• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

سینما فلسطین تهران

9 آذر، 1398
13 آبان، 1398
مدت مطالعه :
 تهران، شهری با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت نه تنها پایتخت کشور، بلکه پایتخت معماری، فرهنگ، هنر، غذا و هرآنچه فکرش را بکنید است. این یعنی از هر چیزی می‌توانید بهترینش را در تهران پیدا کنید. از زیباترین پل‌ها و کاخ‌ها گرفته تا قدیمی‌ترین سینماها! سینما فلسطین تهران یکی از قدیمی‌ترین و ممتازترین سالن‌های ایران و تهران است که سرویس‌دهی قابل قبولی به سینما دوستان ارائه می‌کند. این سالن با نام سینما گلدن سیتی در سال 1348 اولین بار با اکران فیلم آرابسک با بازی سوفیا لورن و گرگوری پک به کارگردانی استنلی دونِن افتتاح شد. در آن زمان سینما فلسطین تهران توسط آقای محتشمی با یک سالن به ظرفیت 1039 نفر طراحی و ساخته شد.
در دهه 50 شمسی این سینما به دلیل شرایط بحرانی این دهه و فعالیت‌های انبوه مردم ایران مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید. همین موارد موجب تعطیلی موقت این مرکز فرهنگی شد. اما خوشبختانه در سال 1358 مجدداً بازگشایی شد و در تاریخ 1368 تحت نظر بنیاد شهید قرار گرفت. در ادامه زندگی‌نامه این سالن باید به سال‌های 1377 تا کنون اشاره کرد که سینما توسط وزارت آموزش و پرورش خریداری شد و در 1381 با تغییرات عمده بازسازی شد.
لابی سینما فلسطین
مردم در حال انتظار در لابی سینما فلسطین
بهترین زمان بازدید از سینما فلسطین تهران
بهترین زمان برای فیلم دیدن را قطعاً شرایط شما تعیین می‌کند و البته شرایط سینمای مقصد و سانس‌هایی که به فیلم مورد نظر شما اختصاص داده شده است. سینما فلسطین تهران به دلیل موقعیت مکانی مناسب و قرار گرفتن آن در مرکز شهر آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است. علاوه بر این، روزهای سه شنبه‌ به دلیل نیم بها بودن بلیط ساعات ازدحام و شلوغی زیادی را تجربه می‌کند. پس اگر حوصله شلوغی و ازدحام جمعیت در سینما را ندارید و می‌خواهید فیلم مورد علاقه خود را در سکوت و آرامش ببینید، بهتر است رفتن به سینما فلسطین را به آخر هفته موکول نکنید.
خوشبختانه در روزهای اول هفته، شنبه، یکشنبه و دوشنبه سینما فلسطین تهران نیز مانند همه سینماهای کشور خلوت‌تر است. این روزها فرصت خوبی برای تماشای فیلم در سینما هستند.
 اگر دوست دارید فیلم مورد علاقه خود را همراه با بازیگران آن ببینید، می‌توانید در زمان اکران‌های مردمی که در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود، بلیط تهیه کنید. البته باید توجه کنید که بلیط سینما در روزهای اکران مردمی بسیار سریع به اتمام می‌رسد و شما باید به محض مطلع شدن بلیط خود را خریداری کنید.
نمای بیرونی سینما فلسطین
سینما فلسطین تهران در خیابان طالقانی که از خیابان های شلوغ تهران است قرار دارد.
راه‌های دسترسی به سینما فلسطین تهران
آدرس: تهران - منطقه 06 - طالقانی - نبش خیابان برادران مظفر – پ 498
ابتدا برای تهیه بلیط توصیه می‌شود از طریق درگاه سینما فلسطین در سایت سینما تیکت استفاده کنید. تا از مزایایی مانند انتخاب صندلی و محل نشستن و اطلاع دقیق از سانس‌ها و برنامه فیلم‌های درحال اکران با خبر شوید.
همچنین می‌توانید از راه‌های ارتباطی این مرکز فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا از رویدادهای مهم با خبر شوید یا به شماره تلفن‌های : 66965373-4 ، 66498126 ، 66463269 تماس بگیرید.
دسترسی به سینما فلسطین تهران با خودرو شخصی: یکی از توصیه‌های همیشگی ما در استفاده از خودرو شخصی برای دسترسی به جاهای دیدنی تهران، در نظر گرفتن ترافیک در ساعت مورد نظر است. زیرا احتمال اینکه به خاطر وجود ترافیک از فیلم خود جا بمانید در تهران بسیار زیاد است. چند مورد از راه‌های اصلی که شما را به راحتی به سینما فلسطین تهران می‌رساند، بوستان لاله، خیابان انقلاب و مسیرهای منتهی به میدان انقلاب است. این مسیرها در نهایت شما را به خیابان وصال شیرازی و طالقانی می‌رساند. در این مسیر پس از رد کردن میدان فلسطین، کمی بالاتر به سینما فلسطین خواهید رسید.
دسترسی به سینما فلسطین تهران با مترو: برای دسترسی به سینما فلسطین دو راه دارید. ایستگاه مترو میدان ولیعصر و یا ایستگاه مترو تئاتر شهر. فاصله هر دو این ایستگاه‌ها از سینما فلسطین تهران یکسان است. اما اگر بخواهید از این ایستگاه تا سینما را با تاکسی بروید، باتوجه به یک طرفه بودن خیابان ولیعصر باید از مترو تئاترشهر استفاده کنید. البته از ایستگاه مترو میدان ولیعصر تا سینما فلسطین نیز حدود 10 دقیقه پیاده‌روی دارد.
