بهترین رستوران‌های مصر

13 خرداد، 1399
13 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
مصر کشور عجایب و دیدنی‌های بسیاری است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. بناهای تاریخی مانند اهرام مصر تنها یکی از جاذبه‌های این کشور پهناور هستند. فرهنگ مردم مصر و البته غذاهای خوشمزه مصری جنبه دیگر جذابیت‌های مصر را تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر قصد سفر به مصر و بازدید از جذابیت‌های تاریخی آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم سرزدن به بهترین رستوران های مصر را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. غذاهای مصری طعم شرقی خاصی دارند که از ترکیب فرهنگ‌های گوناگون در حاشیه رود نیل شکل گرفته‌اند. ما در اینجا لیستی از بهترین رستوران های مصر را برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید لیستی از خوشمزه‌ترین غذاهای مصری را در آن‌ها پیدا کنید. برای آشنایی با این رستوران‌ها در ادامه با اسمارتیز همراه باشید.
samkmak رستوران های مصر
بهترین رستوران های مصر؛ samkmak رستوران کوچک و دنجی در ساحل اسکندریه
1.    سمکمک (samkmak)
این رستوران کوچک و دنج با میزهای راحت و محیط دوستانه خود ویژگی‌های لازم برای قرار گیری در لیست بهترین رستوران های مصر را دارد. طراحی قدیمی اما دوست داشتنی رستوران به همراه رفتار دوستانه کارکنان اولین چیزی است که نظر شما را جلب می‌کند. رستوران سمکمک در شهر اسکندریه در شمال مصر و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. به همین دلیل منو این رستوران بیشتر شامل غذاهای مدیترانه‌ای و دریایی می‌شود. میگو، ماهی کباب شده و کالاماری سرخ شده در خمیر از جمله بهترین غذاهای این رستوران هستند که به شدت توصیه می‌شود آن‌ها را امتحان کنید. قیمت غذاهای منو در مجموع مناسب به نظر می‌رسند.
آدرس: مصر، اسکندریه، انفوشی، خیابان کثر رأس التین 
رستوران های مصری Koshary Abou Tarekبهترین رستوران های مصر؛ گردشگران از سراسر جهان برای برای امتحان کردن کوشاری به رستوران معروف Koshary Abou Tarek می آیند.
2.    کوشاری ابو طارق (Koshary Abou Tarek)
کوشاری غذای محبوب و تند مصری و یک خوراک سنتی مصری است که از ترکیب برنج، ماکارونی، سس گوجه فرنگی، پیاز، سرکه، سیر، عدس و البته مقدار فراوانی فلفل قرمز تهیه می‌شود. کوشاری‏‌های رستوران ابوطارق از نظر مردم محلی و بسیاری از گردشگران بهترین کوشاری مصر است به همین دلیل این رستوران در لیست بهترین رستوران های مصر جایگاه ویژه‌ای دارد. ابوطارق، صاحب رستوران، به دلیل نحوه آماده سازی و سرو کوشاری به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. دستور پخت کوشاری ابوطارق در بسیاری از مقالات آشپزی و شبکه‌های آشپزی نیز تدریس می‌شود. به همین دلیل گردشگران غذا از سراسر جهان صرفاً برای امتحان کوشاری ابوطارق به مصر سفر می‌کنند. اگر روزی به قاهره سفر کردید حتماً به رستوران کوشاری ابو طارق نیز سر بزنید. کوشاری غذای ارزان قیمتی است و به این ترتیب کوشاری ابوطارق از جمله رستوران‌های ارزان قیمت این لیست به حساب می‌آید.
آدرس: مصر، قاهره، شامپولیون، شوپین این
Fish Market رستوران های مصر
بهترین رستوران های مصر؛ Fish Market محلی برای امتحان کردن غذا های مدیترانه ای در اسکندریه
3.    فیش مارکت (Fish Market)
گزینه بعدی درلیست بهترین رستوران های مصر، یک رستوران غذاهای دریایی در اسکندریه است. رستوران فیش مارکت از جمله معروف‌ترین رستوران‌های ساحلی اسکندریه است. این رستوران به دلیل دکوراسیون چوبی بسیار زیبا و نمای فوق العاده‎ای که به بندرگاه اسکندریه دارد، به عنوان بهترین رستوران ساحلی مصر شناخته می‌شود. نمای زیبای بندرگاه در صبح، آرامش در روز و منظره شگفت انگیز در شب باعث می‌شود تا همیشه تعداد زیادی از گردشگران و افراد محلی در این رستوران حضور داشته باشند. علاوه بر این غذاهای موجود در منو فیش مارکت نیز کیفیت و تنوع زیادی دارند. اکثر غذاها محلی هستند و شاید اسم‌های عجیبی نیز داشته باشند. البته جای نگرانی نیست چون کارکنان خوش برخورد رستوران با حوصله به سؤالات شما پاسخ می‌دهند و معمولاً پیشنهادهای خوبی نیز برای شما دارند. قیمت غذاها در این رستوران کمی گران قیمت‌تر از سایر رستوران‌های این لیست است.
