راهنمای سفر به چین

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

30 بهمن، 1396
30 بهمن، 1396
مدت مطالعه :
قبل از سفر به چین نگرانی‌ به دل‌تان راه ندهید. همه‌ی آن چیزی که قبل از سفر شما به آن نیاز دارید را اینجا پیدا خواهید کرد. سوالاتی مثل چه ارزی با خودم ببرم؟ یا هزینه روزانه‌ام چقدر است؟ و… .

به چین خوش آمدید:

欢迎来到中国

 به این 5 دلیل توریست‌ها به چین سفر کردند:
  1. بسیاری از گردشگران در سفرشان به چین به خیابان نانجینگ در شانگهای می‌روند. شور، هیجان و زندگی در بین مردمش به چشم می‌خورد و شما می‌توانید با فرهنگ مردم چینی ارتباط برقرار کنید. اگر عاشق خرید هم هستید این خیابان مخصوص شماست.
  2. چین مخصوص تاریخ دوستان است، پس دیدن معبد چنگ هوانگ میائو یا معبد شهر خدا را در اولیت‌تان قرار دهید؛ هم فال است هم تماشا، چون نه تنها معبد چنگ هوانگ را خواهید دید بلکه دوستداران طبیعت، گل و گیاه می‌توانند به باغ یویوان که همان نزدیکی است سری بزنند.
  3. مسافران به شانگهای می‌روند چون دل‌شان برای شخصیت‌های کارتونی دوران بچگی‌شان تنگ شده. دیزنی لند شما را به زمان‌هایی می‌برد که سفید برفی و هفت کوتوله نگاه می‌کردید. این بار نوبت ماست که با کودک‌تان به شانگهای سفر کنید و به سراغ دیزنی لند بروید؛ جک گنجیشکه منتظرتان است.
  4. شهر ممنوعه پکن بزرگترین کاخ باقی‌مانده در جهان است.  این شهر طوری ساخته شده که دور تا دورش دیوارهایی قرار دارد که نه صدایی از بیرون خواهید شنید و نه امکان فرار در گذشته وجود داشت. در شهرممنوعه رنگ زرد و قرمز به وفور دیده می‌شود که هرکدام به ترتیب نماد امپراتوری و شادی است. به گفته بسیاری از مسافران پکن دیدن این کاخ را که خود شهری است حتما ببینید.
  5. چینی‌ها هر غذایی را به سبک خودشان درست می‌کنند؛ غذاهای تند، شیرین و شور. از غذاهای دریایی گرفته تا نودل‌ها و کباب‌هایش مزه‌ای متفاوت دارند. این‌ طور بگوییم: «در چین تصورتان از مزه غذاها عوض می‌شود.»


