاه آنتیک باتومی خیلی ارزان است و وسایل خوبی گیرتان می‌آید.

اپل سیتی باتومی (Apple City Batumi)
باتومی یکی از نمایندگی‌های فعال اپل را دارد. بد نیست سری به اینجا بزنید. ساعت کاری این فروشگاه از 10 صبح تا 9 شب است و شما وقت زیادی خواهید داشت تا همه‌ی دستگاه‌های اپل را بررسی کنید.

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های صنایع دستی در گرجستان
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید گرجستان را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 10    میانگین: 2.9/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

ایندیاناجونز از بچگی برام جذاب بود. برای همین رفتم سراغ باستان‌شناسی و تا فوق لیسانس ادامه‌ش دادم. از طرف دیگه سفر هم چیزی نیست که بتونم ازش دست بکشم؛ دوسش دارم. اصلا با سفر می‌تونی خودتو به چالش بکشی و اون قدرت پنهون درونتو بیاری بیرون. حیوانات، موسیقی، تکنولوژی، سریال و کتاب هم در لیست دوست‌داشتنی‌های منه و بدون اونا زندگیم یکنواخت و روتینه. من شیما هستم، الان و به وقت محلی 30 سالمه :)

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.5 53 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.