راهنمای شکم‌گردی در فشم

13 شهریور، 1398
13 شهریور، 1398
مدت مطالعه :
شاید تصور کنید که فضای روستایی و به دور از شهر فشم، باعث ‌‌می‌‌شود که از امکانات و دسترسی‌‌های شهری مخصوصا رستوران‌‌های شیک و مجلل و فست‌‌فودهای خوشمزه به دور باشید. اما باید بگوییم که شما سخت در اشتباه هستید. شاید باور نکنید که در فشم هم می‌‌توانید به غذاهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. در این راهنمای شکم گردی قصد داریم تا شما را با بهترین غذاخوری‌‌ها و کافه-های فشم آشنا کنیم.
رستوران‌های با منوی ایرانی و خارجی:
1.    رستوران باغ بهشت: این رستوران با طراحی بی نظیر خود توانسته لذت خوردن غذا را برای مشتریان خود چند برابر کند. رستوران باغ بهشت از قدیمی‌‌ترین و بهترین رستوران‌‌های ایرانی منطقه فشم به شمار می‌‌آید. رستوران از نظر تمیزی و سلامت غذایی کاملا مورد تایید است و می‌‌توانید تمامی مراحل پخت غذا را از میان شیشه‌‌های آشپزخانه نظاره‌‌گر باشید. قیمت غذاهای رستوران باغ بهشت کمی بالاتر از رستوران‌‌های دیگر است ولی یقینا قیمت آن به زیبایی و کیفیت غذاهای آن می‌‌ارزد. برای رفتن به این رستوران کار سختی ندارید و می‌‌توانید در همان ابتدای جاده فشم این رستوران را در سمت مخالف جاده مشاهده کنید.
رستوران باغ بهشت
رستوران باغ بهشت
2.    رستوران سفیر: از دیگر رستوران‌‌های با منوی ایرانی کامل می‌‌توان به رستوران سفید اشاره کرد. این رستوران در کیلومتر 3 جاده فشم قرار دارد و دارای منویی کامل و فضایی منحصر به فرد است. فرقی نمی‌‌کند سلیقه شما در نشستن داخل آلاچیق باشد یا بالکن؛ رستوران سفیر هر دوی این مکان‌‌ها را برای نشستن در اختیار شما می‌‌گذارد. می‌‌توانید با غذا خوردن در بالکن رستوران از منظره کوه و جاده کوهستانی استفاده کنید. البته اگر در روزهای شلوغ نتوانستید جایی برای خود پیدا کنید، سالن عمومی نیز در دسترس شما است. منوی رستوران سفید با وجود قیمت بالا، کیفیت و حجم غذای زیادی را شامل می‌‌شود. به طوری که برای افراد کم غذا حتی یک پرس هم زیاد به نظر می‌‌رسد.
فضای زیبای رستوران سفیر
فضای زیبای رستوران سفیر
3.    رستوران بابا کوهی: رستوران بابا کوهی، برخلاف دیگر رستوران‌‌های منطقه به شکل خانوادگی اداره می‌‌شود و توانسته همان سبک و سیاق محلی خود را در عین ظاهر امروزی حفظ کند. رستوران بابا کوهی در کیلومتر 5 جاده فشم قرار دارد و از غذاهای بسیار زبان‌‌زد آن می-توان به آش رشته محلی، دیزی آتشی و جوجه کباب زعفرانی آن اشاره کرد. برای تمامی وعده-های غذایی از صبحانه تا شام نیز می‌‌توانید روی این رستوران حساب باز کنید و از قلیان و چای رایگان در کنار سرو غذاهای خود لذت ببرید.
رستوران باباکوهی
رستوران باباکوهی
4.    رستوران دهکده آرام: رستوران دهکده آرام در کیلومتر 5 جاده رودک به فشم قرار دارد. این رستوران منویی ایرانی و بسیار خوب دارد. اگر قصد برگزاری یک نهار کم خرج را دارید می-توانید روی این رستوران حساب کنید. برای افراد کم خرج منویی شامل میرزا قاسمی، جوجه کباب، ماهی شکم پر، دیزی، بال و کتف زعفرانی و خوراک کباب لقمه وجود دارد. رستوران دهکده آرام همانند نامش، دارای فضایی روستایی و بومی است که می‌‌تواند لذت غذا خوردن را برای شما دو چندان کند.
رستوران دهکده آرام
رستوران دهکده آرام

5.    رستوران ایرانی (ترخون) - فرنگی برگ بو (رزماری): مجموعه رستوران برگ بو، یکی از مجهزترین و مجلل‌‌ترین رستوران‌‌های منطقه فشم است که در داخل منطقه و در کیلومتر 3 جاده فم به میگون قرار دارد. از انواع غذاهای منوی ایرانی رستوران می‌‌توان به کباب سلطانی، شیشلیک، جوجه کباب، فیله و ماهی قزل آلا اشاره کرد. منوی فرنگی رستوران نیز شامل لم چاپس، استیک، ماهی سالمون، میگو و دیگر غذاهای فرنگی است. به دلیل قرارگیری در نزدیکی شهر پیدا کردن جای پارک کار راحتی است اما باید در نظر داشته باشید که در مواقع شلوغ سال، درون رستوران جای سوزن انداختن هم نیست. قیمت غذاها نسبت به دیگر رستوران‌‌ها بالاتر و غذاها کمی با کیفیت‌‌تر است. برای رسیدن به رستوران در کیلومتر 3 جاده فشم به میگون به سمت بلوار امام خمینی (ره) حرکت کنید و در پلاک 328 می‌‌توانید رستوران را بیابید.

