بهترین مراکز خرید استرالیا کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

16 مرداد، 1397
16 مرداد، 1397
مدت مطالعه :

استرالیایی دوست دارند در داخل مراکز خریدشان هم آفتاب را روی پوست خود احساس کنند، به همین دلیل برخی مراکز خرید استرالیا سرباز هستند. وقتی در استرالیا هستید هر کجا را نگاه کنید آن روحیه “آزی (Ausi)” را می‌بینید که در خون مردم این کشور است حتی در سوغاتی‌های‌شان این روحیه ملی را حفظ کرده‌اند.

مراکز خرید استرالیا

در استرالیا از کجا چی بخریم؟

? مرکز خرید Westfield Bondi Junction
وست‌فیلد باندی، یک مرکز خرید بسیار بزرگ است و شما انتخاب‌های زیادی برای خرید خواهید داشت. برندهایی مانند پرادا (Prada)، کَمپِر (Camper)، آدیداس (Adidas) و … در این مرکز خرید شعبه دارند. چیزی که شاید بیشتر گردشگران را به اینجا می‌کشاند سوپرمارکت بزرگ Coles است که می‌توانید خرید‌های روزانه‌تان را از آن‌جا بکنید.

مرکز خرید وست فیلد استرالیابرند سامسونگ و مایکروسافت آخرین محصولات خود را در شعبه‌های این مرکز خرید به نمایش عموم می‌گذارند.

قبل از رفتن به این مرکزخرید حتما ساعت باز و بسته شدن آن را از سایت‌شان بخوانید چون بعضی روزها ساعاتی زودتر می‌بندند. فودکورت بزرگ این مجموعه هم برای خوردن غذاهای محلی یا چینی بسیار خوب است. تقریبا می‌شود گفت وقتی داخل شوید، دست خالی بیرون نخواهید آمد.

? مرکز خرید ملکه ویکتوریا (QVB)
در ایستگاه مترو Townhall سیدنی پیاده شوید و به مرکز خرید ملکه ویکتوریا بروید. معماری بسیار زیبای این مرکز خرید شما را به زمان ویکتوریایی برمی‌گرداند. دیدن این ساختمان حتی از بیرون آن نیز قشنگ است. اما به همین قانع نشوید و وارد ساختمان مرکز خرید شوید. به راحتی می‌توانید فروشگاهی که دنبالش می‌گردید را پیدا کنید چون هر کدام از مغازه‌ها با تابلوی نورانی سفید کوچکی مشخص شده‌اند.

مرکز خرید ملکه ویکتوریااین ساعت زیبا که از سقف آویزان است، هر 60 دقیقه زنگ می‌زند.

از تفریحات جالب گردشگرانی که به این مرکز خرید می‌آیند نواختن پیانوست. پیانویی وجود دارد که شما پشت آن می‌نشنید و قطعاتی را برای مردم حاضر می‌زنید. چیز دیگری که نظر کاربران تریپ‌ادوایزر و هر کسی که به ساختمان ملکه ویکتوریا می‌رود را جلب کرده است، ساعت زیبای آویزان شده از سقف است.

? مرکز خرید watertown
اینجا برای خرید لباس‌های بیرون یا همان Outlet عالی است. برندهایی مانند پوما (Puma)، آدیداس (Adidas)، کوییک سیلور (Quick silver) از برندهای اوت‌لِت معروفی‌ست که می‌توانید از آن‌ها لباس، کفش، سویی‌شرت و … بخرید. ساندویچی Subway نیز در این مرکز خرید، شعبه دارد و غذاهای تازه و خوشمزه ارائه می‌کند. اگر جنس‌های استرالیایی بخواهید به The australian clearance بروید. این فروشگاه انواع لباس‌ها و محصولات با نمادهای استرالیایی را دارد از پیرآهن تیم ملی استرالیا تا دستبندهایی به شکل پرچم استرالیا.

مرکز خرید water townآخر هفته‌ها در این مرکز خرید جای سوزن انداختن نیست

? بازار خیابانی HAY street
نوبتی هم باشد وقت پیاده‌روی در خیابان‌های پرث و دیدن فروشگاه‌هایی‌ست که منتظرند از شما استقبال کنند تا به مغازه‌ی آن‌ها بروید و خرید کنید. شاید اینجا را با بازار محلی‌ها که دست‌فروشان به آن‌جا می‌آیند، اشتباه بگیرید اما باید بگوییم که HAY street مانند سپه‌سالار خودمان است تنها با این فرق که فقط کفش و چرم ندارد و شما می‌توانید تنوعی از اجناس را در اینجا ببینید.

