• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

سینما استقلال تهران

28 بهمن، 1398
1 دی، 1398
مدت مطالعه :
سینما استقلال تهران با نمایش فیلم شب‌های اروپا در سال 1339 شروع به کار کرده است. نام سابق سینما استقلال تهران، امپایر است که بعد از انقلاب اسلامی ایران و در سال 1360 تغییر نام داد. در گذشته، این سینما دارای تراس تابستانی هم بود که جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما داشت و با توجه به این که جدیدترین فیلم‌های شرکت‌های فیلم‌سازی معروف آمریکایی را پخش می‌کرد، دارای محبوبیت زیادی بود. در حال حاضر نیز سینما استقلال تهران از محبوب‌ترین و مجهزترین سینماهای شهر تهران به حساب می‌آید. با اسمارتیز همراه باشید تا با این سینما بیشتر آشنا شوید.

سینما استقلال تهران و داستان سینما
در سال‌های اولیه اختراع سینما، سینما به عنوان یک وسیله نمایشی و سرگرم کننده در نظر گرفته می‌‌شد. به طور کلی نمی‌توان گفت چه کسی مخترع سینما است. سینما هنری ترکیبی است که در آن همه‌ی هنرها می‌توانند حضور داشته باشند. می‌توان گفت سینما به معنی ثبت حرکات است. به غیر از رسانه ملی که تلویزیون است تا به حال هیچ هنری نتوانسته مانند سینما برو روی عواطف و افکار مخاطبین تاثیرگذار باشد. سینما را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: دوره‌ی سینما صامت، دوره‌ی سینما ناطق، دوره‌ی سینما رنگی، دوره‌ی سینما دیجیتال.
امروزه از مهم‌ترین تفریحات خانواده‌های ایرانی، رفتن به سینما و تماشای فیلم است. در گذشته همه سالن‌های سینما امکانات و کیفیتی کم و بیش مشابه داشتند و تنوع فیلم‌های که به نمایش می‌گذاشتند، بسیار کم بود. از این رو، تفاوت چندانی نمی‌کرد که کدام سالن سینما را برای نمایش فیلم مورد علاقه‌ی خود انتخاب کنید. در گذشته بیشتر سینماها هم توسط دولت اداره می‌شد و تنوع چندانی در وضعیت خدمات رسانی آن‌ها مشاهده نمی‌شد. در واقع به جز نمایش فیلم، تفریحات و سرگرمی‌های جانبی در کنار سینماها وجود نداشت.
امروز همه چیز تغییر کرده است. مجتمع‌های سینمایی زیادی توسط بخش خصوصی احداث شده است و صعنت سینما و نمایش فیلم دچار تحولات بنیادی شده است. این مجتمع‌های سینمایی از ساختار سنتی سینما یعنی یک یا چند سالن نمایش فیلم با نهایتا یک بوفه برای خرید خوارکی عبور کرده‌اند. مجتمع‌های مدرن از بخش‌های مختلف و در چندین طبقه مجزا احداث شده‌اند و هر طبقه به منظور استفاده برای یک منظور خاص طراحی شده است. معمولا طبقات پایین به پارکینگ، یک طبقه زیر همکف یا همکف به یکی از برند‌های هایپر، یک طبقه به فود کورت با انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، چند طبقه به مرکز خرید با انواع کالاها و محصولات، یک طبقه به وسایل بازی و سرگرمی برای بچه‌ها و یک یا چند طبقه هم به سالن سینما اختصاص داده می‌شود.
البته سینماهای قدیمی نیز از رقابت عقب نمانده‌اند. بسیاری از آنها به بخش خصوصی واگذار شده و ساختمان آن‌ها بازسازی و امکانات آن‌ها به روز شده است تا هم بتوانند با سینماهای مدرن امروزی رقابت کنند و هم فیلم‌های باکیفیت امروز را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند. از سینماهایی که با بازسازی و افزودن امکانات و تجهیزات جدید، توانسته به خوبی خود را با نیاز مشتریان سازگار کند، سینما استقلال تهران است.
سینما استقلال تهران
سینما استقلال تهران
در مورد سینما استقلال بیشتر بدانید
این سینما که تحت نظر حوزه هنری اداره می‌شود، دارای سالن‌های خوبی برای نمایش فیلم است. این سینما یک بار در سال 78 بازسازی شد و با رفع مشکلات و نواقص و بهبود کیفیت سالن‌هایش دارای کیفیت ممتاز شده است. با این حال مسئولین این مجموعه قصد دارند دوباره این سینما را بازسازی کرده و تعداد سالن‌های آن را افزایش دهند.
سینما استقلال تهران دارای سیستم صوتی دالبی ساراند است که نمایش فیلم با سیستم فوق العاده با مجوز بین‌المللی را دارد. این سینما دارای مساحتی به متراژ 800 متر است. در سال‌های گذشته سینما استقلال تهران گنجایش 700 نفر را داشت که با بازسازی و تعویض صندلی‌ها ظرفیت آن در سالن اصلی 322 نفر و در بالکن به 195 نفر تغییر یافت. به طور کلی می‌توان گفت این سینما گنجایش 530 نفر را دارا است.
این سینما نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره‌های مختلف داخلی و بین المللی مانند جشنواره فیلم فجر نیز هست. بسیاری از عوامل تهیه فیلم مانند کارگردان، بازیگران و ... در روزهای جشنواره در این سینما حضور پیدا می‌کنند و شما نیز می‌توانید علاوه بر تماشای فیلم‌، از نزدیک با هنرمندان محبوب خود دیدار کنید. در حال حاضر مالک سینما استقلال تهران، سازمان حوزه هنری است و توسط این سازمان اداره می‌شود و مدیریت این مجموعه هم به آقای حسن کشاری واگذار شده است. این سازمان زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است. حوزه هنری در حدود سال 1357 خورشیدی به نام کانون نهضت فرهنگی اسلامی به ابتکار طاهره صفارزاده تاسیس شد و پس از چند ماه به حوزه اندیشه و هنر اسلامی تغییر نام یافت و در ابتدای دهه 1360 به سازمان تبلیغات اسلامی پیوست.
هزینه‌ی بلیط و ساعات دسترسی
قیمت بلیط در سینما استقلال تهران در روزهای مختلف هفته شناور است. قیمت بلیط در روزهای آخر هفته یعنی پنج شنبه و جمعه گران‌تر است. قیمت بلیط در روزهای سه‌شنبه نیم بها است. قیمت بلیط سینما استقلال تهران که جزء سینماهای ممتاز شهر تهران است روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و چهارشنبه 11000 تومان، روز سه شنبه نیم‌بها 8000 تومان، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل 13500 تومان است. مبالغ ذکر شده بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است که طبق قانون 9% به این مبالغ افزوده و رند می‌شود. امکان خرید بلیط‌های سینما استقلال تهران به صورت آنلاین و از طریق اینترنت وجود دارد، همچنین رزرو اینترنتی بلیط نیز امکانپذیر است. برنامه سینما استقلال تهران را اینجا ببینید.
سانس‌های نمایش فیلم در سینما استقلال تهران