ویزا بگیرم؟
چه هدف‌تان از سفر توریستی باشد چه کاری باید ویزای چین را بگیرید. اعتبار هر دو ویزا در کم‌ترین حالت ممکن یک ماه است.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا 200 یوآن
♦ خوابگاه  40 تا 60 یوآن
♦ غذاهای خیابانی حدود 40 یوآن
♦ حمل ونقل 20 یوآن
♦ بازدید رایگان از موزه‌ها
 سفر متوسط 200 تا 1000 یوآن
♦ اتاق دو تخته 200 تا 600 یوآن
♦  خوردن ناهار و شام در رستوران حدود 80 تا 100 یوآن
♦  تاکسی 60 یوآن
 سفر لوکس بالای 1000 یوآن
♦ اتاق لوکس دو تخته بیش از 600 یوآن
♦ ناهار و شام در رستوران عالی 300 یوآن
♦ خرید بلیط اپرا 300 یوآن
چه ارزی با خودم ببرم؟
بهترین گزینه برای شمایی که قصد سفر به چین را دارید یوآن است؛ اما این به آن معنا نیست که چینی‌ها دلار و یورو قبول نمی‌کنند.
فقط اگر در چین پول کم آوردید و تصمیم گرفتید که ارزتان را تبدیل کنید این چند نکته را رعایت کنید:
  • تبدیل پول را در فرودگاه و هتل‌ها انجام ندهید چون هزینه بیشتری از شما کسر می‌شود.
  • بهترین گزینه برای تبدیل ارز رفتن به بانک‌هایی است که واحد ارزی دارند؛ برای این‌کار حتما پاسپورت‌تان را همراه داشته باشید. بانک‌ها عموما شلوغ هستند پس وقت‌تان را تنظیم کنید.
  • اگر به گوانجو سفر کردید افرادی در سطح شهر هستند که ارزتان را تبدیل می‌کنند اما این کار بسیار خطرناک است؛ چون ممکن است اسکناس‌های جعلی نصیب‌تان شود.
  • کارمندان بانک پول شما را تبدیل می‌کنند اما اسکناس درشت به شما می‌دهند؛ در خواست کنید تا 100 یوآن پول خرد در اختیارتان بگذارند چون بدون شک به کارتان می‌آید.
انعام می‌خواهد؟
رستوران: در رستوران‌های چینی قیمت‌ها آن‌قدر گران نیست و معمولا به فاکتورتان هزینه خدمات از قبل اضافه شده، پس نیازی به انعام نیست. اما در صورت تمایل و راضی بودن از غذای‌تان می‌توانید یک یا دو دلار به گارسن بدهید.
هتل: خدمه‌ی هتل انتظار کمی انعام از جانب شما را دارند؛ به عنوان مثال اگر چهار شب در هتل اقامت داشته باشید انعام 4 دلار کافی است.
تاکسی: به هیچ وجه به تاکسی‌تان انعام ندهید مگر راننده‌ای که شما را در حمل چمدان کمک کرده.
با چی برم؟
هواپیما: همه‌ی مسافرانی که قصد سفر به چین را دارند بدون شک هواپیما را انتخاب می‌کنند چون مدت پرواز طولانی است و حدود 7 ساعت طول می‌کشد.
قطار: برای رسیدن به چین با قطار باید به کشورهای همسایه سری بزنیم؛ به طور مثال روسیه و قزاقستان بهترین گزینه هستند.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
در چین اجاره خودرو به همین راحتی نیست؛ شما اگر گواهی‌نامه بین المللی هم داشته باشید نمی‌توانید خودور اجاره کنید مگر اینکه راننده‌ای در طول سفر استخدام کنید.
♦ اتوبوس
به طور کلی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان است، خود چینی‌ها استفاده از اتوبوس را ترجیح می‌دهند؛ هزینه اتوبوس بین 1 تا 5 یوآن است.
♦ قطار
استفاده از قطارهای سریع‌السیر از پکن یه شانگهای بسیار مرسوم است که هزینه قطار در جه 1 و 2 به ترتیب حدود: 81 و 138 دلار می‌باشد؛ اما اگر می‌خواهید سفر راحت‌تری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم قطارهای VIP با نرخ حدود 270 دلار را استفاده کنید؛ اما در چین قطارهای معمولی هم هستند که سفر یک روز طول می‌کشد و 80 دلار هزینه دارد.
♦ تاکسی
نرخ تاکسی در چین ارزان است پس برای فرار از شلوغیِ مترو و اوتوبوس بهترین گزینه استفاده از تاکسی است. نرخ تمام تاکسی‌ها از 10 یوآن تا مسافت 3 کیلومتر شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر یک یوآن به آن اضافه می‌شود. البته در شانگهای کرایه تاکسی کمی بیشتر است؛ ورودیه به تاکسی 14 یوآن و به ازای هر کیلومتر 3 یوآن بیشتر می‌شود.
کی برم؟
تیر، مرداد و شهریور گرم‌ترین ماه‌های سال برای سفر به چین است؛ این کار چندین حُسن دارد: مدارس تعطیل است و شما بدون دغدغه سفر خاطره‌انگیزی با فرزندتان خواهید داشت. دمای عالی هوا این امکان را به شما می‌دهد تا از تفریحات آبی استفاده کنید؛ اما در این ماه‌ها به دلیل تعطیلی مدارس چینی شلوغی چند برابر می‌شود و هزینه‌ی هتل‌ها و رستوران‌ها افزایش پیدا می‌کند.
زمان سفر برای‌تان مهم نیست؟ پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های اسفند، اردیبهشت و آبان برنامه سفرتان را بچینید، چون دیگر از شلوغی تابستان خبری نیست و هزینه‌ها بسیار ارزان‌تر است.
اگر از چینی‌ها بپرسید کِی به کشورتان بیایم؟ بدون شک آن‌ها سه هفته طلایی را بهترین زمان سفر می‌دانند: تعطیلات روز می، تعطیلات روز ملی چین و تعطیلات جشنواره بهاره؛ که پر از آئین‌ها و مراسم خاص چینی است.
اواخر آبان هم نمایشگاه تجارت جهانی در گوانجو میزبان تاجران و سرمایه‌گذاران است.
زبان رسمی چین چیست؟
زبان چینی، زبان رسمی مردم چین است و یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: nĭ hăo (نی ها او)
  • خداحافظ: zài jiàn (زای جی یِن)
  • حالت چطوره؟ nĭ hăo ma (نی هاو ما)
  • این چنده؟ ?Zhè shì duōshǎo ma (جِشی دوشاما)

