• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

پردیس سینمایی ملت

5 بهمن، 1398
25 آذر، 1398
مدت مطالعه :
پردیس سینمایی ملت درون محدوده پارک ملت ساخته شده است و یک ساختمان چند منظوره کامل برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به شمار می‌رود. خیلی از بازدید کنندگان بوستان ملت، تنها به گشت و گذار در پارک می‌پردازند و خبری از وجود پردیس سینمایی گالری ملت ندارند. سالن‌های سینمایی نوساز و مجهز و کافه فست‌فودهای با کیفیت، تنها گوشه‌ای از امکانات مجموعه پردیس ملت است که قصد معرفی آن را به شما داریم. با اسمارتیز همراه باشید تا با پردیس سینما ملت تهران بیشتر آشنا شویم.
تاریخچه پردیس سینما ملت
ساخت این پردیس مجهز و منحصر به فرد سینمایی به سال 1387 بازمی‌گردد. معماری بنای پردیس ملت را رضا دانشمیر به همراه همسرش کاترین اسپریدونف بر عهده داشته‌اند و به نظر می‌رسد به خوبی از پس آن برآمدند. پردیس طبقاتی ملت، با ظاهری مدرن و امروزی در ضلع جنوب غربی پارک واقع شده و نمایی تازه به همسایگان خود هدیه کرده است. معماری بنا با تمامی ساختمان‌های همجوار تفاوت فاحشی دارد و پر از منحنی‌های نرمی‌ست که نه تنها چشم را آزار نمی‌دهد، بلکه شما را مجذوب خود می‌کند. اگر پردیس سینما ملت را مدرن‌ترین پردیس سینمایی تهران نام ندهیم، قطعا آن را در بین مجهزترین و لوکس‌ترین مکان‌های تهران قرار خواهیم داد. این ساختمان 15000 مترمربعی که مساحتی به وسعت 6000 متر از پارک را شامل می‌شود، اگرچه هنوز به اتمام کار ساخت خود نرسیده اما کیفیتی مثال زدنی را هم در ساخت و هم در اداره‌ی مجموعه دارد.
بهترین زمان رفتن به پردیس سینمایی ملت
همانطور که از نام پردیس سینما ملت مشخص است، عمده بازدید کنندگان را علاقه‌مندان به سینما و فیلم‌های سینمایی تشکیل می‌دهند. در کنار سالن‌های مجهز سینمایی گالری ملت، فضای نمایشگاهی، کافه، رستوران و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند که در شلوغ‌ترین زمان پردیس، جمعیتی نزدیک به 2200 نفر را در خود جای می‌دهد. این مجموعه فرهنگی دارای 5 سالن مجزا برای پخش آثار سینمایی ایرانی و خارجی‌ست:
  1. سالن 1 با ظرفیت 266 نفر
  2. سالن 2 با ظرفیت 263 نفر
  3. سالن 3 با ظرفیت 267 نفر
  4. سالن 4 با ظرفیت 266 نفر
  5. سالن ویژه یا VIP با ظرفیت 30 نفر
همچنین یکی از سالن‌ها دارای سن و تجهیزات برگزاری همایش و جلسه‌های رسمی‌ست که بر کاربری مجموعه ملت می‌افزاید. با در نظر گرفتن تمامی این امکانات و قابلیت‌های پیش روی شما، باید بگوییم که این خود شما هستید که باید بهترین زمان رفتن به پردیس سینما ملت تهران را انتخاب کنید. سانس‌های سینما از ساعت 9 صبح شروع به کار می‌کنند و تا 12 نیمه شب نیز به کار خود ادامه می‌دهند. برای دیدن سانس‌های سینما ملت و برنامه فیلم‌ها، این صفحه را ببینید. دستتان برای انتخاب فیلم‌ها بین سالن‌های مختلف باز است و می‌توانید فیلمی با سلیقه دلخواه خودتان بیابید. همچنین استفاده از کافه کتاب اختصاصی ملت نیز به علاقه‌مندان کتابخوانی توصیه می‌شود. می‌توانید از گالری سینما نیز بازدید کنید. درون این گالری می‌توانید آثار هنرهای تجسمی و گاهاً نمایشگاه‌های موقت را ببینید یا در ورکشاپ‌های چندساعته آن شرکت کنید.   
نمای بیرونی پردیس سینمایی ملت
نمای بیرونی پردیس سینما ملت تهران
راه‌های دسترسی به پردیس سینمایی ملت
آدرس: منطقه 3 تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی گالری ملت
برای رسیدن به پردیس سینمایی گالری ملت می‌توانید از چندین مسیر و خیابان استفاده کنید. پردیس سینمایی دقیقا روبروی خیابان کردستان قرار دارد. از طریق خیابان ولیعصر و بزرگراه نیایش نیز راه دسترسی خواهید داشت. خیابان جام جم نیز ار مسیرهای منتهی به خیابان ولیعصر است که شما را به ورودی پارک ملت و پردیس سینمایی ملت می‌رساند. بهترین گزینه‌های پیش روی شما استفاده از خودروی شخصی و اتوبوس‌های تندرو خواهد بود. پارکینگ مجموعه گالری ملت گنجایش 2000 خودرو رو دارد (در حال حاضر با اتمام فاز اول پارکینگ تنها 1200 خودرو مجاز به پارک هستند). برای ایجاد سهولت در رفت و آمد معلولان و کم‌توانان، این دسته از افراد می‌توانند خودروی خود را بدون نگرانی از جریمه، در محوطه و اطراف پردیس پارک کنند. با استفاده از خط 7 اتوبوس نیز می‌توانید روبروی پارک ملت پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی به پردیس برسید. نزدیکترین ایستگاه مترو، ایستگاه میرداماد و تجریش است که بعد از پیاده شدن باید از طریق تاکسی درون شهری خود را به پارک برسانید و کمی دچار دردسر خواهید شد.