اولین سانس‌ نمایش فیلم در سینما استقلال تهران از ساعت 11 صبح شروع می‌شود و تا ساعت 22:45 شب ادامه می‌یابد. زمان شروع سانس‌ها معمولا به صورت 11:00، 13:00، 15:00، 17:00، 19:00، 21:00 و 22:45 است. با این حال در زمان برگزاری جشنواره‌های فیلم‌ مختلف داخلی و بین المللی، زمان شروع و پایان سانس‌ها و تعداد آنها دچار تغییر می‌شود. در روزهای ماه مبارک رمضان نیز به دلیل شرایط ویژه‌ی این ماه و جهت رفاه بیشتر روزه‌داران عزیز، زمان این سانس‌ها تغییر می‌کند و معمولا نمایش فیلم در سالن‌های آن، تا نیمه‌هایی از شب ادامه دارد.
راه دسترسی به سینما استقلال تهران
سینما استقلال تهران در منطقه 6 شهرداری واقع شده است که آدرس آن به این قرار است:
خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نبش کوچه حسینی، پلاک 1692.
از نظر دسترسی این سینما وضعیت بسیار مناسبی دارد و می‌توان گفت از نکات مثبت آن نیز به شمار می‌رود.
برای دسترسی به سینما استقلال تهران می‌توانید از مترو تهران یا خطوط اتوبوس‌های تندرو یا همان بی آر تی استفاده کنید. برای این که خود را به این سینما برسانید کافی است که سوار خط 3 مترو شوید و در ایستگاه مترو میدان ولیعصر از مترو پیاده شوید. فاصله این سینما تا ایستگاه مترو میدان ولیعصر و خطوط بی آر تی حدودا 160 متر است. پس به راحتی می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه خود را به سینما برسانید. هم چنین اگر استفاده از تاکسی را به جای مترو ترجیح می‌دهید، در هر جای شهر تهران که باشید، معمولا برای میدان ولیعصر تاکسی وجود دارد. استفاده از وسیله شخصی به دلیل محدودیت‌های ترافیک و حجم بالای ترافیک در این منطقه چندان پیشنهاد نمی‌شود. با این حال اگر قصد دارید با خودروی شخصی به سینما بروید، به شما توصیه می‌کنیم در روزهای تعطیل رسمی یا جمعه به دلیل ترافیک کمتر با خودروی خود به آنجا بروید. هم چنین سعی کنید از سانس‌های آخر شب استفاده کنید تا از خلوتی خیابان‌ها استفاده کنید.
شماره تلفن‌های این سینما عبارتند از: 88903942، 88939090. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشید یا بخواهید از فیلم‌های روی پرده اطلاع کسب کنید، می‌توانید با این شماره‌ها تماس بگیرید. با این وجود، سایت‌های زیادی که بلیط سینماها را در محیط مجازی به فروش می‌رسانند نیز اطلاعات مربوط به فیلم‌های در حال نمایش سینما‌های مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و شما به راحتی‌ می‌توانید از این طریق هم به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.
راهنما بازدید از سینما استقلال تهران

راهنمای بازدید
به طور کلی در روزهای تابستان یا در زمان برگزاری جشنواره‌های مختلف فیلم بازدید از سینما استقلال تهران افزایش می‌یابد. ولی از آن‌جایی که سینما رفتن از تفریحات مورد علاقه مردم است در روزهایی غیر از روزهای گفته شده افراد از این مرکز استفاده می‌کنند و نهایت لذت را می‌برند.
در پایان باید بگوییم سینما استقلال تهران تاریخی به اندازه تاریخ سینما در ایران دارد و نسل‌های بسیاری فیلم‌های مورد علاقه خود را در سالن‌های آن تماشا کرده‌اند. مسئولان این سینما توانسته‌اند این سالن را با توجه به شرایط زمان به روز کنند. اما باز هم جای کار وجود دارد و می‌توان با افزودن امکانات بیشتر، افراد بیشتری را به سالن‌های این سینما کشاند.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.6 34 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.