الهام خلیلی

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در سفرم به چین برایم جالب بود صرفه‌جویی چینی‌ها در غذاست. به هیچ عنوان اضافه‌ی غذای‌تان را در بشقاب نگذارید، چون چینی‌ها به شدت از این کار بیزار هستند و آن را توهین تلقی می‌کنند.


وضعیت بهداشتی و درمانی در چین چطور است؟
♦ بیمارستان
به طور کلی چین از وضعیت بهداشتی و درمانی خوبی برخوردار است، مثل ایران دو نوع بیمارستان دولتی و خصوصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار مشکل شدید و به بیمارستان ‌نیاز داشتید به سراغ بیمارستان‌های خصوصی بروید هم پیگیری پرستاران و پزشکان عالی است، هم وقت شما بیهوده تلف نمی‌شود.
♦ داروخانه
در همه شهرهای چین چندین داروخانه وجود دارد که عموما از 8 صبح تا 8 شب باز هستند؛ اما در صورت بسته بودن‌شان می‌توانید به داروخانه‌های شبانه‌روزی یا داروخانه‌ی بیمارستان‌ها مراجعه کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما نسخه‌ی آن را به همراه داشته باشید.
♦ وضعیت آب در چین
از خوردن آب‌های لوله‌کشی به شدت پرهیز کنید مگر استفاده از قرص تصفیه آب. برای اینکه در سفر دچار مشکل نشوید حتما از آب معدنی استفاده کنید.
♦ واکسن بزنم؟
برای سفر به چین واکسنی نیاز نیست اما با توجه به شرایط بدنی‌تان و توصیه‌های پزشک می‌توانید واکسن هپاتیت و مالاریا را بزنید.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای هر سفری یک جعبه کمک‌های اولیه درست کنید و داروهایی مثل قرص سرماخوردگی، قرص کدئین، قرص آنتی هیستامین، قرص آموکسی سیلین، قرص معده، قرص سردرد و سرگیجه، قرص اسهال و قرص یبوست با خود به همراه داشته باشید.

“این نکته را به هیچ عنوان در سفر به چین فراموش نکنید: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به ایدز در چین بسیار زیاد است، پس اگر به مراکز طب سنتی مراجعه کردید از اصول بهداشتی و ایمنی آن مطمئن شوید.”


