بهترین مراکز خرید آلمان کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

27 بهمن، 1396
27 بهمن، 1396
مدت مطالعه :

وقتی از کشوری مثل آلمان دیدن می‌کنید، به احتمال زیاد، خرید بخشی از سفر شماست؛ چراکه می‌توانید جدیدترین محصولات را بدون این‌که نگران تقلبی بودن آن‌ها باشید، بخرید. در ضمن، خرید در کشور خارجی همیشه جذاب است؛ فروشگاه‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت، می‌توانند از دلایل دیگر شما برای خرید باشند.

در برلین از کجا چی بخریم؟

? مرکز خرید الکسا (Alexa)
مرکز خرید 5 طبقه و قرمزرنگ الکسا، در سال 2007 تاسیس شده است. می‌توانید انواع فروشگاه‌ها را در این مرکز خرید 50000 مترمربعی پیدا کنید. محصولات برندهایی همچون زارا (Zara)، تامی هیلفیگر (Tommy Hillfiger) و نورث‌فیس (Northface) در این مرکز خرید عرضه می‌شوند.

مراکز خرید آلمان
مرکز خرید الکسا با هزینه 290 میلیون یورو ساخته شده است.

فروشگاه زارا در طبقه همکف این مال واقع شده ‌است. برای خرید ساعت‌های سواچ (Swatch) نیز می‌توانید به فروشگاه این برند در همین طبقه مراجعه کنید. فروشگاه‌های اچ‌اندام (H&M)، لیوایز (LEVI’S) و تیمبرلند (Timberland)، در طبقه اول این مال قرار دارند. اگر در زمان خرید خسته شدید و خواستید نفسی تازه کنید، می‌توانید به شعبه‌ای از استارباکس که در همین طبقه قرار دارد، بروید. می‌خواهید کمی سرگرم شوید؟ به طبقه سوم این مال بروید و کمی بولینگ بازی کنید. رستوران‌ها و کافه‌های این طبقه نیز آماده پذیرایی از شما هستند.
طبقه سوم این مال، یک سرگرمی جذاب دیگر هم دارد؛ مرکز بازی کمپانی کلوستروفوبیا (Claustrophobia) که بازی‌های کامپیوتری ژانر «فرار از اتاق» را به دنیای واقعی آورده است، در این طبقه قرار دارد. این‌جا، بازیکن‌ها سعی می‌کنند با حل کردن معماها، پیدا کردن جاهای مخفی و ترفندهای دیگر، راه فراری به بیرون پیدا کنند.
مرکز خرید الکسا از روزهای دوشنبه تا شنبه، همه‌روزه از ساعت 10 تا 21، پذیرای مراجعه کنندگان است.

? مرکز خرید Mall of Berlin
مال برلین، از مراکز خرید آلمان است که در نزدیکی‌های دروازه براندنبرگ واقع شده و بهشت عاشقان خرید است؛ در 270 فروشگاه این مرکز خرید، می‌توانید محصولات مد، سرگرمی و الکترونیکی را پیدا کنید. رستوران‌ها و کافه‌ها نیز بخش دیگری از این مال هستند. نکته جالبی که بد نیست در مورد این مرکز خرید بدانیم آن است که ملکه موسیقی پاپ، مدونا، مالک این مرکز خرید است.

مراکز خرید برلین - مال آو برلین
پس از دیدن دروازه براندنبرگ می‌توانبد به Mall of Berlin بروید.

این مرکز خرید به دو بخش تقسیم شده است که یک بخش آن به بچه‌ها اختصاص دارد. اگر در بازدید از این مال فرزندتان همراهتان است، احتمالا از سرسره بازی در سرسره‌ای که از طبقه دوم به طبقه همکف می‌رسد، حسابی خوشحال می‌شود.
Mall of Berlin به جز طبق زیرزمین و همکف، دو طبقه دیگر نیز دارد. فروشگاه‌های مختلف در طبقات مختلف این مال پراکنده شده‌اند؛ به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید محصولات آدیداس یا نایکی را بخرید، سری به طبقه اول این مال بزنید. تعدادی از برندهای دنیای مد همچون لاکوست (Lacoste) را در طبق همکف این مال پیدا خواهید کرد.
مرکز خرید برلین، از دوشنبه تا شنبه، از ساعت 10 تا 21، باز است.

? مرکز خرید Potsdamer Platz Arkaden
مرکز خرید Potsdamer Platz Arkaden در یکی از مراکز تجاری اصلی شهر برلین قرار دارد. سقف شیشه‌ای خیره‌کننده و معماری این مرکز خرید، بسیاری از بازدیدکنندگان را متحیر می‌کند. 130 فروشگاه این مرکز خرید، در سه طبقه‌ی آن، جا گرفته‌اند. در این مرکز خرید می‌توانید از لوازم الکترونیکی گرفته تا لباس‌های مد روز را بخرید.

