راهنمای سفر به یونان

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

23 تیر، 1397
23 تیر، 1397
مدت مطالعه :
یونان همیشه در لیست کشورهای موردعلاقه‌ی توریست‌هاست. واقعا چه کسی پیدا می‌شود که حتی برای یک بار هم که شده رویای سفر به این سرزمین پر از زیبایی و شگفتی را نداشته باشد؟ اگر رویای‌تان آنقدر قوی شده که تصمیم گرفته‌اید به این کشور سفر کنید حتما این مطلب را بخوانید. قرار است اینجا اطلاعات کاملا مفصل و مهمی را بخوانید که ندانستنش در سفر به یونان کاملا به ضررتان تمام می‌شود.

به یونان خوش آمدید:

καλώς ήρθατε

به این 5 دلیل توریست‌ها به یونان سفر کردند:
  1. وقتی عاشق دنیای تاریخ، معماری و باستان‌شناسی باشید، بدون شک یونان در بالاترین رتبه در لیست سفرهای شما قرار می‌گیرد.
  2. هیچ‌کس نمی‌تواند از آب و هوای عالی و محشر یونان و جزیره‌هایش بگذرد.
  3. برای شکم‌گردهای عاشق سفر، انتخاب یونان خیلی راحت است. غذاهای یونانی آنقدر خوشمزه و متنوع‌اند که همه دوست دارند امتحان‌شان کنند.
  4. طبیعت بکر و رویایی یونان و جزیره‌هایش برای هر سلیقه‌ای مناسب است.
  5. یونان برای مسافران تنها یا Solo Travelers مقصد ایده‌آلی است. مردم مهربان و مهمان‌نواز این کشور از این‌که به مهمانان کشورشان مخصوصا بانوان تنها کمک کنند، لذت می‌برند.
ویزا بگیرم؟
برای سفر به یونان مثل بیشتر کشورهای اروپایی باید ویزای شینگن (شنگن) داشته باشید. اگر قصدتان سفرهای تفریحی کوتاه‌مدت است پس ویزای Type C یا ویزای یونان از نوع توریستی را انتخاب کنید. این نوع ویزا 90 روز اعتبار دارد.

“ممکن است در جستجوهای اینترنتی خود به تور یونان بدون ویزا بربخورید و این سوال هم برای‌تان پیش بیاید که چطور بدون ویزا می‌شود به یونان رفت؟ چند سال اخیر کمپانی‌های کشتی‌های کروزی مثل Celestyal Cruise یونان با اخذ موافقت از مقامات یونانی امکانی را فراهم کرده‌اند تا اتباع کشورهای ترکیه و ایران بتوانند بدون نیاز به ویزای شنگن به یونان سفر کنند. اما این نوع سفر شرطی دارد: افراد باید در کشتی‌های کروز اقامت کنند و در قالب تورهای کشتی به تمامی جزایر یونان و شهر آتن رفت و آمد کنند و حق ماندن در آتن را ندارند.”