آدرس: مصر، اسکندریه، کنار باشگاه اسکات، کوچه آل کورنیچه
صبحانه در Andrea Mariouteya
بهترین رستوران های مصر؛ Andrea Mariouteya رستورانی پر از غذا های اسپانیایی در قلب مصر
4.    آندره ماریوتیا (Andrea Mariouteya)
مصر همواره میزبان فرهنگ‌های مختلف بوده است و به همین دلیل تنوع زیادی در رستوران‌های این کشور نیز دیده می‌شود. رستوران آندره ماریوتیا در ساحل نیل و در شهر قاهره از همین رستوران‌ها است که تفاوت زیادی با رستوران‌هایی با تم عربی و مصری دارد. این رستوران شما را مستقیماً از ساحل رود نیل به بنادر اسپانیا می‌برد. تم اسپانیایی در تمام جزئیات دکوراسیون و معماری داخلی رستوران دیده می‌شود. منو رستوران پر از غذاهای اسپانیایی است که البته ترکیبی از غذاهای مصری و اروپایی نیز در آن به چشم می‌خورد. میزهایی که در محوطه رستوران قرار دارند منظره زیبایی از رود خروشان نیل را در اختیار شما قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید در زیر تابش گرم اما دلپذیر آفتاب و باد ملایم ساحل قاهره از غذاهای اسپانیایی و مصری این رستوران لذت ببرید. این رستوران نیز مانند فیش مارکت در زمره رستوران‌های نسبتاً گران قیمت قرار می‌گیرد. در مجموع Andrea Mariouteya همه ویژگی‌های لازم برای قرار گرفتن در لیست بهترین رستوران های مصر را دارد.
آدرس: مصر، قاهره، جاده کانال ماریوتیا
Citadel View Restaurant
بهترین رستوران های مصر؛ از رستوران Citadel View Restaurant می توانید از منظره قلعه تاریخی و باغ الازهر لذت ببرید. 
5.    رستوران چشم انداز دژ (Citadel View Restaurant)
Citadel View Restaurant بهترین رستوران در منطقه تاریخی قاهره است و همانطور که از نام آن پیداست منظره بی نظیری از یک دژ تاریخی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با نشستن بر سر میزهایی که در فضای بیرونی این رستوران قرار داده شده‌اند منظره بی نظیری از دژ و باغ الازهر به همراه قسمتی از شهر قدیم قاهره را در پیش روی خود داشته باشید. این رستوران در اصل یک رستوران فرانسوی قدیمی است به همین دلیل منو آن بیشتر شامل غذاهای فرانسوی می‌شود اما گزینه‌های مناسبی از غذاهای عربی و مصری نیز در آن دیده می‌شود. البته رستوران چشم انداز دژ بیشتر به نوشیدنی‌هایش شناخته می‌شود و کافی شاپ آن شهرت زیادی دارد. قیمت‌ها در این رستوران معمولی و مناسب هستند.  
آدرس: مصر، قاهره، خیابان صلاح سالم، پارک الازهر
رستوران تاج محل اسکندریه
بهترین رستوران های مصر؛ در رستوران تاج محل اسکندریه می توانید طعم بهترین غذاهای هندی را تجربه کنید.
