بهترین مراکز خرید هلند کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

30 تیر، 1397
30 تیر، 1397
مدت مطالعه :

از روز اول‌تان در سفر دنبال این هستید که کدام خیابان‌ها و فروشگاه‌های هلند برای خرید مناسب است؟ ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مراکز خرید را پیدا کنید و دچار سر در گمی نشوید.

در هلند از کجا چی بخریم؟

? خیابان کالور استرات (Kalverstraat)
فروشگاه‌هایی برای خرید که پیشرو مد هستند و همیشه مدل‌های سال را دنبال می‌کنند؛ اگر چنین فروشگاهی با این مشخصات را می‌خواهید سری به خیابان Kalverstraat بزنید تا بهترین کیف، کفش و لباس نصیب‌تان شود. مکس (Mexx) معروف‌ترین فروشگاه پوشاکی‌ست که شما در این خیابان خواهید دید.
لوازم آرایشی و بهداشتی هلند بسیار معروف‌اند و شمایی که دنبال برندهای خوب لوازم بهداشتی و آرایشی هستید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه Rituals بروید چون «از شیرمرغ تا جان آدمیزاد» را دارد.

خیابان Kalverstraat هلندشلوغی این خیابان شما را هم تشویق می‌کند تا خرید کنید.

در این خیابان مغازه‌ی کتاب‌فروشی معروفی می‌بینید به اسم آمریکن بوک‌سنتر (American Bookcenter). در آمریکن بوک‌سنتر کتاب‌های نایاب موسیقی یا طراحی که در ایران پیدا نکردید، را می‌توانید بخرید.
کالور استرات؛ خیابانی طولانی با فروشگاه‌های زیادی برای خرید. گالری کالورتورن (Kalvertoren) گران‌ترین فروشگاه این خیابان است و برندهایی مثل ام.اند.اچ (H&M)، دیزل (Diesel)، لیوایز (Levis)، منگو (Mango)، مارلبورو (Marlboro)، نایک (Nike) و تیمبرلند (Timberland) در اینجا شعبه دارند.

? خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)
درست در وسط خیابان قبلی (کالور استرات) تقاطعی می‌بینید که به خیابان لیدس استرات می‌رسد. نه تنها خانم‌های هلندی بلکه شما هم عاشقش می‌شوید چون بوتیک‌ها و برندهای زیادی وجود دارند تا شما خرید کنید؛ اما پوشاکش کمی گرانند.

خیابان لیدس استرات هلنداز خیابان‌های معروف هلندی که همیشه شلوغ است.

جایی که حال‌تان را جا می‌آورد و شما را شاد می‌کند: بازار گل سینگل (Singel). هر موقع از سال که باشد فرقی نمی‌‌کند، این بازارچه پر از گل‌های رنگی‌رنگی‌ست. هرچند که امکان آوردن گل به ایران وجود ندارد اما بد نیست برای خودتان دسته گلی بگیرید و اتاق‌ محل اقامت‌تان را با گل‌های هلندی که بویش از فرسنگ‌ها هم مست‌تان می‌کند، معطر کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشتید به این بازارچه بروید، تا با دیدن این همه گل، آن هم به صورت یکجا سورپرایز شوید.
? اگر به گل و گیاه علاقه دارید در این بازار شما می‌توانید پیازچه یا بذر گل‌ها را تهیه کنید و با خودتان بیاورید.
در این خیابان از کفش‌هایش غافل نشوید چون جنس خوبی دارند و شما می‌توانید مدت زمان طولانی از آنها استفاده کنید؛ پس توصیه می‌کنیم حتما یک کفش هم شده از این خیابان بخرید.
غیر از فروشگاه‌هایی که تا اینجا به شما گفتیم بوتیک‌های دیگری هم هستند که شلوار جین، لباس‌های ورزشی و کتاب‌های قدیمی می‌فروشند.

? خیابان پی‌سی هوف استرات (Pc Hoofstraat)
لاکچری‌ترین خیابان هلند که برندها و مارک‌های مشهوری در آنجا شعبه دارند خیابان پی‌سی‌هوف استرات است. از برند چنل (Chanel) و گوچی (Gucci) بگیرید تا مولبری (Mulberry). اگر هزینه برای‎‌تان مهم نیست و دنبال اجناس خوب با کیفیت عالی می‌گردید حتما به پی‌سی هوف استرات بروید.

 پی‌سی هوف استراتشیک‌ترین و گران‌ترین لباس‌هایی که در هلند مد می‌شوند را شما اینجا پیدا خواهید کرد.

فروشگاه کفش شو بالو (Shoebaloo) از بهترین فروشگاه‌هایی‌ست که شما می‌توانید کفش بخرید و چندین سال با خیال راحت از آن استفاده کنید.

? مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)
مرکز خرید بیجنکورف بزرگ‌ترین فروشگاه هلندی‌ست که خیلی از مردم و گردشگران به سراغش می‌روند. در این مرکز خرید شما فروشگاه‌هایی شبیه هاردس (Harrods) و KDW را می‌بینید که همه چیز دارند. انواع غذاهای هلندی، پوشاک، لوازم آرایش و اسباب‌بازی اینجا پیدا می‌شود.
این مرکز خرید به میدان اصلی شهر نزدیک است پس وقت‌تان را تنظیم کنید چون شاید به بیجنکورف دیر برسید و مجبور باشید وقت زیادی صرف خرید بکنید.