دسترسی به سینما فلسطین تهران با اتوبوس: خوشبختانه دسترسی به این سینما با اتوبوس بسیار راحت‌تر از سایر وسایل نقلیه عمومی است. زیرا در فاصله 200 متری آن هم از شرق و هم از غرب ایستگاه اتوبوس قرار دارد. ایستگاه‌های ولیعصر – رحیم زاده و میدان فلسطین نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس به این سینما هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
سینما فلسطین تهران برخلاف پایتخت نشین بودن و کیفیت مناسبش از هزینه بلیط نسبتاً ارزانی برخوردار است.
 هزینه بلیط این سینما در روزهای عادی: 12 هزار تومان و در روزهای سه شنبه به صورت نیم بها با هزینه 8 هزار تومان قابل دسترس برای عموم است.
 سانس‌های این سالن از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح آغاز شده و به سانس ساعت 21 شب ختم می‌شود. البته در روزهای اکران مردمی و اکران‌های ویژه فیلم‌ها ممکن است این سانس ها تا ساعت 23 نیز طول بکشد.
سالن همایش سینما فلسطین
سالن همایش سینما فلسطین محل برگزاری همایش های داخلی و بین المللی است.
دانستنی‌های قبل از دیدن سینما فلسطین تهران
این سینما از معدود سینماهای قدیمی و سن و سال‌دار است که از 50 سال پیش تا کنون کیفیتش را در سطح قابل قبولی حفظ کرده است. از جمله امکانات این سینما سیستم صوتی دالبی آن است که باعث یکنواخت و با کیفیت‌تر شنیدن صدا می‌شود. هم‌چنین سیستم نورپردازی نسبتاً پیشرفته، سالن همایش، سیستم آتش نشانی و سیستم آب گرم از دیگر امکانات آن است.
در سالن همایش این سینما هر ساله مراسم مهمی از جمله رونمایی از فیلم‌های جشنواره فجر، جشنواره رشد و گردهمایی‌های منتقدین برای نقد کردن فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود. از این رو می‌توان گفت سینما فلسطین تهران تنها سینمای قدیمی این شهر است که هنوز هم از اهمیت بسیاری برای اهل سینما و هنر برخوردار است.
 از جمله بازخوردهای تکرار شده و مثبت در میان دیدگاه‌ها و نظرهای مطرح شده برای سینما فلسطین تهران، در مورد دید از بالا به پایین و جذاب سالن شماره 2 این سینما است که تماشاگران مخصوص به خود را دارد. همچنین رفتار مناسب و با احترام پرسنل حرفه‌ای این سینما نیز بازخوردهای بسیار خوبی را به همراه داشته است. اما در میان نظرات منفی اعتراض تماشاچی‌ها به صندلی‌های نامناسب و قدیمی و عدم رسیدگی در چند سال اخیر نیز دیده می‌شود که نشان دهنده نیاز به توجه بیشتر از سمت مسئولین است.
برگزاری همایش در سینما فلسطین
سینما فلسطین در خیابان طالقانی که از خیابان های شلوغ تهران است قرار دارد.
راهنمای بازدید از سینما فلسطین تهران
سینما فلسطین اکنون 3 سالن با ظرفیت‌های مختلف دارد. سالن 1، که سالن اصلی سینماست و اکثراً فیلم‌ها در آن اکران می‌شود،551 نفر و دو سالن شماره 2 و 3،  172 نفر  ظرفیت دارد. سالن‌های 2 و 3 با مدیریت آقای رضایی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و مرکز جشنواره بین‌المللی آموزشی و تربیتی رشد فعالیت می‌کند و میزبان جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره فجر و سایر مراسم مربوط به این کانون می‌باشد.
این سینما ورودی مناسبی برای صندلی چرخدار و افراد کم توان‌ عزیز دارد. اما متاسفانه ظاهراً از امکاناتی مانند پله برقی یا اسانسور محروم مانده است، به همین دلیل حتماً توصیه می‌شود قبل از رفتن به سینما فلسطین تهران اگر شرایط خاصی دارید، از راحتی خود اطمینان حاصل کنید.
در داخل ساختمان سینما چند فروشگاه فرهنگی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کودکان خود جدیدترین محصولات فرهنگی مانند انیمیشن‌ها و کارتون‌ها را تهیه کنید. فیلم‌های شاهکار سینمای جهان نیز در این فروشگاه به چشم می‌خورند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و به کلکسیون خود اضافه کنید.
در اطراف سینما فلسطین تهران و در خیابان ولیعصر کافه‌های متعددی برای نشست‌های دوستانه و صحبت درباره فیلم‌های روی پرده سینما وجود دارد. اگر با دوستان خود به سینما رفته‌اید، می‌توانید پس از تماشای فیلم به یکی از این کافه‌ها سری بزنید و در محیط هنری آن‌ها کمی به صحبت درباره فیلم بنشینید. کافه‌های خیابان ولیعصر تقریباً همه‌گی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پس چه بهتر اگر از غذاهای متنوع آن‌ها نیز امتحان کنید.

دوست دارید با یکی دیگر از سینماهای تهران آشنا شوید؟ مطلب «سینما بهمن تهران» را بخوانید.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.3 42 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.