چین امن است؟
به طور کلی چین کشور امنی است و شما اصلا دچار مشکل نخواهید شد اما این نکات را فراموش نکنید:

  • اصول اجتماعی را رعایت کنید؛ از بلند حرف زدن و اشاره به دیگران به شدت پرهیز کنید. چینی‌ها از این کار بسیار بیزار هستند.
  • دائما نقشه‌‌ی کشور را در دست نگیرید؛ این کار چراغی است برای دزدان.
  • ما در سفر سفیر ایران هستیم پس از توهین به پرچم و نمادهای ملی کشور بپرهیزید.
  • نام هتل را به زبان چینی روی برگه‌ای بنویسید تا  در صورت لزوم به راننده آن را نشان دهید.
  • وقتی به رستوران رفتید حتما صدایی از خود بروز دهید تا رضایت‌تان را از غذا بیان کند؛ این حرکت در چین نوعی تشکر به حساب می‌آید.
  • آدرس سفارت و کنسولگری را حتما همراه داشته باشید.
  • بار اول است که به چین سفر کرده‌اید؟ تا حد ممکن در شب به جایی نروید؛ از بودن در خیابان‌های خلوت خودداری.

ساسان سلوتی

بنابراین تصمیم گرفتم از نرم‌افزار DiDi استفاده کنم؛ نرم افزاری که همانند اسنپ خودمان است؛ در حقیقت با یک تیر دو نشان زدم؛ هم نرم‌افزاری پیدا کردم که در مسیرهای طولانی 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از تاکسی بود و هم از نقشه آن که انگلیسی بود می‌توانستم برای پیداکردن مسیر استفاده کنم.


تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
گوگل ترنسلیت بهترین نرم‌افزاری است که برای سفر به چین لازم‌تان می‌شود چون چینی‌ها اصلا انگلیسی بلد نیستند.
چاینا مترو (China Metro) اپلیکیشن مترو چین است که نقشه تمام متروهای شانگهای، گوانجو، پکن و حتی شهرهای کوچک‌تر را هم دارد. اما به دلیل شلوغی متروها و گیج کننده بودنش توصیه می‌کنیم که از تاکسی استفاده کنید.
استفاده از «فیلترشکن در چین را فراموش کنید تنها فیلترشکنی که شاید به من کمی کمک کرد فیلترشکن Turbo VPN بود.
همان‌طور که می‌دانید با توجه به سیاست‌های خاص کشور چین استفاده از گوگل مپ حتی آفلاین هم امکان‌پذیر نیست. طی تجربه‌ای که داشتم پیشنهاد می‌کنم از map.baidu.com استفاده کنید. هرچند که بایدو (Baidu) هم مشکلات خودش را داشت مثلا: زبان آن چینی بود یا حجم باطری را خیلی استفاده می‌کرد.» این‌ها گفته‌ی یکی از مسافرانی‌ست که در فروردین ماه به چین سفر کرده.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
معروف‌ترین سیم کارت‌های چینی چاینا تلکوم (China Telecom)، چاینا یونی کام (China Unicom)  و چاینا موبایل (China Mobile) هستند.
چاینا موبایل قدیمی‌ترین سیم کارت چین محسوب می‌شود که تنوع زیادی در انتخاب بسته‌ها وجود ندارد. چاینا یونی کام انواع خدمات و بسته‌های اینترنتی را پوشش می‌دهد. چاینا تلکوم بسیار ضعیف عمل می‌کند پس پیشنهاد می‌کنیم اصلا به سراغ این سیم کارت نروید.
    قیمت سیم کارت‌ها بین 100 تا 250 یوآن است که بهترین جایی که می‌توانید آن را بخرید فرودگاه‌ها و مراکز خرید است؛ فقط فراموش نکنید که پاسپورت را همراه داشته باشید. مدت اعتبار این سیم کارت‌ها حداکثر 6 ماه است.
سیم کارت تلکوم

تلکوم

سیم کارت چاینا موبایل

چاینا موبایل

سیم کارت یونی کام

یونی کام

موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 26 دیدگاه ۵ / 4.5 53 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
محمد زاده کلانتر
2 فروردین، 1399

