بهترین مراکز خرید ترکیه کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

27 بهمن، 1396
31 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :

وقتی هر کدام از ما قصد سفر به جایی را داریم به خیلی چیزها توجه می‌کنیم مثلا چه تفریحاتی منتظرم است، برای رزرو هتل چه کنم یا چه چیزهایی می‌توانم بخرم. مقصد که ترکیه باشد این ویژگی‌ها بیشتر می‌شود؛ چون ترکیه جایی است که هم می‌توانید تفریح کنید و هم خرید.

قبل از اینکه بهترین فروشگاه و مراکز خرید را به شما معرفی کنیم این نکته را فراموش نکنید که بهترین خریدهای‌تان را در استانبول خواهید داشت.

بازار استانبول

در استانبول از کجا چی بخریم؟

جواهیر (Cevahir)
درست در قلب شهر استانبول مرکز خریدی قرار گرفته که بیش از صد برند محبوب را در خود جای داده. جواهیر 6 طبقه دارد که برندهای آدایداس (adidas)، کانورس (Converse)، زارا (zara)، اسپریت (spirit) و … در آن شعبه دارند . اگر دنبال لوازم ورزشی هستید و مبلغ برای‌تان مهم نیست و نمی‌خواهید در فروشگاه‌های مختلف سردرگم شوید پس به جواهیر سری بزنید مطمئنا دست خالی بر نمی‌گردید.

پاساژ جواهیر
هر خریدی دارید در جواهیر بکنید.

جواهیر به این‌ها خلاصه نمی‌شود اگر با کودک‌تان به این مرکز خرید رفتید فروشگاه‌های اسباب‌بازی‌ هستند که می‌توانید از آنها خرید کنید. این مرکز خرید تعطیلی ندارد و هرروز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است.
کانیون (Kanyon)
هر گرانی به حکمت نیست؛ بوتیک‌های معروفی مثل باناناریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن تیلور فقط و فقط در کانیون شعبه دارند. پس اگر لباسی می‌خواهید که مشابه‌اش را جای دیگری نبینید حتما به کانیون سری بزنید. وقتی از گشت و گذار در پاساژ 4 طبقه کانیون خسته شدید می‌توانید به رستورانش بروید و با توجه به سلیقه‌تان غذا سفارش دهید؛ انواع غذاهای فست فود تا سنتی را کانیون دارد. این مرکز خرید معماری بی‌نظیری دارد به طوری که در وسطش سینمایی قرار دارد که فیلم‌های روز را نمایش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در فصل حراج مثل سال نو میلادی به این مرکز خرید بروید چون تخفیفات بی‌نظیری انتظار شما را می‌کشد.

بازار کانیون
هم خرید کنید، هم از معماری زیبای پاساژ لذت ببرید.

فروم (Forum)
مبلغی که هزینه می‌کنید برای‌تان مهم است؟ فروم مخصوص شماست. هر موقع از سال که به این مرکز خرید سری بزنید چندین برندش تخفیف دارند. برندهایی مثل اچ.‌اند.ام (H&M) و ماوی (Mavi Jeans)  اینجا شعبه دارند.  اگر به خرید یا دیدن لوازم خانگی علاقه دارید درست کنار مرکز خرید فروم نمایندگی آیکیا (IKEA) قرار گرفته. در فروم نگران بچه‌های‌تان نباشید چون پارک ژوراسیک میزبان‌شان است به این ترتیب هم خرید می‌کنید و هم با کودک‌تان تفریح.

بازار فروم
برندهایی چون زارا و ماوی جین در فروم شعبه دارند.

