• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

باشگاه انقلاب تهران

10 اسفند، 1398
7 دی، 1398
مدت مطالعه :
ورزش و مسابقات ورزشی از زمان‌های دور برای تمامی حکومت‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته است. به خصوص مسابقاتی مانند المپیک که هر نوع ورزشی در آن یافت می‌شود. از این رو ساخت مکان‌هایی برای آماده سازی ورزشکاران به خصوص در پایتخت الزام پیدا می‌کرد. باشگاه انقلاب اولین و کامل‌ترین مجموعه ورزشی بود که در پایتخت برپا شد. مجموعه‌ای که از همان آغاز فعالیت خود مجهز و پیشرفته بود. این ورزشگاه که در سال 1337 تأسیس شده قبل از وقوع انقلاب به نام کلوپ یا باشگاه شاهنشاهی شناخته می‌شد.
همانطور که قبل از انقلاب باشگاه انقلاب از مهم‌ترین قطب‌های ورزشی کشور بود، پس از انقلاب نیز با بازسازی‌ها و به روز رسانی‌هایی که در آن انجام شد، توانست لقب خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های خاورمیانه حفظ کند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا شما را با این مجموعه ورزشی بزرگ و مدرن و امکانات آن آشنا کنیم.
استخر باشگاه انقلاب
استخر باشگاه انقلاب
بهترین زمان برای رفتن به باشگاه انقلاب
باشگاه انقلاب حرفه‌ای‌ترین باشگاه ورزشی کشور است که در آن هرگونه ورزشی را می‌توان پیدا کرد. تقریباً تمامی ورزش‌های به روز دنیا در این باشگاه ارائه می‌شود. بنابراین هر فردی با هر سلیقه و مهارتی می‌تواند با عضو شدن در باشگاه انقلاب فعالیت مورد علاقه‌ی خود را انجام دهد. برای بازدید از باشگاه انقلاب باید در باشگاه مشتریان آن عضو شوید. مبلغ عضویت نیز به صورت سالانه پرداخت می‌شود. هرچند مبلغ عضویت در این باشگاه کمی بالاست. اما مطمئن باشید که ارزش آن را خواهد داشت.
اگر ورزش‌هایی مانند دو و دوچرخه سواری را برای خود انتخاب کرده‌اید، فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای استفاده از امکانات باشگاه انقلاب است. چرا که پیست دوچرخه سواری و دو باشگاه انقلاب احاطه شده با درخت‌های بلند و پرچین‌های سبز و زیبا که دویدن و رکاب زدن در هوای سالم و تازه آن لذت بخش‌ترین تجربه شما خواهد شد. علاوه بر این، استخر 4 فصل باشگاه انقلاب به شما این امکان را می‌دهد که در هر فصل و هر هوایی از آب تنی و ورزش در آب لذت ببرید.
راه‌های دسترسی به باشگاه انقلاب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
باشگاه انقلاب یا همان مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در یکی از شمالی‌ترین مناطق تهران قرار دارد. به همین دلیل اگر در جایی به جز محله‌های شمال تهران سکونت داشته باشید، دسترسی به این مجموعه کمی سخت خواهد شد. خوشبختانه وجود خیابان ولیعصر این امکان را فراهم کرده است تا از هر نقطه از شهر به باشگاه انقلاب دسترسی داشته باشید. این باشگاه سه ورودی مختلف دارد. ورودی غربی باشگاه انقلاب در خیابان سئول، درب شرقی جنب پارک ملت و درب جنوبی در اتوبان نیایش  قرار دارد. در ادامه راه‌های مختلفی که به باشگاه انقلاب ختم می‌شود را شرح خواهیم داد.
دسترسی به باشگاه انقلاب با خودرو شخصی: اگر با خودرو شخصی قصد رفتن به بزرگترین مجموعه ورزشی پایتخت را دارید، بهترین راهی که می‌توانید انتخاب کنید همان خیابان ولیعصر است. خیابان ولیعصر تقریباً در تمامی خیابان‌های اصلی تهران انشعاباتی دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید به این خیابان دسترسی داشته باشید. در این خیابان پس از رسیدن به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد این بولوار شوید و از اولین خروجی خارج شوید. این مسیر شما را به ورودی غربی باشگاه انقلاب می‌رساند.