اطلاعات شما خیلی خوب بود من یک دوست چینی دارم که از طریق یک سایت با هم آشنا شدیم دوست دارم از طریق یک شبکه اجتماعی با هم گفتگو داشته باشیم مثل واتساب اما میگه که واتساب در چین ممنوع است من هم هر کاری میکنم برنامه وی چت روی موبایلم نصب نمیشه به نظر شما برای حل این مشکل باید چیکار کرد. تشکر

پاسخ اسمارتیز :
ممنونم ازتون.
به نظرم از بهترین کارها برای پیدا کردن مشکل عدم نصب ویچت اینه که توی قسمت نظرات نصب برنامه در پلی استور بگردید. یه سری مطالب هم هست که اگه در اینترنت جستجو کنین پیداشون میکنین مثل مطلب زیر
احمد نظام
16 دی، 1398

درود بر شما
برای سفر به چین یک راهنمایی میخواستم ، اینکه چون من صرفا قصد سفر تفریحی دارم و قصد تجارت ندارم میخواستم بخشی از هزینه سفرم رو با آوردن جنس های افراد دیگه به ایران تامین کنم ، چطور میتونم چنین افرادی رو پیدا کنم؟

پاسخ اسمارتیز :
محسن
11 دی، 1398

سلام وقت بخیر من میخواستم راهنمایم کنید که محصولات ایمنی مثل دستکش ماسک .... و اوازم ترافیکی مثل جلیقه شبرنگ دار و مخروط بورسش در کدام شهر چین میباشد و کجای اون شهر میباشد ممنون با تشکر از شما

پاسخ اسمارتیز :سلام مرسی. وقت شما هم بخیر باشه. اطلاعات ما راجع به چین محدود به بخش تفریحی و سفر توریستی می شه. متاسفانه نمی تونیم راجع به موضوعی که گفتید کمکتون کنیم
امیرافتخار
11 آذر، 1398

عالی بود

پاسخ اسمارتیز :مرسی :)
صادق
14 آبان، 1398

با سلام
از حس مسولیت شما جهت ارائه تجربیات خود به سایر همنوعان کمال تشکر را دارم.
در پناه ایزد منان پیروز و سریلند باشید.

پاسخ اسمارتیز :سلام. مرسی که برامون پیام گذاشتید و نظرتونو گفتید. خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده.
مهمان
31 شهریور، 1398

مرسی از راهنماییتون دوست عزیز من میخوام برم چین بهم گفتن اونجا با هیچ اپلیکیشنی نمیتونی ارتباط برقرار کنی،میخواستم ببینم درسته و اینکه اگه هست چه اپلیکیشنی میتونیم اونجا واسه برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

پاسخ اسمارتیز :خیلی ممنون از شما :) اگه فیلترشکن خوب داشته باشید شانس استفاده از اپلیکیشن رو خواهید داشت، اما برای احتیاط بهتره اپلیکیشن WeChat یا QQ استفاده کنید.
شیما تیموری
26 خرداد، 1398
در پاسخ به hojat
سلام خسته نباشید متن بسیار جالب و مفیدی بود
من قصد سفر به چین رو داشتم میخواستم یه سری دستگاه الکترونیکی هر کدوم به ارزش 380دلار و وزن 5.5 کیلو بگیرم به تعداد 10عدد...میخواستم راهنماییم کنید که کلا چجوری میتونم این کارو انجام بدم..و اصلا امکانش هست؟البته لازم به ذکره که میخوام پول نقد نبرم با خودم و جور دیگه ای ببرم پولا.

