بهترین مراکز خرید دهلی‌نو کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

12 شهریور، 1397
12 شهریور، 1397
مدت مطالعه :

در میان شهر‌های هند، در دهلی بهترین بازارها را می‌بینید. لباس، صنایع‌دستی، زیورآلات، ادویه و… هندی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تا آنجا که امروزه، خرید از دلایل اصلی سفر به هند شده. از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن امروزی را می‌توانید در دهلی پیدا کنید. از هر طبقه و قشری که باشید، بازار دهلی چیزی برای شما دارد.

خرید هند

در دهلی‌نو از کجا چی بخریم؟

? سِلِکت‌سیتی‌واک Select Citywalk
مرکز خرید Select Citywalk از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر Saket دهلی‌نو است. اینجا به معنای واقعی از خریدتان لذت می‌برید. جلوی ورودی مجسمه‌ای بزرگ و زیبا از بودا قرار دارد که پیدا کردن این مرکز خرید را راحت‌تر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم زمان زیادی را برای این مرکز خرید در نظر بگیرید؛ زیرا علاوه به انواع فروشگاه‌ها و برندهایی مثل Burberry، Zara، Mango، H&M و… دو بازار دیگر، دقیقا در کنار آن قرار دارد. در Citywalk علاوه بر گزینه‌های زیاد خرید، می‌توانید از رستوران‌ها، سالن ورزشی و یا سینما لذت ببرید. چنانچه به خالکوبی علاقه دارید در طبقه اول یک استودیو خالکوبی وجود دارد.

Select Citywalkاگر موبایل هندی داشته باشید می‌توانید از وای‌فای رایگان استفاده کنید.

از دغدغه‌ افراد هنگام خرید، نگه داشتن کودکان است. در Select Citywalk نگران این موضوع نباشید. زیرا برای رفاه حال خریداران، ماشین کودک وجود دارد که هم نیاز نیست کودک‌تان را بغل کنید، هم بچه‌ها سرگرم می‌شوند. بعد از گشت‌وگذار و تفریح به طبقه همکف بروید تا قهوه‌های معروف starbucks خستگی‌تان را در کند. راحت‌ترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید از طریق مترو، ایستگاه Malviyanagar است که با ماشین 5 دقیقه و پیاده حدود 15 الی 20 دقیقه فاصله است. اگر وسیله‌ی شخصی داشتید با داشتن فضای وسیع پارکینگ، مشکلی برای جای پارک ندارید.


? پاسیفیک مال Pacific Mall
تجربه‌ی خرید و تفریح زیر یک سقف را در مرکز خرید پاسیفیک (Pacific) داشته باشید. پاسیفیک در غرب دهلی، جزو شلوغ‌ترین بازارهای این شهر به حساب می‌آید. این شلوغی در آخر هفته‌ها به اوج خود می‌رسد. جلوی در ورودی مجسمه‌ای بزرگ و بالدار از اسب را می‌بینید که تماماً آینه‌کاری شده. پاسیفیک با داشتن طبقات مختلف از انواع برندهای کوچک و بزرگ است مکان خوبی برای وقت گذراندن با خانواده و خرید کردن است.

Pacific Mallساعت کار پاسیفیک از 11 صبح تا 9 شب و رستوران‌ها تا ساعت 11 شب باز هستند.

البته همه افرادی که به پاسیفیک می‌آیند قصد خرید ندارند. این مرکز خرید محیطی را به انواع بازی‌های کامپیوتری و دستی اختصاص داده که طرفداران زیادی دارد. رستوران‌های مختلف، سالن سینما، سینما 4بعدی از دیگر امکانات این مکان است. دسترسی به مرکز خرید پاسیفیک از طریق مترو بسیار راحت است. کافی‌ست در ایستگاه Subash پیاده‌شوید و با 5 دقیقه پیاده‌روی به این مرکز خرید برسید.


? دی‌ال‌اف مال DLF Mall Of India
اگر به دهلی رفتید دیدن این مرکز خرید را از دست ندهید. مرکز خرید DLF با داشتن مجموعه‌ای از بهترین بِرَندهای هندی و بین‌المللی، لذت خرید را چند برابر می‌کند. شما از هر قشر و طبقه‌ای باشید از این مرکز خرید راضی بیرون می‌روید. اولین چیزی که به محض ورود توجه شما را جلب می‌کند بزرگ بودن این مرکز خرید است. هر برندی که فکرش را بکنید اینجا شعبه‌ای از آن را پیدا می‌کنید. در DLF مانند دو مرکز خرید قبل علاوه بر خرید، منطقه بازی و تفریح نیز در نظر گرفته شده است.

