بهترین مراکز خرید رومانی کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

24 اردیبهشت، 1398
24 اردیبهشت، 1398
مدت مطالعه :

به بهترین قسمت سفر برای خانم‌ها می‌رسیم: خرید. دلیل سفر هرچه که باشد داشتن نماد یا نشانه‌ای از مقصد که شما را یاد خاطرات بیندازد خوشایند است. خواه این خرید برای خودتان یا عزیزانتان باشد. در ادامه بهترین مراکز خرید رومانی را معرفی می‌کنیم.

در رومانی از کجا چی بخریم؟

AFI Cotroceni | بخارست
در مرکز خرید AFI هرچیزی که به دنبال آن هستید را می‌توانید با قیمت مناسب پیدا کنید. از مغازه‌های لباس، رستوران و غذاخوری تا سرگرمی‌های مختلف را می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم زمان زیادی را برای بازدید از این مرکز خرید در نظر بگیرید. زیرا علاوه بر بازی‌های متنوع و بازی‌های آبی، زمین یخ بزرگی برای اسکیت سواری در وسط آن قرار دارد. پس اگر با خانواده سفر کرده‌اید در این مکان نگران خسته شدن کودکان خود نباشید. می‌توانید در حالی‌که بچه‌ها از زمین بازی لذت می‌برند شما خریدتان را انجام دهید. از مرکز خرید AFI Cotroceni تا ایستگاه مترو Polytechnic تنها 10 دقیقه پیاده راه است.

مرکز خرید AFI Cotroceni

علاوه بر امکانات گفته شده می‌توان به اینترنت رایگان، سینما، سالن زیبایی و پارکینگ اشاره کرد.

Park Lake Mall | بخارست
از بهترین مراکز خرید بخارست، Lake Mall است. در این مکان می‌توانید انواع برندها، لباس‌ها، جواهرات و… را پیدا کنید. و با داشتن سالن سینما، زمین بازی برای کودکان، اسکی روی یخ و سرگرمی‌های دیگر، می‌تواند هم برای افراد تنها هم برای کسانی‌که با خانواده سفر می‌کنند لذ‌ت‌بخش باشد. بیرون ساختمان پارکی زیبا قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم بعد از یک خرید دل‌چسب نشستن در این پارک و استراحت کردن را از دست ندهید.

مرکز خرید Park Lake

در پارک زیبای این مرکز خرید می‌توانید استراحت کنید، قدم بزنید و خستگی خرید را از تن به در کنید.

Romanian Boutique | بخارست
این فروشگاه از بهترین مغازه‌های سوغاتی در بخارست است. در این مکان هر چیزی که به درد سوغاتی و هدیه می‌خورد با قیمت ارزان پیدا می‌شود. اجناسی مثل مگنت، ماگ، بشقاب‌های سرامیکی و سنتی، تیشرت، لباس‌های سنتی، اجناسی با طرح دراکولا و… . کارکنان این فروشگاه به زبان انگلیسی تسلط دارند و تقریباً همه کسانی‌که به این مغازه رفته‌اند از رفتار بسیار خوب و دوستانه کارکنان تعریف کرده‌اند.

مغازه سوغاتی فروشی

مطمئن باشید از این مغازه دست خالی بیرون نمی‌روی

Palas Iasi | لَسی
مرکز خرید Palas در قلب شهر lasi و از بزرگ‌ترین مراکز خرید مولداوی است. در زیر سقف این مرکز خرید هر چه که نیاز داشته باشید را پیدا خواهید کرد. مکانی فوق‌العاده از برندهای بین‌المللی و محلی، زمین بازی، غذا خوردن و حتی استراحت است. از زیبا‌ترین باغ‌های رومانی را می‌توانید در بیرون این مرکز خرید قرار دارد که پیاده‌روی در آن بسیار لذت‌بخش است. از نقاط مثبت مرکز خرید palas وجود زمین بازی برای کودکان است. پس اگر همراه با کودک خود به رومانی سفر کرده‌اید می‌توانید با خیال راحت در این مرکز خرید وقت بگذرانید.

مرکز خرید Palas Iasiاز بزرگترین مراکز خرید در مولداوی محسوب می‌شود.