مراکز خرید آلمان
این مرکز خرید ظاهرا انتهایی ندارد.

فروشگاه تعدادی از برندها ازجمله اچ‌اندام در زیرزمین این مرکز خرید قرار دارد. اگر در زمان خرید، هوس خوردن غذا کردید، سری به رستوران‌ها و فست‌فودهای زیرزمین بزنید. برای خرید محصولات برندهایی چون تامی هیلفیگر و مانگو (mango)، به طبقه همکف بروید.
این مرکز خرید، دوشنبه تا شنبه، از ساعت 10 صبح تا 9 شب فعال است.

? فروشگاه کادو (KaDeWe)
نمی‌دانید برای خانواده و دوستانتان، چه چیزی سوغاتی بیاورید؟ فقط کافیست سری به فروشگاه کادو بزنید تا کلی ایده برای سوغاتی آوردن پیدا کنید. یک جعبه شکلات یا یک شیشه عطر، شاید انتخاب خوبی باشد. فروشگاه کادو که پس از فروشگاه هارودز (Harrods) لندن، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی محصولات مصرفی در اروپاست، هفت طبقه دارد. طبقه اول و دوم به ترتیب، محل فروش پوشاک آقایان و خانم‌هاست. در طبقه سوم می‌توانید کیف و کفش‌های لوکس بخرید. طبقه چهارم مختص لوازم تزئینی است. برای خرید کتاب، لوازم الکترونیکی، اسباب‌بازی و سوغاتی به طبقه پنجم مراجعه کنید. طبقات ششم و هفتم این فروشگاه نیز مخصوص شکم‌گردی است.

مراکز خرید برلین
روزانه 40 تا 50 هزار نفر به KaDeWe می‌روند.

این فروشگاه دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب، جمعه از 10 صبح تا 9 شب و شنبه از 9:30 صبح تا 8 شب باز است.

? بازار ترکی (Turkish Market)
برای خریدن میوه و سبزی تازه و مایحتاج روزانه، می‌توانید به بازار ترک‌ها سر بزنید. انواع نان، شیرینی و خشکبار را نیز می‌توانید از این بازار محلی بخرید. این بازار روزهای سه‌شنبه و جمعه، از ساعت 11 صبح تا 6:30 غروب دایر است.

مراکز خرید برلین
میوه‌های رنگارنگ بازار ترکی، هر خریداری را وسوسه می‌کند.

در فرانکفورت از کجا چی بخریم؟

? مرکز خرید مای‌زیل (MyZeil)
شاید مراکز خرید زیادی با نمای شیشه‌ای دیده باشید اما نمای شیشه‌ای مرکز خرید مای‌زیل یک ویژگی جالب دارد؛ این نمای شیشه‌ای دارای انحناهای زیادیست که زیبایی خاصی به این مرکز خرید داده است. این مال در خیابان زیل قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین مراکز تجاری شهر فرانکفورت است. فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌ها، یک سالن تناسب اندام و یک مرکز تفریحی، بخش‌های مختلف این مرکز خرید شش‌طبقه را تشکیل می‌دهند.

مراکز خرید آلمان
مرکز خرید MyZeil یکی از مراکز خرید آلمان است که در خیابان Zeil قرار دارد.

در این مرکز خرید می‌توانید محصولات برندهای مختلف را پیدا کنید. این مال میزبان رویدادهای مختلف هم است؛ به‌عنوان مثال، سال 2012 مراسم MTV Europe Music Awards در این مرکز خرید برگزار شد.
فروشگاه برندهای معروف چون آدیداس و برشکا (Bershka)، در طبقه همکف این مرکز خرید قرار دارند. در هر طبقه نیز کافه‌هایی برای خوردن قهوه و استراحت وجود دارند. اگر شارژ گوشی‌تان تمام شد، در زیرزمین، طبقه اول و دوم این مرکز خرید، جایگاه‌هایی برای شارژ موبایل وجود دارد. مجموعه ورزشی FITNESS FIRST نیز در طبقات چهارم و پنجم این مرکز خرید قرار دارد. می‌توانید در استخر 20 متری این مجموعه ورزشی شنا کنید و سپس در تراس آفتابی آن، از منظره لذت ببرید.
مرکز خرید مای‌زیل، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب و روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز است.