DLF Mall Of Indiaبرندهای بین‌المللی در طبقه همکف هستند.

دو طبقه اول این مرکز خرید به خریداران اختصاص داده شده است. از لباس، ساعت، عینک، لوازم آرایشی و … به وفور وجود دارد. کسانی‌که به دنبال برند هستند، حتما سری به طبقه‌ی همکف بزنند. همه برندهای بین‌المللی در آن طبقه هستند. طبقه‌ی سوم پر از رستوران‌های متنوع است. بهترین رستوران‌ها در این مرکز خرید شعبه دارند که البته گران هم هستند. طبقه بالاتر و چهارم که شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین طبقه در این مرکز خرید به حساب می‌آید، به بازی، سرگرمی و خوراکی اختصاص داده شده است.

DLF Mall Of Indiaمرکز خرید DLF از بهترین مراکز خرید در دهلی به حساب می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مغازه‌ی selfie swag cafe بزنید. همان‌جا از شما عکس سلفی می‌گیرند و روی قهوه چاپ می‌کنند که خیلی جالب و هیجان‌انگیز است. مرکز خرید DLF در آخر هفته‌ها و عصرها بسیار شلوغ است. به همین دلیل پارکینگ زود پر می‌شود. پس در صورتی‌که با وسیله‌ی شخصی می‌روید یا اواسط هفته و یا قبل از عصر و شلوغی حرکت کنید.


 ? چاندی‌چُک Chandni Chowk
قدمت بازار Chandni Chowk به صدها سال می‌رسد. این بازار از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای دهلی است که گشت زدن در خیابان‌های باریک آن علاوه بر خرید، ماجراجویی هم است. بسیاری از افراد عقیده دارند که اگر به باز Chandni نروید انگار دهلی را تجربه نکرده‌اید. اما اگر تحمل شلوغی و کثیفی را ندارید این بازار برای شما مناسب نیست. بازار Chandni Chowk بیشتر اجناس عمده دارد اما مغازه هایی هم هستند که به صورت تک جنس می‌فروشند. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود، مثل خشکبار، کفش، لباس، کیف، زیورآلات و… . اما بیشتر به لباس‌های آماده و غذاهای هندی خوشمزه‌اش معروف شده است.

Chandni Chowkاجناس این بازار بیشتر به صورت عمده فروخته می‌شود.

خیابان‌های اطراف بازار همیشه ترافیک است و بهترین راه رسیدن به بازار Chandni Chowk، مترو ایستگاه Ajmere است. از این ایستگاه تا بازار تنها 5 دقیقه پیاده راه است. مغازه‌های بازار Chandni Chowk از ساعت 10 صبح باز می‌شوند. روزهای یکشنبه تنها مغازه‌های فروش غذا باز هستند. پیشنهاد می‌کنیم در این بازار مراقب وسایل ارزشمند و کیف پول خود باشید و ترجیحاً با بچه های کوچک نروید.

Chandni Chowkاز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای دهلی است.

اطراف Chandni Chowk بازارهای مختلفی وجود دارد که در پایین به چند نمونه اشاره می‌کنیم.
خیابان Katra Neel: این خیابان پر از مغازه‌های پارچه‌فروشی است. زمان تقریبی از بازار Chandni Chowk، 15 دقیقه پیاده است.
خیابان Khari Baoli : این خیابان بزرگ‌ترین بازار ادویه است. زمان تقریبی از بازار Chandni Chowk، 12 دقیقه پیاده است.
خیابان Bhagirath: این خیابان طیف گشترده‌ای از مغازه‌های وسایل الکترونیکی است. زمان تقریبی از بازار Chandni Chowk، 12 دقیقه پیاده است.
خیابان Dariba: بازاری بزرگ و قدیمی از نقره است. زمان تقریبی از بازار Chandni Chowk، 10 دقیقه پیاده است.
بازار Kinari: در این بازار هرچیزی که برای مراسم عروسی لازم است، مثل ساری و … در آن پیدا می‌شود. زمان تقریبی از بازار Chandni Chowk، 15 دقیقه پیاده است.


? خان مارکِت Khan Market
بازار خان، به افتخار خان عبدالغفارخان، از همراهان گاندی و رهبر مسلمان افغان در هند نامگذاری شد. این بازار به دلیل داشتن برندهای مشهور بین‌المللی و هندی بین جوانان محبوب شده و از بهترین مکان‌های خرید در دهلی است. از برندهای بین‌المللی می‌توان Levis، Benetton و Adidas را نام برد. اما این بازار بیشتر به‌خاطر‌ داشتن برندهای هندی معروف مثل Anokhi, Fabindia و… مورد توجه است. نمی‌شود کسی به این بازار برود و سری به بوتیک‌های Ogaan و Ritu Kumar نزند.