اولیویوم (Olivium)
بزرگ‌ترین حراجی اینجاست؛ حراج اولیویوم با دیگر حراجی‌ها کمی متفاوت است. در این مرکز خرید  شما پوشاک خوبی می‌توانید پیدا کنید اما کمی از مد گذشته؛ اما به این معنا نیست که جنس بُنجل نصیب‌تان می‌شود. در اولیویوم پوشاکی از بهترین برندها بخرید که در فصل‌های گذشته مد بوده‌اند اما به دلیل گرانی‌اش شانس خرید را نداشتید اما تصور کنید بعد از مدتی در اولیویوم به حراج گذاشته شوند پس تا دیر نشده آن را بخرید.
اولیویوم فقط یک مرکز خرید نیست اینجا می‌توانید در یکی از 6 سالن سینما فیلم ببینید، به تئاتر بروید یا بولینگ باری کنید.
خیابان استقلال
مگر می‌شود به استانبول رفت و خیابان استقلال را ندید! خیابان استقلال مثل خیابان ولیعصر خودمان است که مردم همه در رفت‌وآمد هستند و دو طرف خیابانش پر از کافه، رستوران و مراکز خرید است. خیابان استقلال را ادامه دهید تا به انتهایش برسید، مغازه‌هایی هستند که قدیمی‌ترین سازها را هم به فروش می‌رسانند. حتی نقاشانی را می‌بینید که نقاشی می‌کشند و آن‌ها را به حراج می‌گذارند. یکی از لذت‌بخش ترین کارها در استابول همین خیابان‌گردی است؛ به گفته خیلی از مسافران اگر یکبار در استقلال قدم بزنید، عاشقش می‌شوید.

خیابان استقلال استانبولدر خیابان پر جنب و جوش استانبول قدم بزنید.

مترو سیتی (Metro City)
خرید دلچسب را شاید فقط و فقط در متروسیتی تجربه کنید؛ پوشاکی را پیدا خواهید کرد که شاید برای خریدش در ایران باید هزینه بیشتری بپردازید؛ اما در مترو سیتی با پرداخت نصف آن مبلغ می‌توانید بهتری لباس‌ها را خریداری کنید و تازه از اصل بودن آن هم مطمئن باشید.
یکی از جالب‌های معماری در این مرکز خرید سقف شیشه‌ای آن است که وقتی در پاساژ قدم می‌زنید، تصورمی‌کنید در فضای بازی مشغول خرید هستید. برندهای معروفی مثل زارا، سواچ و منگو در مترو سیتی حضور فعالی دارند.

بازار متروسیتی
بدون خوردن اسکندر کباب از مترو سیتی بیرون نروید.

بعد از اینکه ازخرید در چهار طبقه‌ی مترو سیتی خسته شدید  به سراغ فودکورتش بروید و بدون معطلی اسکندر کباب را پیدا کنید، فقط کافی است یکبار امتحان کنید، مطمئنا دلیل سفر بعدی‌تان به استانبول  پیدا ‌شد.
مرکز خرید آک‌مرکز (Akmerkez)
در آک‌مرکز همه چی پیدا می‌شود از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا اسباب‌بازی و وسایل الکترونیکی؛ حتی اگر برای تبدیل ارزتان به صرافی نیاز داشتید صرافی‌هایی هستند که ارز شما را تبدیل می‌کنند. در این مرکز مارک‌های معتبری برای خرید لوازم ورزشی وجود دارد.
بازار ادویه (بازار مصری)
شاید نیازی به ادویه نداشته باشید اما بازار ادویه استانبول در قسمتی از مسجد ینی والده قرار گرفته که بخشی از درآمد به دست آمده از فروش ادویه‌ها صرف نگه‌داری مسجد می‌شود. در بازار ادویه هر ادویه‌ای بخواهید پیدا خواهید کرد حتی زعفران؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم ادویه‌های هندی را از اینجا بخرید. این بازار فقط به ادویه ختم نمی‌شود شما می‌توانیدصنایع دستی مثل شال‌های دست بافت، ظرف‌های سرامیکی و نقره خریداری کنید.

بازار ادویه استانبول
ادویه‌های هندی خوبی پیدا خواهید کرد.