سلام، خیلی ممنونیم.
تا جایی که ما مطلعیم میتونین از شرکت‌های خدماتی کارگو استفاده کنین که کالا رو به کشورهای دیگه می‌برن. مثلا میتونین از شرکت «کارگو و باربری طالع» کمک بگیرید.
از شرکت «جاده ابریشم» هم سوالتونو بپرسید، احتمالا اونا هم بتونن کمکتون کنن چون کارشون تجارت با چینه و کارگو انجام میدن.

hojat
15 خرداد، 1398

سلام خسته نباشید متن بسیار جالب و مفیدی بود
من قصد سفر به چین رو داشتم میخواستم یه سری دستگاه الکترونیکی هر کدوم به ارزش 380دلار و وزن 5.5 کیلو بگیرم به تعداد 10عدد...میخواستم راهنماییم کنید که کلا چجوری میتونم این کارو انجام بدم..و اصلا امکانش هست؟البته لازم به ذکره که میخوام پول نقد نبرم با خودم و جور دیگه ای ببرم پولا.

شیما تیموری
7 خرداد، 1398
در پاسخ به فاطمه
من خوندم مطلبتون با دقت زیاد آنقدر جامع بود آدم حیفش میاد ازتون تشکر نکنه. باورم نمیشه آنقدر اطلاعاتتون دقیقه من چندین بار به شهرای مختلف چین رفتم و همیشه توی سایت های مختلف خارجی دنبال اطلاعات میگشتم الان دیدم اینجا کلی مطلب خوب هست.

سلام.
مرسی که مطلبمونو خوندید و نظرتونو گذاشتید. نظر شما واقعا به ما انرژی میده و خوشحالیم که براتون مفید بوده. اگه شما هم تجربه جالب یا منحصر به فردی از سفر به چین دارید برامون بفرستید. هم ما استفاده میکنیم از تجربه هاتون هم بقیه دوستانی که راهنمای سفر به چین رو میخونن.

فاطمه
1 خرداد، 1398

من خوندم مطلبتون با دقت زیاد آنقدر جامع بود آدم حیفش میاد ازتون تشکر نکنه. باورم نمیشه آنقدر اطلاعاتتون دقیقه من چندین بار به شهرای مختلف چین رفتم و همیشه توی سایت های مختلف خارجی دنبال اطلاعات میگشتم الان دیدم اینجا کلی مطلب خوب هست.

گلنوش بهزادنیا
7 بهمن، 1397
در پاسخ به ali
عالی بود دمتون گرم مرسی. خیلی اطلاعات خوبی گفتین. همیشه موفق و پیروز باشید. الان با خوندن این مقاله آمادم که به سفر چین فکر کنم

دوست عزیز سلام
مرسی از پیام‌تون؛ ما با خوندن پیام‌های شما انرژی می‌گیریم.
سفر خوبی به چین داشته باشین :) و از تجربیات سفری‌تون برامون بگین.

ali
6 بهمن، 1397

عالی بود دمتون گرم مرسی. خیلی اطلاعات خوبی گفتین. همیشه موفق و پیروز باشید. الان با خوندن این مقاله آمادم که به سفر چین فکر کنم

گلنوش بهزادنیا
17 آذر، 1397
در پاسخ به فرهاد
خیلی خوب بود. منم شنیده بودم که تو چین بدبختی داریم و همه چی فیلتره ممنونم که این اطلاعات گذاشتید منم کلی استرس داشتم چون دارم میرم چین و تاحالا نرفتم و یه مدت باید اونجا زندگی کنم.
درباره اجاره های خونه طولانی مدت اطلاعاتی ندارید؟ یا اینکه چه محله هایی بهتره که آدما خونه کرایه کنن؟ یه سوال دیگه هم دارم با airbnb میتونم طولانی مدت خونه بگیرم؟

سلام دوست عزیز
بسیار خوشحالیم که راهنمای سفر به چین رو مطالعه کردید؛ امیدواریم سفر به شما خوش بگذره و از اقامت‌تون لذت ببرید و تجربه‌هاتون رو با ما به اشتراک بگذارید. :)
در ارتباط با سوال‌تون باید بگیم که ما اطلاعاتی درباره اجاره‌ی خونه نداریم اما سایت airbnb گزینه مناسبی برای اجاره خونه است.