این نکته را یادتان باشد که اگر به جز یونان قصد سفر به بقیه‌ی کشورهای حوزه‌ی شینگن را دارید، باید کشوری که مدت زمان بیشتری در آنجا اقامت دارید را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم‌هزینه از 100-40 یورو
♦تخت خوابگاهی: کمتر از 60 یورو
♦ غذای خیابانی و ارزان: کمتر از 15 یورو
سفر متوسط  180-100 یورو
♦ اتاق دو تخته در هتل 3ستاره: 150-60 یورو
♦ غذای سنگین: 20 یورو
♦ بلیط بازدیدی: کمتر از 15 یورو
♦ قهوه و کیک در کافه: 3 تا 9 دلار
♦ تاکسی برای مسافت‌های طولانی: 10 دلار
سفر لوکس 180 یورو
♦ اتاق دو تخته در هتل 5 ستاره: از 150 یورو
♦ شام عالی: حدود 60 یورو
♦ فعالیت‌ و گشت: 400 یورو
چه ارزی با خودم ببرم؟
بعد از پیوستن یونان به اتحادیه‌ی اروپا، واحد پول این کشور از درخما به یورو تغییر کرد. بنابراین طبیعی است که برای سفر به یونان از یورو استفاده کنید. اسکناس‌های یورو در یونان، 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی هستند و سکه‌های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی و یک یا دو یورویی هم در داد و ستد‌ها استفاده می‌شود.
نرخ تبدیل ارز در همه‌ی کشورهای خارجی متغیر است و شما نمی‌توانید جایی را پیدا کنید که نرخ تبدیلش 0 باشد. در یونان هم وضعیت همین‌طور است. برای همین به شما می‌گوییم که کجاها بروید تا با قیمت بهتری بتوانید پول خود را تبدیل کنید.
بانک‌های یونان گزینه‌ی اول برای تبدیل ارز هستند: هم بهترین نرخ را دارند و هم برای مسافرانی که دنبال جای مطمئنی می‌گردند بهترین انتخاب است. از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر می‌توانید به بانک‌های یونان بروید. اما این را هم بگوییم که باید خودتان را برای ایستادن در صفی طولانی هم حاضر کنید. صف‌های طولانی جز جدانشدنی از فرهنگ بانکی یونان هستند.
Kapachange
5 شعبه در شهر آتن دارد که شعبه‌ی مرکزی‌اش در 39 – 41, Αg. Konstantinou Street (6th floor) هست. برای این‌که از آخرین نرخ‌ ارز از جمله یورو در یونان مطلع شوید، می‌توانید با شماره‌ی دفتر آن‌ها تماس بگیرید: 00302105234402+
Eurochange
یورو چنج 7 شعبه در آتن دارد که 4 تای آن‌ها هر روز هفته از ساعت 21-9 باز هستند. البته اگر نتوانستید در این زمان به یورو چنج سر بزنید نگران نباشید. دو شعبه‌ی دیگرش در خیابان‌های 4 Karageorgi Servias street و 1 Areos Street, Monastiraki Square چند ساعت بیشتر باز هستند که می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت‌های‌شان با آن‌ها تماس بگیرید:
1. 00302103220005+ یورو چنج خیابان Karageorgi
2. 00302103222657+ یورو چنج میدان Monastiraki
Intel Express
اینتل اکسپرس فقط یک شعبه دارد که آن هم در شهر آتن است و از 9 صبح تا 9 شب باز است.
آدرس اینتل اکسپرس: 57 Menandrou Street, Omonia Square
شماره تماس: 00302105245817+

“متاسفانه اسکناس‌های جعلی 100 و 200 یورویی در یونان زیاد هست، پس باید مراقب باشید و به نوار هولوگرام‌شان نگاه کنید که وصله‌ای در یک انتهایش است و انتهای دیگرش چاپ سایه‌داری وجود دارد.”