بازار کاپالی
اگر در نزدیکی ایا‌صوفیه هستید حتما به بازار کاپالی سری بزنید، کاپالی بازار سرپوشیده و سنتی است که اطرافش رستوران‌های بسیاری قرار گرفته؛ لوارم سنتی، پارچه و گلیم را می‌توانید اینجا بخرید. البته در بازار کاپالی می‌توانید پوشاک هم خریداری کنید اما به صورت عمده.

 عطر و لوازم آرایش را از کجا بخرم؟

فروشگاه گراتیس (Gratis)
گراتیس یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید عطر و لوازم آرایشی محسوب می‌شود و شعبه‌های زیادی در استانبول دارد. گراتیس در بین مردم استانبول از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در زمان سال نو میلادی تخفیفات خوبی منتظر شماست. برندهای چون نیو آ، آورآل و بنری گاش را از گراتیس بخرید.

فروشگاه تی شاپ (T-Shop)
فروشگاه تازه تاسیسی است که در مراکز خرید و پاساژها شعبه ندارد اما در خیابان استقلال می‌توانید به این فروشگاه بروید. قیمت‌های تی‌شاپ ارزان‌تر از گراتیس است  و عموما بیشتر برندها را شامل می‌شود.
پس اگر دنبال عطرهایی مثل چنل، والنتینو، ورساچه و… می‌گردید باید در مرکز خرید جواهیر و کانیون به سراغش بروید چون این عطرها در هرجای دنیا که باشید بسیار گران هستند.

سوغاتی از استانبول چی بخرم؟

پارچه و ملحفه
از چیزهایی که در استانبول زیاد به فروش می‌رسد و قیمت مناسبی دارد می‌توان به ملحفه، روتختی، روبالشی، کوسن و پتو اشاره کرد. یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که در استانبول بسیار معروف است فروشگاه Pillows Store. انواع و اقسام مدل‌ها پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد و شما گیج می‌شوید که کدام را انتخاب کنید. این فروشگاه نزدیک بازار بزرک استانبول قرار دارد اما اگر پیدا نکردید از مردم محلی بپرسید حتما کمک‌تان می‌کنند. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که اندازه‌‌ی ملحفه‌ها یا پتوها متفاوت هستند پس قبل از سفر اندازه دقیق را یادداشت کنید تا با کوتاهی آن‌ها مواجه نشوید.

خرید ملحفه استانبولزیباترین پارچه‌ها را از ترکیه بخرید.

اشیای هنری و عتیقه‌جات
اگر به اشیای هنری و صنایع دستی علاقه‌مندید حتما به فروشگاه Sofa بروید؛ آنجا انواع اشیای قدیمی مثل نقره، مینیاتور، زیورآلات، مجسمه، ظروف سفالی، تابلوهای سوزن دوزی و تابلوهای نقاشی را خواهید دید. فقط برای رفتن به Sofa پول کافی به همراه داشته باشید چون وسایلی که می‌خواهید بخرید عموما گران هستند.

صنایع دستی استانبولبهترین تابلوها نقاشی را sofa دارد.

کفش دست دوز و راحت
یکی از مشهورترین خریدهایی که حتما باید در استانبول انجام دهید خرید کفش است آن هم از نوع دست‌دوز. در هر مرکز خرید و مغازه‌ای شما می‌توانید کفش‌های راحت و بادوامی خرید کنید اما یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید کفش Old Sandal است که ممکن است گران بخرید اما شک نکنید که چندین سال برای‌تان کار خواهد کرد.