مرکز خرید بیجنکورف هلنداین مرکز خرید بسیار شلوغ است، پیشنهاد می‌کنیم صبح به این مرکز خرید سر بزنید.

? مرکز خرید مگنا پلازا (Magna Plaza)
بعد از اینکه به مرکز خرید بیجنکورف رفتید و هنوز از خرید خسته نشدید به پشت کاخ کوئیز بروید، مقابل‌تان ساختمان قدیمی می‌بینید که بازسازی شده. شاید با نگاه اول به خودتان بگویید چنین ساختمانی چطور تبدیل به یک مرکز خرید شده؟! اما باید گفت وقتی واردش می‌شوید زیبایی ساختمان و قدمت تاریخیش شما را شگفت زده می‌کند.
در این ساختمان 3 طبقه‌ برندهای معروفی مثل منگو (MANGO) و Gsus شعبه دارند.
وقت وقت این است که استراحت کنید و خودتان را به یک غذای خوشمزه مهمان کنید پس به طبقه آخر بروید رستوران‌ها و کافه‌هایی هستند که مزه‌ی غذاها و قهوه‌های عالیش مست‌تان می‌کند.

مرکز خرید مگنا پلازا هم خرید کنید، هم از معماری این ساختمان لذت ببرید.

خوشمزه‌ترین خریدتان را در طبقه همکف خواهید کرد چون انواع پنیری که در بخش شکم‌گردی به آن اشاره کردیم را دارد.

? ناین استریت (De Negen Straatjes)
9 استریت همان‌طور که از اسمش معلوم است از 9 خیابان باریک درست شده. این خیابان از هیجان‌انگیزترین خیابان‌های هلند است که اصلا خواب ندارد. انواع کافه‌‌ها، رستوران‌ها، گالری‌های هنری و بوتیک‌ها با قیمت مناسب اینجا شعبه دارند. پس حتما برای شکم‌گردی هم شده به این خیابان بروید به خصوص عصرها که تکاپوی هلندی‌ها شما را هم به وجد می‌آورد تا هم شادی کنید و هم خرید.

9 استریت خیابانی که روز و شبش با هم فرق ندارد.

? مرکز خرید بونتری (Bonneterie)
برای خرید لوازم ورزشی هیچ جای هلند را نگردید یک راست به سراغ مرکز خرید بونتری بروید؛ مرکز خریدی که برای ورزش دوستان مناسب است چون تمام لوازم ورزشی مورد نیازتان را دارد. اگر به سبک و مدهای انگلیسی علاقه‌مندید این مرکز خرید به درد شما می‌خورد چون تمام مدهای این مرکز خرید الهام گرفته از سبک‌های انگلیسی‌ست. طبقه‌ی آخر  بونتری برای شمایی‌ست که گلف‌باز حرفه‌ای هستید چون فروشگاه‌های گلف زیادی دارد.

سوغاتی از هلند چی بخرم؟

کلومپن
محبوب‌ترین سوغاتی که هرجایی از هلند آن را پیدا خواهید کرد کفش‌های چوبیش‌ است. استفاده از کفش‌های کلومپن به قرن سیزدهم بر می‌گردد. هلندی‌ها امروزه این کفش‌ها را نمی‌پوشند اما مطمئن باشید در خانه‌ی یک هلندی اصیل حتما این کفش‌ها پیدا می‌شود که بیشتر جنبه تزئینی دارند و از آن به عنوان جاکلیدی و گلدان استفاده می‌کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم این سوغاتی رنگی که حملش آسان است را بخرید.

کفش‌های تزئینی هلندی بخرید.

پنیر
کم پیش می‌آید که شما آدمی را ببینید که از پنیر بدش بیاید، پس اگر شما هم مثل هزاران نفر دیگر عاشق پنیر هستید و نمی‌توانید به آن نه بگویید به سراغ فروشگاه‌های پنیر در هلند بروید. آنقدر پنیر می‌بینید که نمی‌دانید کدام‌شان را باید بخرید. پس اول تمام پنیرها را تست کنید و بعد از اینکه پنیر با به میل‌تان را پیدا کردید آن را بخرید.

هلند معدن پنیرهای خوشمزه است.

استروپ‌وافل (Stroopwafel)
شیرینی که به ویفر شبیه‌ست و با کارامل، شکلات و نارگیل پر می‌شود. استروپ‌وافل طعم محشری دارد و یکی از شیرینی‌های مورد علاقه هلندی‌هاست. هرچند این شیرینی داغش بیشتر می‌چسبد اما برای سوغاتی هم مناسب است و می‌توانید بسته‌بندی شده آن را تهیه کنید.

شیرینی که یک عصرانه خوشمزه برای هلندی‌هاست.

دراپ (Drop)
وقتی ما هوس تنقلات شور می‌کنیم سریع به سراغ پفک می‌رویم اما هلندی‌ها به سراغ دراپ می‌روند. دراپ تنقلات هلندی‌ست که دو طعم شور و شیرین دارد که شورش را هلندی‌ها بیشتر دوست دارند. از بی‌درسرترین سوغاتی‌هایی که در طول پرواز خراب نمی‌شود و شما می‌توانید آن را با خیال راحت با خودتان بیاورید دراپ است.

دراپ چیزی شبیه پاستیل است اما شور.

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های هلند
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید هلند را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 6    میانگین: 3/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.3 35 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.