با چی برم؟
هواپیما: سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر به یونان، هواپیما است. یونان 4تا فرودگاه بین‌المللی دارد که پروازهای سیستمی و چارتری را پوشش می‌دهد. پروازهای چارتری به جز این 4 فرودگاه اصلی یونان در فرودگاه‌های شهرها و مناطقی مثلSantorini (Thira) ، Karpathos، Samos، Skiathos، Hrysoupoli، Kefallonia و Zakynthos هم پرواز دارند که مبدا‌شان اغلب از UK، آلمان و اسکاندیناوی هستند. مهم‌ترین ایرلاین یونانی که بیشتر پروازهای ایران به یونان را پوشش می‌دهد و شما هم باید برای گرفتن ویزا از این ایرلاین خرید کنید Aegean Airlines است.
اتوبوس: اگر اهل سفرهای چالشی هستید و دوست دارید تا رسیدن به مقصد جاده‌ها را بیشتر ببینید، پس از راه زمینی و با اتوبوس به یونان بروید. برای این کار بهتر است از استانبول اقدام کنید. بعد از رفتن به استانبول، مسیری تقریبا 1000 تا 1100 کیلومتری را باید طی کنید تا به مرز Ispala برسید که بین 18 تا 20 ساعت طول می‌کشد. در اینجا اتوبوس‌هایی هستند که به سمت یونان حرکت می‌کنند. شما می‌توانید در استانبول بلیط اتوبوس‌ را بخرید. شرکت‌های اتوبوس‌رانی مثل دریاتوریسم، الپرتوریسم و متروتوریسم بلیط‌های اتوبوس به یونان را می‌فروشند.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
اجاره‌ی ماشین در یونان واقعا چالش‌برانگیز است. خیابان‌های شهرهای مختلف یونان عمدتا باریک هستند و از طرف دیگر بنزین هم گران است. بنابراین توصیه می‌کنیم که ماشین کرایه نکنید چون به صرفه نیست.
♦ تاکسی
گسترده‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی یونان تاکسی است که در بیشتر نقاط کشور استفاده می‌شود به جز جزایر دورافتاده و خالی از سکنه یا بسیار کوچک. قیمت تاکسی‌ها براساس استانداردهای اروپایی است و برای شما به صرفه است اگر 3 یا 4 نفری تاکسی بگیرید تا هزینه‌ی کمتری بپردازید. بیشتر تاکسی‌ها مجهز به سیستم GPS هستند. بنابراین اگر آدرس دقیق جاهایی که می‌خواهید بروید را بدانید کارتان با تاکسی‌ راحت است.
♦ اتوبوس
بیشتر شهرهای یونان کوچکند و برای رفت و آمد در آن‌ها نیازی به اتوبوس نیست و پیاده‌روی بهترین و لذت‌بخش‌ترین راه می‌تواند باشد. با این حال سیستم محلی اتوبوس‌رانی در شهرهای اصلی مثل آتن، Patra، Kalamata و Thessaloniki فعالند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
♦ مترو آتن (Attiko)
مترو سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای گشت و گذار در شهر آتن است. در طراحی ایستگاه‌های مترو تلاش شده تا به سایت‌های اصلی تاریخی و باستان‌شناسی شهر نزدیک باشند. در نتیجه توریست‌ها و مردم شهر خیلی راحت‌تر می‌توانند به جاهای تاریخی شهر دسترسی داشته باشند.
متروی آتن 3 خط سبز، قرمز و آبی دارد که به ترتیب از ساعت 5 و 6:30 صبح خدمت‌رسانی‌اش را شروع می‌کند. پایان ساعت مترو 11:30 شب است و روزهای جمعه و شنبه (تعطیلات) تا 2:30 نیمه‌شب باز هستند.
وقتی از مترو یا اتوبوس استفاده می‌کنید مواظب جیب‌برها باشید. آن‌ها به قدری سریع و حرفه‌ای هستند که به هیچ‌وجه متوجه دزدی نمی‌شوید. اگر کوله‌پشتی دارید، آن را پشت‌تان نیندازید. کیف دستی‌تان را محکم در دست بگیرید و روی سینه‌ی خود نگه دارید تا دائما چشم‌تان به آن باشد.
♦ قایق
یونان شبکه‌ی گسترده‌ای از سیستم قایق‌رانی یا همان Ferries دارد که بهترین راه برای رسیدن به جزیره‌های اطراف است. با این‌که ساعات حرکت قایق‌ها از قبل اعلام می‌شود اما این نکته را در نظر داشته باشید که به خاطر شرایط آب و هوایی دریاها ممکن است با تاخیر همراه باشند که روی قیمت هم تاثیر می‌گذارند.
تمام کمپانی‌های Ferry در جزیره‌های یونان و شهر آتن دفتر دارند و شما می‌توانید با کلیک روی اسم هرکدام مشخصات‌شان را ببینید.
بعضی از آن‌ها به سریع بودن معروفند و بعضی دیگر به راحتی و استایل کلاسیک قایق‌سواری یونانی. بستگی به روحیات خودتان دارد که کدام‌شان را انتخاب کنید:
- Aegean Flying Dolphins :www.aegeanflyingdolphins.gr
- Aegean Speed Lines :www.aegeanspeedlines.gr
- Aegeon Pelagos :www.anek.gr
♦ کشتی کروز
متداول‌ترین و محبوب‌ترین راه گشت و گذار در میان جزایر یونان برای ایرانی‌ها کشتی کروز است. اما چرا؟ سفر با کشتی کروز در یونان نیازی به اخذ ویزا ندارد و اگر همین الان در گوگل سرچ کنید با صفحات زیادی روبرو می‌شوید که تبلیغ‌شان سفر به یونان بدون ویزا است. اگر شما در یکی از تورهای کشتی کروز یونانی شرکت کنید، نیازی به گرفتن ویزای یونان ندارید اما از طرف دیگر حق سفر به شهرهای مختلف یونان را ندارید و باید در کشتی اقامت کنید. برنامه‌های روزانه کشتی شما را به جزایر مختلف خواهد برد.
کی برم؟
می‌گویند بهترین زمان سفر به یونان از اوایل بهار (نیمه آوریل) تا اوایل تابستان (اوایل ژوئن) است. اگر این زمان وقت نکردید که به یونان بروید، اواخر تابستان و اواسط پاییز یعنی آبان‌ماه هم وقت دارید. این زمان برای شمایی که دوست دارید از هزینه‌های سرسام‌آور های سیزن یونان دور باشید بهترین گزینه است. شلوغی، گرمای هوا و رزرو زودهنگام قایق‌ها و هتل‌ها از مشکلاتی است که در بهار وجود دارد. فستیوال و جشن هفته‌ی ایستر (Easter Week) در بهار، دلیل مهمی است که توریست‌ها را برای سفر به یونان ترغیب می‌کند. در این زمان شلوغی شهرهایی مثل آتن به حدی می‌شود که تمام هتل‌ها خیلی سریع پر می‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم چنان‌چه می‌خواهید در بهار به یونان بروید از چند هفته قبل‌تر هتل‌تان را رزرو کنید.