صندلکفشی بخرید با قیمت گران اما راحت

زیورآلات
در بازار بزرگ استانبول (بازار کاپالی) شما می‌توانید انواع زیورآلات و جواهرات را خریداری کنید. زیورآلاتی در بازار بزرگ خواهید دید که هم از طرح‌های سنتی الهام گرفته‌اند هم از طرح‌های مدرن.
اشیای سرامیکی
در هر گوشه از استانبول شما می‌توانید ظروف سرامیکی رنگی بخرید اما فروشگاه Em-Er چیز دیگری است؛ چون شما می‌توانید مدل ظروف‌تان و رنگش را انتخاب کنید و چند روز بعد به Em-Er بروید و آن را تحویل بگیرید. به این ترتیب شما با توجه به سلیقه‌تان ظروف سرامیکی خاصی خلق کردید که در هیچ جای دیگر آن را نخواهید دید.

ظروف سرامیکی استانبول
در استانبول حتما ظروف رنگی رنگی بخرید.

چشم نظر
به هر خیابان استانبول و مغازه‌هایش بروید، سنگ چشم نظر را خواهید دید. این سنگ‌ها ریشه در عقاید مردم ترک دارد و از اتفاقات بد جلوگیری می‌کند. این سنگ را شما در انواع و اقسام مختلف در جای جای ترکیه می‌بینید و آن‌قدر زیبایی رنگ آبی‌اش چشم‌تان را می‌گیرد که شما را وسوسه می‌کند چندین مدل آن را بخرید.

چشم نظر ترکیهمردم ترکیه به چشم نظر خیلی اعتقاد دارند.

مجسمه‌های مینیاتوری
من خودم وقتی به جایی سفر می‌کنم، دوست دارم نمادی از آن شهر یا کشور را بخرم و جلوی دیدم قرار دهم تا خاطرات سفر برایم زنده شود. یکی از بهترین گزینه‌ها در استانبول خرید مجسمه‌های مینیاتوری است؛ مجسمه‌هایی که بسیار سبک هستند و امکان تاریخی استانبول را نشان می‌دهند.

مراکز خرید ترکیه - مجسمهاز ترکیه مجسمه‌ سوغات بیاورید.

برای خرید در استانبول این نکات را به یاد داشته باشید:

* اگر به عتیقه‌جات علاقه‌مندید فقط آن را نگاه کنید چون نه تنها در استانبول بلکه در کل دنیا  خارج کردن اشیای عتیقه جرم محسوب می‌شود.
* برندهای معروف مثل آدیداس (Adidas) قیمت از قبل تعیین شده پس انتظار تخفیف نداشته باشید مگر در فصل حراج.
* تا می‌توانید در مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که برند نیستند چانه بزنید، اگر با فروشنده به توافق نرسیدید از مغازه بیرون بیایید بدون شک در مغازه بعدی کالای مورد نیازتان را پیدا خواهید کرد.

از همه مهم‌تر
در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید استانبول شما کالاهای یکسانی را خواهید دید پس از اولین مغازه خرید نکنید و با حوصله به بقیه مغازه‌ها سر بزنید تا قیمت مناسب را پیدا کنید.

چطور به مراکز خرید استانبول برسم؟

گزینه‌های بسیاری برای رفتن به مراکز خرید وجود دارد؛ بسیاری از هتل‌ها به صورت رایگان یا با هزینه‌ی کم شما را به مراکز خرید و فروشگاه‌ها می‌رسانند. اما اگر هتل‌تان این شرایط را نداشت می‌توانید از مترو استفاده کنید، بسیاری از مراکز خرید در خط 2 مترو قرار گرفته‌اند که با توجه به شلوغی جمعیت و معطل شدن در ایستگاه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم.
راه دیگر استفاده از تاکسی یا اَپ Bi taksi است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اما بهترین و راحت‌ترین راهی که پیشنهاد می‌کنیم اجاره خودرو است؛ چون به راحتی ماشین در اختیارتان است و هرکجای استانبول بخواهید می‌توانید بروید.
این نکته را فراموش نکنید در آنتالیا، بدروم، مارماریس و کوش آداسی مراکز خرید وجود دارند اما کیفیت بازارهای استانبول را ندارند. به عنوان مثال شما شاید ساعتی به عنوان مارک خریداری کنید اما عموما تقلبی هستند.