? Galeria Kaufhof Frankfurt An der Hauptwache
دوست دارید بعد از خرید در یک مال، به تراس رستوران آن بروید و شهر فرانکفورت را زیر پایتان احساس کنید؟ مرکز خرید Galeria Kaufhof Frankfurt An der Hauptwache انتخاب خوبی برای رسیدن به این هدف است. رستوران لئونارد که در طبقه هفتم این مرکز خرید قرار دارد، جایی است که دید خوبی به آسمان‌خراش‌ها و خیابان‌های اطراف دارد.

مراکز خرید آلمان
اگر به مرکز خرید Galeria Kaufhof Frankfurt An der Hauptwache رفتید، حتما به رستوران طبقه آخر سر بزنید؛ دید آن فوق‌العاده است.

اگر قصد خرید لوازم ورزشی دارید، سری به طبقه ششم این مرکز خرید بزنید. در طبقه پنجم می‌توانید اسباب‌بازی و لباس‌های مخصوص بچه‌ها بخرید. لوازم منزل را در طبقه چهارم پیدا می‌کنید. برای خرید لباس، کفش و لوازم مد روز مخصوص آقایان، به طبقه سوم بروید. اگر می‌خواهید لباس و کفش زنانه بخرید، به طبقه اول و دوم بروید. طبقه همکف این مرکز خرید جایی است که فروشگاه‌های ساعت و جواهرات، کیف و عطر در آن‌جا قرار دارند.
این مرکز خرید در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:30 صبح تا 8 شب و در روزهای سه‌شنبه تا شنبه از ساعت 9:30 صبح تا 9 شب، پذیرای خریداران است.

? فروشگاه Frankfurter Dippemarkt
برای خرید سوغاتی در فرانکفورت، می‌توانید سری به فروشگاه Frankfurter Dippemarkt بزنید. از معروف‌ترین سوغاتی‌های فرانکفورت، بمبل (Bembel) است که نوعی پارچ سفالی است. این پارچ تقریبا سفیدرنگ است و نقش‌ونگارهای آبی دارد. ساعت‌های دیواری فاخته، دیگر موردی است که می‌توان به‌عنوان سوغاتی فرانکفورت، خرید. انواع گلدان‌های سفالی را نیز می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

فروشگاه های آلمان
Bembelهای فروشگاه Frankfurter Dippemarkt شما را یاد سفال‌های ایرانی می‌اندازد.

این فروشگاه، دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 7 شب و شنبه از ساعت 9 صبح تا 6 شب باز است.
اگر محصولات این فروشگاه نظر شما را جلب نکرد، کافیست کمی در همان منطقه گشت بزنید تا فروشگاه‌های سوغاتی دیگر مثل Souvenirs am Dom را ببنید.

? بازار کلاین‌مارک‌تاله (Kleinmarkthalle)
می‌خواهید در آلمان چند شاخه گل برای همسرتان بخرید؟ هوس شیرینی کرده‌اید یا اصلا دلتان میوه خواسته؟ کافیست سری به کلاین‌مارک‌تاله بزنید. تقریبا تمام مایحتاج روزانه خود را می‌توانید از این‌جا بخرید. محصولات عرضه‌شده در این بازار آنقدر پر زرق‌وبرق‌اند که خارج شدن از آن بدون چند کیسه خرید، غیرممکن است.

شیرینی آلمانی
شیرینی‌های بازار Kleinmarkthalle دل شما را می‌برند.

این بازار دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 6 شب و شنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر باز است.

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های صنایع دستی در برلین و فرانکفورت
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید شهرهای برلین و فرانکفورت آلمان را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 11    میانگین: 3.3/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

برق و ICT خوندم. وبلاگ‌نویسی رو دوست دارم و خوندن وبلاگ هم جزو علائقمه. به صورت خیلی آماتور کوهنوردی می‌کنم و مسابقات بسکتبال NBA رو هم دنبال می‌کنم. مثل خیلی از مردم موسیقی گوش می‌دم و فیلم می‌بینم. تکنولوژی، کتاب و پادکست هم برام جذابه.

امتیاز دهید 3 دیدگاه ۵ / 4.3 102 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
شهناز عربزاده
6 دی، 1398

چگونه میتونم لباس بافت بفرستم به آلمان

پاسخ اسمارتیز :
سلام
شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات ارسال بار به آلمان رو انجام می‌دن. با گوگل کردن می‌تونید این شرکت‌ها رو پیدا کنید.
شهناز عربزاده
6 دی، 1398

چگونه لباس بچگانه صادربه آلمان کنیم

پاسخ اسمارتیز :سلام، اطلاعی در این مورد نداریم
لیلا
10 آبان، 1398

با سلام ... خیلی عالی بود ... با آرزوی موفقیت

پاسخ اسمارتیز :
سلام
خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده :-)