کافه‌ها و فست‌فودها:
1.    کافه رستوران سن سیرو: اگر محیطی دلنشین و فضایی رومانتیک می‌‌خواهید نمی‌‌توانید بی خیال سن سیرو شوید. این کافه ایتالیایی، دارای حرفه‌‌ای‌‌ترین و مجرب‌‌ترین کادر دوره دیده است و با طرفیت 80 نفره خود می‌‌تواند پذیرایی دورهمی‌‌های شما باشد. فضای کافه کاملا مدرن و به روز طراحی شده است و امکان سرو غذا در بالکن و رو به جاده و منظره نیز وجود دارد. صبحانه، نهار، شام؛ فرقی ندارد که چه وقت از روز به سن سیرو سر بزنید، همیشه و همه وقت غذاهای ایرانی و فرنگی و تمامی نوشیدنی‌‌های کافه موجود است. اگر گذرتان به کیلومتر 5 جاده فشم و کافه رستوران ایتالیایی سن سیرو خورد، حتما استیک فیله گوشت را امتحان کنید.

2.    کافه فست‌فود آلپاین: از پاستا گرفته تا پیتزا، از استیک گرفته تا ساندویچ رست بیف، از غذاهای دریایی سالمون و لابستر گرفته تا پیش‌‌غذاهای خوشمزه و با سس مخصوص؛ دست شما در کافه فست‌‌فود آلپاین کاملا باز است. قیمت های 20 تا 30 هزار تومانی برای ساندویچ‌‌ها و پیتزاهای خوشمزه کاملا منصفانه به نظر می‌‌رسد. شما با پرداخت 30 هزار تومان می‌‌توانید 90 درصد منو را سفارش دهید و این یعنی یک فست‌‌فود خوب با منوی ارزان و مقرون به صرفه. ساعت کار آلپاین از ظهر و برای ضصرف نهار بوده و تا نیمه شب نیز ادامه خواهد داشت. برای رفتن به این کافه نیز باید در نزدیکی دو راهی امامه، پلاک 587 را پیدا کنید. یقین داشته باشید که فضای مدرن و رو به منظره کافه شما را مجذوب خود می‌‌کند. امکان استفاده از اینترنت رایگان و کشیدن سیگار نیز می‌‌‌‌تواند بر جذابیت‌‌های آلپاین بیفزاید.

3.    کافه رسپینا: کافه رسپینا یک کافه بیرون‌‌بر در فشم است. شما می‌‌توانید انواع بستنی‌‌ها و قهوه-های و دیگر نوشیدنی‌‌های گرم و سرد را در کافه رسپینا پیدا کنید. به دلیل نبود جای نشستن، باید نوشیدنی خود را در اطراف و یا خودروی خود میل کنید اما سرعت بالاتر کافه رسپینا نسبت به دیگر کافه‌‌ها باعث شده که خیلی‌‌ها احساس رضایت نسبت به این کافه داشته باشند. کیفیت خدمات کافه بالا بوده و این مسئله از شلوغی جلوی کافه در تمامی مواقع روز مشخص است. امکان استفاده از اینترنت رایگان هم در محدوده کافه وجود دارد. راه دسترسی به کافه رسپینا فشم، بلوار امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان اصلی و در سمت مخالف جاده است.

4.    کافه مارینا: کافه مارینا از کافه های خوب و بسیار با کیفیت منطقه فشم و در 3 کیلومتری جاده فشم است. این کافه با داشتن ظاهر جذاب و خدمت رسانی بسیار عالی توانسته خیلی از مسافرین و عابرین را مجاب به استفاده از خدمات خود کند. یکی از جذابیت‌‌های کافه مارینا برای مشتریان، امکان سرو غذا هم در سالن و هم در بیرون کافه است. شما می‌‌توانید در زیر سایه‌‌بان کافه نشسته و غذای خود را در میان انبوه گیاهان و گلدان‌‌های سبز میل کنید. امکان سرو انواع قلیان‌‌های میوه ای نیز باعث شده تا خیلی از مسافرین، این کافه را برای گذران وقت خود انتخاب کنند. قیمت‌‌های منو کمی بالاتر از حد معمول کافه‌‌های منطقه بوده و دلیل آن نیز شاید موقعیت خوب کافه و کیفیت بسیار بالای آن باشد. در هر صورت کافه مارینا انتخابی خوب برای مشکل پسندان است.



اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.3 55 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
8 اسفند، 1398

من دنبال ی نفرمیگردم ک فشم رستوران داره