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های صنایع دستی در استانبول
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید استانبول را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 7 دیدگاه ۵ / 4.3 94 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
سعیدتوفیقی
14 دی، 1398

سلام لطفا بورس لوازم یدکی ماشین سنگین دراستانبول بگید ممنون میشم

پاسخ اسمارتیز :سلام. اطلاعات ما برای سفر تفریحی یا توریستی به ترکیه هستش. راجع به این موضوع متاسفانه اطلاعاتی نداریم
sadegh m
20 مهر، 1398

فصل حراج اجناس کی هست

پاسخ اسمارتیز :حراجی‌ها رو نمی‌شه دقیق تعیین کرد که از چه تاریخ تا چه تاریخی هست، اما می‌شه زمان حدودی داد، مثلا به سال نوی میلادی، روز مادر، ولنتاین یا عید قربان که نزدیک بشیم، یه سری حراجی هست. یا معمولا ماه مرداد خصوصا آخرای ماه حراجی‌ دارن، یا از اواخر خرداد تا اوایل تیر. زمستون هم آخرای آذر تا اواسط دی احتمال تخفیف داشتن زیاده که می‌شه همون نزدیکای سال نو میلادی.
sadegh m
20 مهر، 1398

فصل حراج کی هست

پاسخ اسمارتیز :حراجی‌ها رو نمی‌شه دقیق تعیین کرد که از چه تاریخ تا چه تاریخی هست، اما می‌شه زمان حدودی داد، مثلا به سال نوی میلادی، روز مادر، ولنتاین یا عید قربان که نزدیک بشیم، یه سری حراجی هست. یا معمولا ماه مرداد خصوصا آخرای ماه حراجی‌ دارن، یا از اواخر خرداد تا اوایل تیر. زمستون هم آخرای آذر تا اواسط دی احتمال تخفیف داشتن زیاده که می‌شه همون نزدیکای سال نو میلادی.
گلنوش بهزادنیا
17 شهریور، 1397
در پاسخ به صادق
سلام از بین این مراکز خریدی که گفتی کدومش برای خرید مناسبتره البته هم قیمتی هم خوب بودن اجناس؟؟؟

سلام دوست عزیز
مرسی از پیام‌تون :)
از بین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید فروم و جواهیر جزو بهترین مراکزی هستند که شما می‌تونید خرید کنید.

صادق
17 شهریور، 1397

سلام از بین این مراکز خریدی که گفتی کدومش برای خرید مناسبتره البته هم قیمتی هم خوب بودن اجناس؟؟؟

گلنوش بهزادنیا
9 تیر، 1397
در پاسخ به اسی
ممنون از اطلاعات خوبی که دادید.درسته یک سری قیمتهای لباسها پایینه اما کیفیتش بد نیست.واقعا خیلی از جسنهای ترکیه خوب و با کیفیت هستند..من پارسال با تور لحظه آخری رفته بودم استانبول و اونجا واقعا یک سری عمده فروش ها رو دیدم که با قیمت خیلی پایین پوشاک می فروختند.اگر کسی بتونه بره و خرید کنه واقعا به صرفه است.

دوست عزیز
ممنون از شما که تجربیات سفرتون رو با ما در میان گذاشتید و سپاس از پیام‌تون.

اسی
7 تیر، 1397

ممنون از اطلاعات خوبی که دادید.درسته یک سری قیمتهای لباسها پایینه اما کیفیتش بد نیست.واقعا خیلی از جسنهای ترکیه خوب و با کیفیت هستند..من پارسال با تور لحظه آخری رفته بودم استانبول و اونجا واقعا یک سری عمده فروش ها رو دیدم که با قیمت خیلی پایین پوشاک می فروختند.اگر کسی بتونه بره و خرید کنه واقعا به صرفه است.