از طرف دیگر اگر به جز آتن قصد دیدن جزایر پرطرفدار مثل Santorini و Crete یونان را دارید و دنبال بهترین زمان سفر به این جزیره‌ها هستید، باید زمستان را انتخاب کنید.
در آخر باید این را هم بگوییم که یونان مثل ایران کشوری چهارفصل است و هر زمانی می‌توانید به آنجا بروید. پس دنبال کلیشه‌های بهترین زمان سفر در سایت‌های مختلف نباشید. یونان در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد که به هیچ‌وجه پشیمان‌تان نمی‌کند.
زبان رسمی یونان چیست؟
زبان یونانی نو زبان رسمی مردم این کشور است که الفبایش 24 حرف دارد و از راست به چپ نوشته می‌شود.
الفبای یونانی در مسائل فیزیکی و نام‌گذاری‌های علمی بسیار استفاده می‌شود. مثلا گاما برای کمترین طول موج و بیشترین انرژی در بین امواج استفاده می‌شود که الفبایی یونانی است. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام Γειά σου (یاه-سو)
  • خداحافظ: Γειά σου (یاه-سو)
  • حالت چطوره؟ Tι κανείς (تی-کاه-نیس؟)
  • این چنده؟ ποσά Αινεία (پوسِی نیا؟)
  • ممنونم: Ευχαριστώ (اِفاریستو)
وضعیت بهداشتی و درمانی در یونان چطور است؟
♦ بیمارستان
با این‌که یونان تمام تلاشش را می‌کند تا خدمات پزشکی‌اش در سطح بالایی باشد اما وضعیت در بیمارستان‌های عمومی چندان رضایت‌بخش نیست. عموما این گونه بیمارستان‌ها شلوغند و تمیزی و بهداشتی بودن وسایل پایین‌تر از استاندارد طبیعی است. همچنین موضوع دیگری که در این زمینه باید بگوییم که باعث تعجب شما می‌شود انتظاری است که پرسنل بیمارستان از بستگان بیمار دارند. آن‌ها باید برای بیمارشان غذا بیاورند در صورتی که این کار جز خدمات بیمارستان است. این موضوع می‌تواند مشکل بزرگی برای توریست‌ها باشد.
در مقابل وضعیت در بیمارستان‌های خصوصی بسیار بهتر است که البته باید دلیلش را هزینه‌ی بالای خدمات دانست.
اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر، بیمه‌ی مسافرتی خود را بگیرید تا اگر احیانا به مشکلی برخوردید خیلی راحت در بیمارستان‌ها پذیرش شوید. مطمئن شوید بیمه‌ی مسافرتی شما، حادترین و وحشتناک‌ترین سناریوهای ممکن را پوشش ‌دهد. مثلا تصادف یا ضرب و جرح در خیابان توسط جیب‌برها.
♦ داروخانه
در هر شهر بزرگ و کوچکی دست‌کم داروخانه‌ای هست که با علامت مثبت سبزرنگی مشخص هستند. در صورتی که با در بسته‌ی داروخانه‌ای روبرو شدید به تابلوی روی در آن نگاه کنید که آدرس نزدیک‌ترین داروخانه‌ی باز را می‌دهد.
دکترهای داروسازی که در داروخانه کار می‌کنند به زبان انگلیسی مسلطند و تلاش می‌کنند تا مشکل توریست‌ها را حل کنند. البته این مورد برای بیماری‌های کم اهمیت‌تری بسیار موثر است. در صورتی که وضع جسمانی‌تان حاد بود باز پرسنل هتل بخواهید که شما را به نزدیک‌ترین اورژانس ببرند یا با پلیس توریستی یونان تماس بگیرید تا آدرس دکتری را به شما بدهد که زبان انگلیسی می‌داند.
♦ وضعیت آب در یونان
در بیشتر بخش‌های یونان آب لوله‌کشی (Tap water) قابل شرب است اما در دهکده‌های خیلی کوچک و جزایر دور افتاده قضیه فرق دارد بنابراین قبل از نوشیدن آب در این مناطق حتما از افراد محلی درباره‌ی سالم بودن آب بپرسید. با این حال بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و آب معدنی بخرید یا آب را بجوشانید.
در کل پیشنهاد ما خرید آب معدنی است. به هر حال کسی دوست ندارد در سفرش دچار حالت تهوع یا اسهال شود.
♦ واکسن بزنم؟
قبل از سفر به این کشور لازم نیست واکسنی بزنید.
♦ چه داروهایی ببرم؟
اگر مجبور هستید که در زمان سفر داروی خاصی مصرف کنید حتما نسخه‌ی پزشک را همراه‌تان داشته باشید و دارو را در ظرف اصلی خودش ببرید.
در یونان، کدئین درست مثل هروئین غیرقانونی است و در رده‌ی مواد مخدر دسته‌بندی می‌شود. کلا داروهایی که کدئین دارند غیرقانونی هستند و دارنده‌ی آن به عنوان قاچاقی مواد مخدر شناخته و دستگیر می‌شود؛ حتی اگر برایش نسخه‌ی پزشک داشته باشید!
یونان امن است؟
دولت‌مردان یونانی تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا میزبانی امن برای توریست‌ها و مردم کشورشان باشند. در میان 162 کشور امن دنیا، یونان در رده‌ی 39ام است که رتبه‌ی قابل قبولی است. این طبقه‌بندی براساس فاکتورهای مختلفی اعمال می‌شود که می‌توان به ریسک‌های خطرپذیر حمل و نقل عمومی، حملات تروریستی، تهدید مسافران تنها به ویژه بانوان و جیب‌بری و دزدی اشاره کرد. در بین گزینه‌هایی که گفتیم فقط دزدی و جیب‌بری باعث نگرانی افراد می‌شوند. معمولا جیب‌برها و زورگیرها به ترتیب در جاهای شلوغ مثل مترو و اتوبوس و مکان‌های خلوت کارشان را انجام می‌دهند که اگر توصیه‌های پلیس توریستی (touristikí̱ astynomía) را جدی بگیرید و رعایت کنید هیچ اتفاقی برای شما نمی‌افتد. البته در کنار پلیس محلی از افراد هم می‌توانید درباره‌ی مناطق پرخطر برای زورگیری بپرسید و از ان‌ها دوری کنید.