فرهاد
16 آذر، 1397

خیلی خوب بود. منم شنیده بودم که تو چین بدبختی داریم و همه چی فیلتره ممنونم که این اطلاعات گذاشتید منم کلی استرس داشتم چون دارم میرم چین و تاحالا نرفتم و یه مدت باید اونجا زندگی کنم.
درباره اجاره های خونه طولانی مدت اطلاعاتی ندارید؟ یا اینکه چه محله هایی بهتره که آدما خونه کرایه کنن؟ یه سوال دیگه هم دارم با airbnb میتونم طولانی مدت خونه بگیرم؟

گلنوش بهزادنیا
18 شهریور، 1397
در پاسخ به نرگس
مطالب خیلی عالی و جامع بود . به قول دوستمون از استرس کم میکنه.
ممنون

دوست عزیز
سلام
مرسی از پیام‌تون؛ خوشحالیم که تونستیم از استرس‌تون کم کنیم. :)

نرگس
18 شهریور، 1397

مطالب خیلی عالی و جامع بود . به قول دوستمون از استرس کم میکنه.
ممنون

گلنوش بهزادنیا
17 شهریور، 1397
در پاسخ به رضا
سلام گلنوش خانوم من اصلا اهل کامنت گذاشتم نیستم اما اونقدر متن کامل بود حیفم اومد چیزی ننویسم.

سلام دوست عزیز
مرسی از پیامی که برامون گذاشتید. :)

رضا
17 شهریور، 1397

سلام گلنوش خانوم من اصلا اهل کامنت گذاشتم نیستم اما اونقدر متن کامل بود حیفم اومد چیزی ننویسم.

گلنوش بهزادنیا
23 خرداد، 1397
در پاسخ به Nima
سلام با توجه به اطلاعات خیلی خوبی که اینجا خوندم ،کلی از استرسم برای سفر به چین کم شد.
سپاسگزارم

دوست عزیز
سلام
خیلی خوشحالیم که از استرس‌تون کم شد. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

Nima
22 خرداد، 1397

سلام با توجه به اطلاعات خیلی خوبی که اینجا خوندم ،کلی از استرسم برای سفر به چین کم شد.
سپاسگزارم

گلنوش بهزادنیا
2 خرداد، 1397
در پاسخ به اکبر
سلام خانم بهزادنیا خواستم بدونم بلیط هواپیما چنده برا پکن چین

سلام
ممنون بابت پیام‌تون. برای اطلاع دقیق از قیمت پرواز پکن می‌توانید به سایت ما (travener.com) مراجعه کنید یا با شماره 42062-021 تماس بگیرید.

اکبر
2 خرداد، 1397

سلام خانم بهزادنیا خواستم بدونم بلیط هواپیما چنده برا پکن چین

گلنوش بهزادنیا
11 اردیبهشت، 1397
در پاسخ به سجادآقانسب
سلام من میخوام برم چین توی ی شرکت دوره ای ببینم تو استان هنان چین شرکت ارگانوگلد. اگر برای شما مقدوره متشکر میشم شماره ای که زیر میدم تلگرام پیام بدین و کمکم کنید برای سوال فنی
09338178335

آقای آقانسب
سلام
ممنون بابت پیام‌تون. امروز با شما تماس خواهیم گرفت.

سجادآقانسب
دقایقی پیش

سلام من میخوام برم چین توی ی شرکت دوره ای ببینم تو استان هنان چین شرکت ارگانوگلد. اگر برای شما مقدوره متشکر میشم شماره ای که زیر میدم تلگرام پیام بدین و کمکم کنید برای سوال فنی
09338178335

گلنوش بهزادنیا
2 اردیبهشت، 1397
در پاسخ به ساسان
چین اوبر نداره

سلام
خیلی ممنون از راهنمای‌تون. خوشحال می‌شیم باز هم تجربیات سفرتون رو ما با در میان بگذارید.

ساسان
27 فروردین، 1397

چین اوبر نداره