دسترسی به باشگاه انقلاب با اتوبوس: در بین وسایل نقلیه عمومی بهترین وسیله برای رسیدن به باشگاه انقلاب اتوبوس است. زیرا خط بی آر تی خیابان ولیعصر می‌تواند در سریع‌ترین زمان شما را به این مکان برساند. برای دسترسی به باشگاه انقلاب با اتوبوس باید در ایستگاه نیایش سامانه 7 تندرو پیاده شوید. از این ایستگاه وارد پارک ملت شوید. پس از حدود 10 دقیقه پیاده روی به ورودی‌های باشگاه خواهید رسید.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
باشگاه انقلاب با دارا بودن بیش از 30 مجموعه ورزشی متنوع با بهترین و به روز ترین امکانات، مکان خوبی برای علاقه مندان به ورزش است. ساعت کاری همه بخش‌های این مجموعه بزرگ به طور یک‌پارچه هماهنگ شده و همه در بازه زمانی مشخصی سرویس‌دهی می‌کنند. اما هر بخش ورزشی بلیط مخصوص به خود را دارد که مبلغ آن متفاوت از سایرین است. شما می‌توانید با دریافت عضویت سالانه از تمامی امکانات این مجموعه استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که برای استفاده از
ساعت کاری باشگاه انقلاب: هر روز هفته از ساعت 6 تا 23:30
حق عضویت سالانه باشگاه انقلاب: 788 هزار تومان(تعرفه سال 1397) برای افراد عادی
حق عضویت برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران: 320 هزار تومان
حق عضویت افراد بالای 65 سال: 552 هزار تومان
خرید بلیط پارکینگ: 5 هزار تومان
حق عضویت سالانه افراد خارجی: 1832500 تومان
بلیط یک بار ورود مهمان ایرانی : 15 هزار تومان
بلیط یک بار ورود مهمان خارجی: 22 هزار تومان
عضویت گلف برای افرادی ایرانی: 3050000 تومان / خارجی: 12380000تومان
بلیط گلف برای اعضای باشگاه(ایرانی): 51 هزار تومان / خارجی: 250 هزار تومان
دانستنی‌های قبل از رفتن به باشگاه انقلاب
همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، مجهزترین مجموعه ورزشی کشور است. هر نوع ورزشی از  فوتسال و بسکتبال و ژیمناستیک گرفته تا اسکواش و پدل و صخره نوردی و... را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. همین تنوع نیز باعث شده تا روزانه هزاران نفر از این مجموعه بازدید کرده و از امکانات آن استفاده کنند.
باشگاه انقلاب در ابتدا به عنوان یک مجموعه سلطنتی و مخصوص خانواده اعضای حکومت پهلوی آغاز به کار کرد. قبل از انقلاب، مساحتی بیش از 130 هکتار برای این مجموعه بزرگ در نظر گرفته شده بود. اما در حال حاضر به دلیل ساخت و سازهای شهری مساحت کلی مجموعه به 84 هکتار رسیده است. با این که از آن زمان تا کنون مساحت این مجموعه کمتر شده اما با استفاده بهینه از تمام این فضا، اکنون این مجموعه امکانات به روز مربوط به صدها رشته ورزشی را ارائه می‌دهد.
جاده تندرستی باشگاه انقلاب
روزانه تعداد زیادی از مردم برای ورزش و استفاده از هوای پاک به جاده تندرستی باشگاه انقلاب می آیند
جاده تندرستی باشگاه انقلاب از جذاب‌ترین بخش‌های باشگاه انقلاب است که قدم زدن در آن در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جاده 2هزار و 500 متر طول دارد که در تمامی این مسیر درخت‌های چنار بلند و سبز برای این جاده سقف ساخته‌اند.
در میان دانستنی‌های جالب درباره مجموعه ورزشی انقلاب بد نیست به گران‌ترین ورزش این مجموعه نیز اشاره کنیم. باشگاه گلف انقلاب، گران‌ترین ورزش در باشگاه انقلاب است که برای استفاده از آن باید عضویتی جدا از عضویت سالانه باشگاه داشته باشید. مبلغ این عضویت بیش از 3 میلیون تومان است.