“هر دفتر پلیس توریستی دست‌کم یک نفر را دارد که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند.”

تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
اپلیکیشن Taxibeat همان‌طور که از اسمش پیداست به درد کرایه‌ی تاکسی می‌خورد. با این اپلیکیشن دیگر نیازی نیست تا تاکسی‌های زرد یونانی را دنبال کنید. در صورتی که قصد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مثل ترولی و اتوبوس را دارید از اپلیکیشن OASA Telematics استفاده کنید که تاریخ حرکت اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها را روی نقشه نشان می‌دهد.
بعد از اپلیکیشن‌های حمل و نقل برویم سراغ برنامه‌هایی که به درد گشت و گذار و بازدید از سایت‌های تاریخی می‌خورند. Amazing Athens اپلیکیشنی است که مثل کتاب راهنما عمل می‌کند و شامل توضیحات و عکس‌های بیش از 120 سایت و بنای تاریخی است. اپلیکیشن Triposo هم کارکردی مشابه Amazing Athens دارد با این تفاوت که اطلاعات لازم برای سفر به شهرهای مختلف یونان را پوشش می‌دهد.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
چندین اپراتور تلفن همراه در یونان فعالیت دارند که 3تای آن‌ها خیلی پرطرفدار و معروفند: Cosmote، Vodafone و Wind.
تمام این اپراتورها در آتن و شهرها و جزیره‌ها دفاتر فروش دارند. سوای این دفاتر فروش باید به کیوسک‌های فروش سیم‌کارت هم اشاره کرد که معمولا در کنار ایستگاه‎های مترو هستند.
از بین این سه تا، Cosmote بهترین پوشش آنتن‌دهی را در مناطق دورافتاده دارد و قیمت خوبی هم در مقایسه با خدماتش دارد. با این حال بهتر است که سری به سایت opensignal.com بزنید و وضعیت آنتن‌دهی هر سیم‌کارت را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