Iulius Mall | تیمیسوارا
بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر تیمیسوارا که انواع برندها و فروشگاه‌های ورزشی را در خود جای داده. در Lulius Mall می‌توانید هرچیزی که به دنبال آن هستید را با قیمت مناسب و ارزان پیدا کنید. علاوه بر لباس فروشی‌ها، سینما و سوپرمارکتی بزرگ وجود دارد که انواع خوراکی‌ها به راحتی در دسترس شما قرار دارد. همچنین می‌توانید از محدوده‌ی وسیع رستوران‌ها استفاده کنید. تیمیسوارا شهر نسبتاً کوچکی‌ محسوب می‌شود و طبیعی است که چنین مرکز خرید مجهزی در یک شهر کوچک شلوغ باشد. پس اگر تصمیم دارید آخر هفته‌ به این مکان بروید خود را برای مواجه شدن با تعداد زیاد مردم آماده کنید. مشکلی که ممکن است در Iulius Mall با آن روبرو شوید گیج شدن بین مغازه‌هاست. زیرا نقشه یا الگوی خاصی برای مغازه‌ها وجود ندارد که سرعت پیدا کردن محصولی که به دنبال آن هستید را بالا ببرد.

مرکز خرید Iulius Mall

ساعت کار Iulius Mall از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

Coresi Shopping Mall | براسو
Coresi اولین مالی بود که در Brasov افتتاح شد. این مال دارای سالن غذاخوری، سوپرمارکت، کافه، انواع دونات و سالن سینمایی مجهز است. در Coresi، مغازه‌های زیادی برای هر نوع سلیقه و برندهایی مثل zara، H&M و … وجود دارد. در Mall Coresi فضای زیادی برای نشستن و استراحت وجود دارد. نکته مثبت دیگر این مال وجود جعبه شارژ رایگان است که می‌توانید وقتی در هر حال استراحت هستید گوشی خود را شارژ کنید. برای سرگرم شدن کودکان، بازی carousel وجود دارد که می‌توانند با پرداخت 3 لئو 2 دقیقه سوار شوند. همچنین قطاری کوچک که به دور مرکز خرید می‌چرخد.

مرکز خرید Coresi Shopping Mall

قدیمی ترین تراکتور موجود در رومانی و یک هواپیما از WW II در این مرکز خرید قرار دارد.‌

سوغاتی از رومانی چی بخرم؟

از دغدغه افراد در سفر، خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. پیدا کردن سوغاتی گاهی خیلی سخت می‌شود که چه چیزی بخرم؟ بزرگ یا کوچک نباشد و مشکلات دیگری از این قبیل که زمان زیادی را در سفر به خودش اختصاص می‌دهد. بهترین کار که باعث صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود، خرید وسایل سنتی مقصد است. در ادامه نمونه‌هایی از سوغاتی رومانی را نام می‎بریم.

مربا (Romanian jams)
از سوغاتی‌های خوب و خوشمزه رومانی، مربا است. مرباهای خانگی رومانی با مواد طبیعی و بدون مواد افزودنی یا نگهدارنده درست می‌شود که طرفداران زیادی دارد و البته ارزان هم نیست. مرباهای سنتی رومانی را می‌توانید در اکثر مغازه‌های بخارست پیدا کنید. از محبوب‌ترین مرباها می‌توان به مربای گل‌سرخ و گردو اشاره کرد.

مربا

سرامیک (Ceramic)
ساخت ظروف سرامیکی از صنایع دستی و سنتی رومانی محسوب می‌شود. با چرخیدن در شهرهای رومانی خیلی زود ظروف سرامیکی خوش نقش‌ونگار نظر شما را جلب می‌کند. این هنر در بیشتر مناطق رومانی مانند گذشته رواج دارد. اما شهر هورزو “Horezu” مرکز ساخت سرامیک‌سازی رومانی محسوب می‌شود که می‌توانید با سفری کوتاه به این شهر سوغاتی‌های ارزشمند و زیبایی را بخرید.

سرامیک

لباس‌های محلی رومانی (raditional Romanian shirt)
لباس‌های محلی کشورهای مختلف جذابیت خاصی برای افراد دارد و جزو سوغاتی‌های گران‌قیمت به حساب می‌آید. لباس‌های سنتی رومانی که “ie” نامیده می‌شود برای زنان معمولاً یک پیراهن از پنبه‌ سفید یا ابریشم و کتان است که روی آن را با نقش‌ونگارهای ظریف و رنگی یا با مهره و پولک تزیین کرده‌اند. البته اگر برای‌تان مهم نیست که حتماً لباس سنتی با مواد طبیعی و کار دست بخرید، می‌توانید در فروشگاه‌های شهر نمونه‌های کپی و ارزان قیمت آن را پیدا کنید.

لباس‌های محلی رومانی

زیورآلات دست‌ساز (Handmade jewelry)
زیورآلات دست‌ساز رومانی از آن دست سوغاتی‌هایی است که می‌توانید هم برای خانم‌ها هم برای آقایون بخرید. دستبندهای چرمی و زیورآلات منجوق‌دوزی شده نمونه‌های کوچکی از این سوغاتی هستند. این زیورآلات جزو بهترین سوغاتی‌های بخارست است.