بخش ماهیگیری باشگاه انقلاب دیگر بخش جذاب این باشگاه است. استخر موجود در باشگاه انقلاب با مساحت کلی 2000 متر مربع گنجایش 6000 ماهی قزل آلا و کپول را دارد. در این استخر علاوه بر انجام دادن ورزش ماهی گیری، شما می‌توانید با خانواده خود به این مکان بروید. پس از گرفتن ماهی مورد علاقه خود، در محیط زیبای کنار استخر ماهی را سرخ کرده و میل کنید.
محموعه پدل باشگاه انقلاب
مجموعه پدل باشگاه انقلاب، مدرن ترین مجموعه ورزشی در این باشگاه بزرگ است.
مدرن‌ترین ورزشی که در باشگاه انقلاب می‌توان یافت ورزش پدل است. پدل یک ورزش تلفیقی از ورزش‌های راکتی مانند اسکواش، تنیس و بدمینتون است. در این ورزش نیز از دیوار برای ضربه زدن استفاده می‌شود. قوانین آن نیز تلفیقی از قوانین این سه ورزش است. پیشینه این ورزش به سال 1968 باز می‌گردد. زمانی که یک فرد اسپانیایی و مکزیکی با مشورت هم به پایه ریزی قوانین این ورزش و شکل دهی به آن پرداختند. اکنون پدل نیز مانند سایر ورزش‌های راکتی در جهان بسیار محبوب است و کشورهایی مانند اسپانیا و آرژانتین بیشترین علاقه‌مندان به این ورزش را دارند.
راهنمای بازدید از باشگاه انقلاب
باشگاه انقلاب را نمی‌توان مکانی توریستی در نظر گرفت. زیرا این مجموعه ورزشی در واقع مرجعی برای علاقه‌مندان به ورزش است. با این حال، تنوع بالای ورزش‌های این مجموعه و امکانات به روز آن باعث شده مخاطبان بسیار زیادی داشته باشد. همین امر نیز باشگاه انقلاب را به چیزی بیشتر از یک باشگاه ورزشی تبدیل کرده است.
دهکده زندگی سبز باشگاه انقلاب
نمایی از دهکده زندگی سبز در مجموعه باشگاه انقلاب
مجموعه فرهنگی دهکده سبز زندگی تنها مجموعه فرهنگی داخل باشگاه انقلاب است که از سال 97 فعالیت خود را در این مجموعه بزرگ آغاز کرده است. معماری چوبی و بسیار زیبا، استفاده از المان‌های قدیمی مانند خودروهای کلاسیک، این مجموعه فرهنگی را جذاب‌تر کرده است.
کافه کتاب باشگاه انقلاب
در کافه کتاب باشگاه انقلاب می توانید انواع کتاب های کلاسیک و روز را پیدا کنید و در یک محیط فرهنگی از قهوه خود لذت ببرید
در دهکده سبز زندگی بخش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کافه رستوران بانجو، کافه کتاب و آکادمی هنرهای عالی رنسانس اشاره کرد. در هرکدام از این بخش‌ها، کلاس‌ها، دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و برنامه‌های زنده مختلفی اجرا می‌شود که علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر می‌توانند پس از فعالیت‌های ورزشی خود به آن مراجعه کنند.
باشگاه انقلاب تنها محیطی برای ورزش نیست. اگر پس از یک ورزش سخت احساس گرسنگی کردید، می‌توانید به کافه رستوران‌های داخل مجموعه مانند کارزین کافه، چیلی هاوس، کافه پات یا فود کورت انقلاب مراجعه کنید و خود را به یک نوشیدنی خنک یا یک وعده غذایی ارگانیک مهمان کنید.
از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده از امکانات باشگاه انقلاب در تابستان، استخر روباز آن است. استخری که در منطقه شمالی تهران و منطقه‌ای خوش آب و هوا قرار دارد و از تمیزترین آب نیز برخوردار می‌تواند انتظارات شما را در گرم‌ترین فصل سال برآورده کند. همچنین امکان آفتاب گرفتن در کنار استخر نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است.
اهل ورزش هستید؟ شاید خواندن مطلب «ورزشگاه آزادی» و «ورزشگاه سن سیرو» برای شما جذاب باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 85 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.