خیابان hay در پرث استرالیابیشتر مردم پرث و گردشگرانی که به اینجا می‌روند، برای خود کت‌و‌شلوار می‌خرند

نایک (Nike)، ویرجین (Virgin)، سوپردرای استور (Superdry store)، دیوید جونز (David Jones) و … برندهای خوبی هستند که می‎توانید از آن‌ها خرید کنید. موسیقی خیابانی هم در این خیابان به راه است و هرکسی در گوشه‌ای سازی می‌زند و پول جمع می‌کند. اگر گرسنه شدید، نگران نباشید! مک‌دونالد در چند قدمی شماست و با همبرگر و سیب‌زمینی و نوشابه از شما پذیرایی می‌کند.

? بازار محلی Bondi Markets
نوبتی هم باشد نوبت بازار محلی‌ست. در نزدیکی ساحل Bondi، غرفه‌هایی را می‌بینید که همه چیز برای فروش دارند. نقره، شمع، تی‌شرت‌های ساحلی، بدلی‌جات و وسایل تزئینی و هر چیزی که بخواهید اینجا هست. وقتی به این ساحل رفتید حتما از این بازار محلی بازدید کنید و سوغاتی‌های خود را بخرید.

بازار محلی bondi marketsمیوه‌ها و سبزیجات تازه و ارگانیک را از این بازار بخرید.

قیمت‌ها در اینجا کمی گران است اما حتی دیدن این‌همه شوق و ذوق مردم و غذاهای متنوع خیابانی مانند “باراموندی” هر کسی را به هیجان می‌آورد. حتی اگر قصدتان خرید هم نیست برای تبادل فرهنگی به این بازار محلی بروید چون هر گوشه‌ای فرش یا صندلی هست که می‌توانید آن‌جا با دیگران به گپ و گفت‌وگو بپردازید.

آدرس مراکز خرید در استرالیا
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید سیدنی و پرث استرالیا را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

سوغاتی استرالیا

سوغاتی از استرالیا چی بخرم؟

? عروسک کانگورو و کوالا
کانگورو و کوالا از نمادهای اصلی کشور استرالیا هستند. شما هر محصولی را می‌توانید با عکس این دو حیوان بامزه بخرید. گردشگرانی که به استرالیا رفته‌اند به عروسک‌های کوالا و کانگورو علاقه زیادی دارند چون نرم و دوست‌داشتنی‌اند. برخی از کانگوروها با لباس بوکسوری هستند و می‌توانید آن‌ها را برای کودکان‌تان بخرید.

عروسک کانگورو بوکسور

? Vegemite
این محصول شبیه به مارمالاد است و از مخمر جو به دست می‌آید. استرالیایی‌ها دیوانه‌وار دوستش دارند و برای صبحانه و عصرانه آن را با نان تست می‌خورند. یک شیشه Vegemite با 220 گرم وزن حدود 12 دلار قیمت دارد.

وجیمایت استرالیایی

? بومرنگ
اختراع بومرنگ به 5000 سال پیش باز می‌گردد. بومیان استرالیایی از بومرنگ به عنوان وسیله شکار استفاده می‌کردند و عمدتا با آن کانگورو شکار می‌کردند. یک طرف بومرنگ سطح صافی دارد و طرف دیگر آن قوس‌دار است. دو نوع بومرنگ داریم، بومرنگ‌های سنگین که مستقیم به هدف می‌خورند و بومرنگ‌های سبک که وقتی خوب پرتابش کنید به سمت شما باز می‌گردد.

بومرنگ استرالیایی

دو قانون در بازی با بومرنگ وجود دارد: 1. بومرنگ را در باد شدید پرت نکنید چون معلوم نیست کدام طرف برود. 2. مواظب باشید در برگشت بومرنگ به سمت‌تان غافلگیر نشوید چون نمی‌خواهید آسیب ببینید.

[تعداد: 7    میانگین: 4.7/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.6 42 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مریم
28 دی، 1398

دوست عزیز ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین
میشه راهنمایی کنید و لینک سایت چند فروشگاه در سیدنی که در طول سال حراج های خوبی دارن به من معرفی کنید؟ میخوام ایران خرید کنم و مسافر برام بیاره

پاسخ اسمارتیز :چه فروشگاه‌هایی مد نظرتون هست؟