زیورآلات دست‌ساز

تخم‌مرغ‌های نقاشی شده (Painted eggs)
از سوغاتی‌های سنتی و اصیل کشور رومانی تخم‌مرغ‌های رنگی بوکووینا ” Bucovina” است. نقاشی روی تخم‌مرغ‌ها‌ در مراسم عید پاک بسیار رواج دارد. تخم‌مرغ‌ها را معمولاً با پوششی از موم می‌پوشانند، سپس روی آن‌ را با رنگ‌های طبیعی نقاشی می‌کنند. مجموعه‌ی بزرگ و جذاب این تخم‌مرغ‌ها را می‌توانید در روستای سیکاناستی ” Ciocanesti” و یا در موزه تخم‌مرغ‌های نقاشی شده “Museum of Decorated Eggs” در واما “Vama” پیدا کنید. اگر در زمان عید پاک به رومانی سفر کردید خرید این تخم‌مرغ‌ها را فراموش نکنید.

تخم‌مرغ نقاشی شده

سوغاتی با تم دراکولا
همانطور که پیش‌تر در مطالب رومانی گفتیم طبق افسانه‌ها، رومانی شهری بوده که دراکولاها در آن زندگی می‌کردند. با این‌که این موضوع هیچوقت اثبات نشد اما خرید وسایل با تم دراکولا از سوغاتی‌های پرطرفدار کشور رومانی محسوب می‌شود.

دراکولا

مارتیسور Mărțișor
مارتیسور از بهترین‌ سوغاتی‌های رومانی و وسیله‌ای سمبلیک است. این شی در مراسم جشن آغاز بهار درست می‌شود و زنان رومانی آن را در روز اول مارس به خود آویزان می‌کنند. در قدیم این وسیله از نقره درست می‌شد اما امروزه اشکال و جنس‌های مختلفی دارد. این سوغاتی در سراسر رومانی به راحتی و با قیمت‌های مختلف یافت می‌شود. این وسیله نمادی از فرهنگ رومانیایی است و همین موضوع باعث شده جزو بهترین سوغاتی‌های رومانی باشد.

مارتیسور

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های رومانی
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید رومانی را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

کارگردانی انیمیشن خوندم و شیفته‌ی کتاب‌های دن براوون‌ام. عاشق یادگیری‌ام و از آموزش دانسته‌هام لذت می‌برم. همیشه برای پیدا کردن راه‌حل‌های تازه و جدید آماده‌ام و با یکنواختی جور نیستم. کمک به دیگران و مفید بودن قشنگ‌ترین حس برامه. حساسیت ندارم چه کاری بهم سپرده می‌شه اما برام خیلی مهمه اون کار دقیق و درست انجام بشه. تیراندازی جزو علاقه‌هامه و دارم سعی می‌کنم به سطح حرفه‌ای برسم.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.5 28 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
فرزانه سروی
دقایقی پیش
در پاسخ به مازیار
من همیشه دلم می خواست برم رومانی اما هیچ وقت شانسش رو نداشتم با اینکه خیلی دوندگی کردم اما گرفتن ویزاش خیلی سخته. ای کاش درباره ویزا هم می نوشتید. انقدر وبلاگتون بی نظم و بهم ریختس من حتی شک دارم این یه وبلاگ واقعی باشه. اما تاریخ نوشته ها به روزه. ولی یه فکری به حال وبلاگتون بکنید یعنی براتون مهم نیست؟!!!
مرسی

سلام دوست عزیز
شما با کلیک روی مقاصد سفر در بالای وبلاگ می‌توانید به اطلاعات کشورهای مختلف مثل ویزا، شکم‌گردی، جاهای دیدنی و .... دسترسی پیدا کنید.
مطابق عکسی که براتون گذاشتم.
وقتی به دسته‌بندی رومانی بروید تمام بخش‌ها و اطلاعات مربوط به رومانی رو می‌تونید مشاهده کنید.
در ادامه هم براتون لینک اخذ ویزای رومانی رو گذاشتم که می‌تونید با کلیک روی لینک به صفحه ویزا رومانی می‌روید.

-----> اخذ ویزای رومانی

مازیار
7 خرداد، 1398

من همیشه دلم می خواست برم رومانی اما هیچ وقت شانسش رو نداشتم با اینکه خیلی دوندگی کردم اما گرفتن ویزاش خیلی سخته. ای کاش درباره ویزا هم می نوشتید. انقدر وبلاگتون بی نظم و بهم ریختس من حتی شک دارم این یه وبلاگ واقعی باشه. اما تاریخ نوشته ها به روزه. ولی یه فکری به حال وبلاگتون بکنید یعنی براتون مهم نیست؟!!!
مرسی