cosmote

سیم کارت ودافون

Vodafone


سیم کارت ویند
Wind

موقعیت(ها)

ایندیاناجونز از بچگی برام جذاب بود. برای همین رفتم سراغ باستان‌شناسی و تا فوق لیسانس ادامه‌ش دادم. از طرف دیگه سفر هم چیزی نیست که بتونم ازش دست بکشم؛ دوسش دارم. اصلا با سفر می‌تونی خودتو به چالش بکشی و اون قدرت پنهون درونتو بیاری بیرون. حیوانات، موسیقی، تکنولوژی، سریال و کتاب هم در لیست دوست‌داشتنی‌های منه و بدون اونا زندگیم یکنواخت و روتینه. من شیما هستم، الان و به وقت محلی 30 سالمه :)

امتیاز دهید 11 دیدگاه ۵ / 4.5 102 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
آماج
7 فروردین، 1399

عالی بود

پاسخ اسمارتیز :ممنون که مطلب رو خوندین
پروا
9 آذر، 1398

مطلب جالبی بود برای دوستانی که فکر مسافرت به یونان رو دارن. فقط Με συγχωρείς معنی میشه " ببخشید". ποσά Αινεία میشه " این چند است". موفق باشید.

پاسخ اسمارتیز :
مرسی، خیلی خیلی ممنونم ::)
دستتون درد نکنه برای اطلاعات جدید
Mehrnaz
12 آبان، 1398

سلام خسته نباشیدکدام مناطق یونان دسترسی به اینترنت نداره یعنی نمیشه اصلاباکسی تماس گرفت ممکنه همچین جایی وجودنداشته باشه