6.    رستوران تاج محل اسکندریه
رستوران تاج محل همانطور که از نام آن پیداست، یک رستوران هندی در اسکندریه مصر است. به این ترتیب اگر طرفدار غذاهای هندی هستید، در مصر نیز می‌توانید رستوران مناسب ذائقه خود را پیدا کنید. علاوه بر این، رستوران تاج محل برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند نیز انتخاب فوق العاده‎ای به حساب می‌آید. با اینکه همه غذاهای این رستوران گیاهی نیستند اما تنوع بالای غذاهای گیاهی باعث می‌شود تا رستوران تاج محل بهترین گزینه برای گیاه خوارانی باشد که به مصر سفر می‌کنند. پنیرهای هندی سرو شده در این رستوران در دهان شما آب می‌شوند و حتی کیفیتی بالاتر از پنیرهای هندی رستوران‌های هند دارند! این مورد از دلایل معروفیت رستوران تاج محل است. طعم به یاد ماندنی، سرویس‎دهی مناسب و کیفیت بالای غذاهای رستوران تاج محل آن را در لیست بهترین رستوران های مصر قرار می‌دهد. قیمت غذاهای این رستوران نیز معقول و مناسب است.
آدرس: مصر، اسکندریه، مرکز شهر
رستوران استفانو مصر
فضای شیک و رمانتیک رستوران استفانو آن را به یکی از بهترین رستوران های مصر تبدیل کرده است.
7.    رستوران استفانو
احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید که اسکندریه به طور کلی فضای متفاوتی با سایر قسمت‌های مصر دارد و ردپایی از فرهنگ‌ها و ملل‌های گوناگون در این شهر تاریخی به چشم می‌خورد. هفتمین رستوران لیست بهترین رستوران‌های مصر یک رستوران ایتالیایی در اسکندریه است. غذاهای ایتالیایی در همه جای دنیا محبوبیت ویژه‌ای دارند و اگر دوست دارید طعم اصیل غذاهای ایتالیایی را در مصر بچشید رستوران استفانو اسکندریه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فضای داخلی رستوران خیلی سریع شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. فضای کم نور این رستوران بسیار رمانتیک است و در کنار طراحی داخلی آن باعث شده تا در اسکندریه شهرت زیادی کسب کند. از طراحی و دکوراسیون این رستوران که بگذریم، پاستاها و پیتزاهای این رستوران دلیل دیگری برای محبوبیت آن هستند. علاوه بر این اگر از علاقه مندان به خوراک‌های گوشتی هستید منو این رستوران گزینه‌های بسیار خوشمزه‌ای از انواع غذاهای گوشتی و بشقاب غذاهای دریای در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت دسرهای حوشمزه این رستوران را نیز نباید فراموش کنید. غذاها قیمت نسبتاً بالایی دارند که البته با توجه به کیفیت آن‌ها معقول به نظر می‌رسند. در مجموع رستوران استفانو می‌تواند حتی عنوان بهترین رستوران مصر را نیز از آن خود کند.
آدرس: مصر، اسکندریه، قیسم الرامی، سن استیفانو، جاده اِل-گایش
رستوران مصری Byblos
دکوراسیون اشرافی رستوران Byblos، از جمله لوکس ترین رستوران های مصر
8.    بیبلوس (Byblos)
در نزدیکی‌های رستوران استفانو دیگر رستوران‌ معروف مصر قرار دارد. رستوران هتل 4 فصل اسکندریه از جمله لوکس‌ترین رستوران های مصر است. این رستوران بسیار شیک و لوکس مکانی برای برگزاری خاص‌ترین جشن‌ها و مناسبت‌های بزرگ در شهر اسکندریه نیز محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که به عنوان مهمان ویژه به اسکندریه سفر می‌کنند و معمولاً در هتل 4 فصل ساکن می‌شوند به خوبی با رستوران بیبلوس آشنایی دارند. همه چیز از معماری و دکوراسیون گرفته تا منو رستوران نشان دهنده لوکس بودن و سطح بالا بودن این رستوران هستند. زمانی که پشت میز و صندلی‌های خاص این رستوران می‌نشینید احساس می‌کنید عضو یک خانواده سلطنتی هستند. غذاها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و نحوه سرو آن‌ها نیز فوق العاده است. در مجموع رستوران بیلبوس از جمله رستوران‌هایی است که تجربه به یاد ماندنی در ذهن شما به جای خواهد گذاشت. با توجه به نکاتی که در مورد لوکس بودن این رستوران گفتیم قطعاً هزینه و قیمت غذاها نیز در آن بسیار بالاست تا حدی که صرف یک وعده غذا در این رستوران می‌تواند با هزینه چند شب اقامت در اسکندریه برابری کند.
آدرس: مصر، اسکندریه، قیسم الرامی، سن استیفانو، جاده اِل-گایش

قصد سفر به مصر را دارید؟ مطلب «جاهای دیدنی مصر» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 5 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.