Khan Marketمغازههایی در پیاده‌رو بازارخان هستند که مهره، زنجیر، دستبند، صندل و … می‌فروشند.

همانطور که می‌دانید جواهرات هند بسیار معروف است. مغازه معروف Amrapali در زمینه‌ی جواهرات و Silverline در زمینه‌ی نقره و سنگ‌های قیمتی در بازارخان طرفداران خودش را دارد. با قدم زدن میان مغازه‌ها، پارچه‌های زیبایی را می‌بینید که شما را شیفته خود می‌کند، تا جایی که آرزو می‌کنید کاش لباسی از آن داشتید. این خواسته با وجود خیاط عالی بازارخان محال نیست و می‌تواند لباس دلخواه شما را در کمتر از یک هفته بدوزد. چنانچه به لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست نیاز داشتید سری به مغازه‌‌ی Biotique یا Khadi بزنید.در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای رفع خستگی حتما بهترین کافه‌ و رستوران‌های این بازار را امتحان کنید. اگر بعد از دیدن بازار خان خسته نبودید می‌توانید با 15 دقیقه پیاده‌روی به باغ دیدنی لوهی (Lodhi Gardens) برسید.


سوغاتی از هند چی بخرم؟

indiaدر هند به دلیل تنوع زیاد محصولات، از صنایع‌دستی و ادویه‌جات گرفته تا لباس‌ و پارچه‌های زیبا، گزینه‌های مختلفی برای سوغاتی دارید. در ادامه به چند سوغاتی پرطرفدار هند اشاره می‌کنیم.

ساری

ساری

ساری از سوغاتی‌های مورد علاقه خانوم‌هاست که علاوه بر فرهنگ هند سوغاتی لوکسی به حساب می‌آید.

چای

انواع مختلف چای همراه با گیاهان هندی و ادویه‌هایی مثل هل و میخک طرفداران زیادی دارد. هدیه از طعم‌های منحصربه‌فرد چای در هند برای بسیاری افراد خوشایند است.

doll india

عروسک‌های تزیینی

این عروسک‌های سنتی در دهلی‌نو به راحتی پیدا می‌شود. این عروسک‌ها تزئینی وهدیه‌ای خاص و خوشایند محسوب می‌شود. این عروسک‌ها در قدیم به عنوان سرگرمی برای مردم استفاده می‌شد.

مجسمه فیل

مجسمه فیل

مجسمه‌های فیل در شکل و جنس‌های مختلف مثل مرمر، سنگ، چوب و… در هند به وفور یافت می‌شود. این مجسمه‌ها کار دست هستند و بعضی از آن‌ها با ظرافت و ریزه‌کاری زیادی تراشیده شده‌اند. این مجسمه‌ها با نماد هند سوغاتی خوبی محسوب می‌شود.

spice box

ادویه‌های هندی

تنوع و مرغوبیت ادویه‌های هند برای کسی پوشیده نیست. کمتر کسی است که پس از بازگشت از هند، ادویه‌ با خود نیاورده باشد.

آدرس مراکز خرید در دهلی‌نو

در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید دهلی‌نو هند را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

این مطلب

هنوز هم کلی مطلب درباره‌ی مراکز خرید هند هست اما ادامه دادنش حوصله‌تان را سر می‌برد یا شاید خسته‌تان کند، برای همین تصمیم گرفتیم در مطلبی جداگانه و در آینده درباره‌شان بنویسیم.

[تعداد: 18    میانگین: 4.7/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

کارگردانی انیمیشن خوندم و شیفته‌ی کتاب‌های دن براوون‌ام. عاشق یادگیری‌ام و از آموزش دانسته‌هام لذت می‌برم. همیشه برای پیدا کردن راه‌حل‌های تازه و جدید آماده‌ام و با یکنواختی جور نیستم. کمک به دیگران و مفید بودن قشنگ‌ترین حس برامه. حساسیت ندارم چه کاری بهم سپرده می‌شه اما برام خیلی مهمه اون کار دقیق و درست انجام بشه. تیراندازی جزو علاقه‌هامه و دارم سعی می‌کنم به سطح حرفه‌ای برسم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.4 25 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
رضا
11 آبان، 1398

عالی بود.ممنون از شما.😃

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما که وقت گذاشتید مطلب مراکز خرید هند رو خوندید و نظرتون رو با ما در میون گذاشتید :)