پاسخ اسمارتیز :با وجود اینکه تمامی اوپراتورهای موبایل در آنتن ادعا می‌کنن که حداقل اینترنتشون 2g هستش اما دقیقا نباید به حرفشون اعتماد کرد به خصوص توی بخش‌هایی مثل دریاهای aegean  Ionian. اینم بدونین از اون جایی که توی یونان برای دیدن جزیره‌هاش باید با ferry رفت و آمد کنین، این پوشش دهی ضعیف‌تر هم می‌شه. ممکنه قبل از سوار شدن اینترنت شما 3g یا 4g باشه اما به محض اینکه سوار ferry میشید، تبدیل میشه به هیچی یا E (Edge) به خصوص توی بخش های جنوبی Aegean بین سانتورینی و کرت.
حتی بعضی وقتا هم این پوشش به
شیما تیموری
23 تیر، 1398
در پاسخ به جواد
مطالب عالی بود ممنون از راهنمای وبه زبون ساده مطالب گفته بودید استفاده کردم متشکرم

مرسی خیلی ممنونم.
خوشحالم براتون مفید بوده.

جواد
23 تیر، 1398

مطالب عالی بود ممنون از راهنمای وبه زبون ساده مطالب گفته بودید استفاده کردم متشکرم

شیما تیموری
31 اردیبهشت، 1398
در پاسخ به رضا
سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال دارم ایا هواپیمایی ایجین هنوز از ایران پواز داره ؟
در صورت خیر بهترین پرواز کدومه؟

سلام.متاسفانه پرواز ایجین از مبدا تهران به مقصد آتن در حال حاضر وجود نداره. برای همین بهتره که برای اخذ ویزای یونان به کارگزار رسمی مراجعه کنید که الان تعدادشون خیلی کمه. اونا براتون بلیط پروازی رفت و برگشت رو میگیرند.

رضا
30 اردیبهشت، 1398

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال دارم ایا هواپیمایی ایجین هنوز از ایران پواز داره ؟
در صورت خیر بهترین پرواز کدومه؟

فاطمه
7 اردیبهشت، 1398
در پاسخ به شیما تیموری
سلام
تا اونجایی که ما مطلع هستیم برای ویزای توریستی یونان باید بلیط رفت و برگشت پروازی هواپیمایی ایجین رو داشته باشید. بنابراین نمیتونین این کارو انجام بدین و دم مرز یونان ویزا بگیرید، چون ویزای یونان رو باید از قبل بگیرید.
بهتره که مطلب ویزای یونان رو بخونین تا کمک بیشتری بهتون بکنه.

خیلی خیلی ممنون از راهنمایتون.

شیما تیموری
7 اردیبهشت، 1398
در پاسخ به فاطمه
سلام.
یه سوال!
من میتونم برم استانبول و از اونجا با یه اتوبوس برم یونان و دم مرز یونان ویزا بگیرم و داخل یونان بشم و چند روزی هم اونجا باشم؟ مدارک خاصی ازمون میخوان موقع ویزا دادن؟

سلام
تا اونجایی که ما مطلع هستیم برای ویزای توریستی یونان باید بلیط رفت و برگشت پروازی هواپیمایی ایجین رو داشته باشید. بنابراین نمیتونین این کارو انجام بدین و دم مرز یونان ویزا بگیرید، چون ویزای یونان رو باید از قبل بگیرید.
بهتره که مطلب ویزای یونان رو بخونین تا کمک بیشتری بهتون بکنه.

شیما تیموری
7 اردیبهشت، 1398

سلام
تا اونجایی که ما مطلع هستیم برای ویزای توریستی یونان باید بلیط رفت و برگشت پروازی هواپیمایی ایجین رو داشته باشید. بنابراین نمیتونین این کارو انجام بدین و دم مرز یونان ویزا بگیرید، چون ویزای یونان رو باید از قبل بگیرید.
بهتره که مطلب ویزای یونان رو بخونین تا کمک بیشتری بهتون بکنه.

فاطمه
6 اردیبهشت، 1398

سلام.
یه سوال!
من میتونم برم استانبول و از اونجا با یه اتوبوس برم یونان و دم مرز یونان ویزا بگیرم و داخل یونان بشم و چند روزی هم اونجا باشم؟ مدارک خاصی ازمون میخوان موقع ویزا دادن؟