هزینه‌ی ورودی و ساعات دسترسی
برای وارد شدن به پردیس سینمایی ملت نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت. ورود به پردیس و بازدید از تمامی مجموعه رایگان است اما برای رفتن به سینما ملت یا گالری باید هزینه‌های جداگانه آن را پرداخت کنید. بلیت هر سانس فیلم به ازای هر نفر 8000 تا 15000 تومان است و می‌توانید چه به شکل حضوری و چه به شکل اینترنتی بلیت خود را تهیه کنید. وبسایت پردیس سینمایی گالری ملت و دیگر سایت‌های فروش آنلاین بلیت سینما در دسترس شماست. البته قیمت بلیت‌ها ممکن است در ایام خاص سال یا برای فیلم‌های خاصی تغییری جزیی داشته باشد. هر شخص می‌تواند تا 10 بلیت را برای خود خریداری کند و با انتخاب فیلم، سانس و صندلی مورد نظر خود، تفریح راحت و کاملی را تجربه کند. توجه داشته باشید که نهایتا 15 دقیقه قبل از شروع سانس مورد نظر در لابی سالن حضور داشته باشید. می‌توانید خوراکی‌ها و تنقلات دلخواهتان را در همان فروشگاه پردیس تهیه کنید. سانس شروع فیلم‌ها از 9 صبح آغاز شده و تا نیمه شب ادامه خواهد داشت. گالری مجموعه پردیس نیز از ساعت 11 تا 8 شب در دسترس عموم خواهد بود.
نمای درونی از پردیس ملت
نمای درونی از پردیس ملت
دانستی‌هایی در مورد پردیس سینمایی ملت
  • پردیس سینمایی ملت در محدوده ترافیکی خودرو نیست و برای استفاده از خودروی شخصی مشکلی از این بابت نخواهید داشت.
  • پس از رزرو اینترنتی بلیت سینما، امکان رزرو پارکینگ نیز به صورت دستی برای شما وجود دارد. با نشان دادن پیامک تاییدیه رزرو و شماره پارکینگ می‌توانید با خیالی آسوده خودروی خود را پارک کنید.
  • طراحی پردیس به گونه‌ای‌ست که برای رفت و امد کم‌توانان مشکلی ایجاد نشود. رمپ‌های اختصاصی و آسانسورهای بزرگ برای راحتی این عزیزان فراهم آورده شده‌اند.
  • کافه کتاب پردیس ملت در طبقه منفی 1 قرار دارد. می‌توانید علاوه بر سفارش نوشیدنی‌های گرم و سرد، خرید کتاب را نیز انجام دهید.
  •  گالری ملت شامل آثاری از هنرهای تجسمی، حجمی، نقاشی و عکاسی هنرمندان مختلف ایرانی و خارجی‌ست.
راهنمای رفتن به پردیس سینما ملت
همانطور که حتما تا به حال متوجه شدید، پردیس سینما ملت تهران مجهزترین و منحصر به فردترین پردیسی‌ست که در تهران وجود دارد. مکانی چند منظوره در شمال تهران که اتفاقا درون بوستانی بزرگ است. نمی‌توانید پردیس دیگری را پیدا کنید که تمامی این قابلیت‌های جذاب را در کنار هم داشته باشد. سالن‌های مجهز و نوساز، کیفیت بالای پخش فیلم و صدای دالبی، مرکز خرید محصولات فرهنگی، گالری هنرهای تجسمی و نمایشی و پارکینگ با گنجایش بالا تنها گوشه‌ای کوچک از قابلیت‌های پردیس سینما گالری ملت است.
هنگام رفتن به پردیس ملت، فراموشتان نشود که به پارک ملت هم سری بزنید. کسانی که بدون خودروی شخصی به سوی پردیس در حرکت هستند، به احتمال قوی باید از میان پیاده‌روها و باغچه‌های پارک ملت عبور کنند. سعی کنید زمان مانده تا شروع سانس را در پارک بگذرانید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. می‌توانید در ورودی پارک، آبنمای پله‌ای و مجسمه‌های مشاهیر را مشاهده کنید. برای پیاده‌روی از ورودی پارک تا محوطه پردیس ملت تنها 5 تا 10 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. نگران دوری مسیر و زمان نباشید.
کافه‌ها و رستوران‌های زیادی را چه درون پردیس و چه در اطراف آن می‌یابید که انتخاب را برای شما کمی سخت می‌کند. پیشنهاد ما برای کافه، کافه کتاب طبقه منفی 1 پردیس است که می‌توانید حین میل کردن سفارشتان، کتاب بخوانید. در غیر این صورت، سر زدن به دریاچه مصنوعی پارک ملت و کافه رستوران‌های اطراف آن خالی از لطف نیست. در انتها، برای گردش در پردیس سینمایی ملت برنامه‌ای هرچند کوتاه مدت را آماده کنید. اگر فرصت کافی برای کارهای جانبی مانند گردش در تالار و پارک دارید، حتما گزینه‌های خود را یادداشت و برای آن وقت و بودجه کافی در نظر بگیرید.
دوست دارید با دیگر سینماهای تهران آشنا شوید؟ شاید خواندن مطلب «سینما کوروش تهران» و «سینما فلسطین تهران» برای شما جذاب باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.1 31 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.