• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

بهترین راه برای بستن چمدان سفر

ترفندهای تضمینی برای بستن درست و حسابی چمدان سفر

27 فروردین، 1399
22 آبان، 1398
مدت مطالعه :
چرا همیشه جمع کردن وسایل سفر بیش از آن‌چه که باید، کاری طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد؟ درست است که این کار به خودی خود خسته‌کننده است، اما میزان زیادی از این استرس، حاصل این است که نمی‌دانیم در مقصد سفر به چه چیزهایی نیاز خواهیم داشت. مثلاً اگر تمام مدت باران ببارد چه؟ اگر وسایلمان گم شود چه؟ اگر آخر سر فقط نصف چیزهایی را که برنامه‌ریز سفر گفته بود، انجام دهیم چه؟ به این ترتیب فشار بسیاری را متحمل می‌شویم تا شاید به نحو معجزه‌آسایی بتوانیم تنها چیزهایی را برداریم که ممکن است نیاز داشته باشیم؛ نه بیش‌تر و نه کم‌تر. و سعی کنیم در این میان چیزی را هم چروک نکنیم. در این‌جا چند فوت و فن برای جمع کردن وسایل آمده است؛ تا از سنگینی کار استفاده درست از فضای چمدان کاهش دهد. و همچنین به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایتان را در طول مسیر تر و تمیز و صحیح و سالم نگه‌دارید. با آموزش بستن چمدان با اسمارتیز همراه باشید.
بهترین راه برای بستن چمدان سفر
جامه
گام اول: همه لباس‌هایی را که فکر می‌کنید نیازتان خواهد شد بردارید. سپس نصفشان را سر جایشان برگردانید. لباس‌هایی را انتخاب کنید که در یک طیف رنگی قرار دارند. تعداد لباس‌ها بایستی بیشتر از شلوارها باشد. همان‌طور که کتلین اَمِش (Kathleen Ameche)، نویسنده کتاب زن جنگجوی جاده‌ها (The Woman Road Warrior) می‌گوید، برای سفری پنج روزه، به پنج لباس، دو عدد شلوار پارچه‌ای یا لی و یک دامن، نیاز خواهید داشت. یک چمدان معمولی 22 اینچی (55.88 سانتی‌متر) تقریباً دو عدد شلوار لی، سه عدد ژاکت آستین بلند، دو عدد مانتو و پنج عدد لباس را در خود جای می‌دهد.
گام دوم: لباس‌های بافتنی، پشمی و نخی را انتخاب کنید. این نوع پارچه‌ها چروک نمی‌شوند و تقریباً برای موقعیت‌های مختلف مناسب هستند (بعضی از لباس‌ها دو منظوره هستند، مانند شلوار مخصوص یوگا که می‌توان از آن به عنوان پیژامه هم استفاده کرد).
گام سوم: لباس‌های نازک و لطیف را لول کنید و لباس‌های شق و رق‌تر را تا بزنید. جودی گیلفورد نویسنده «کتاب بستن چمدان‌ها» می‌گوید لباس زیر، تی‌شرت، شلوار لی، شلوارهای نخی و بافتنی‌ها هنگام لول کردن چروک نمی‌شوند. پارچه‌های شق و رق مانند پارچه‌های نخی آهاری، کت بلیزر، شلوار و دامن رسمی بایستی به دقت تا شوند.
گام چهارم: لباس‌های لول شده را در ته چمدان بچینید. فکر کنید چمدانتان یک کیک سه طبقه است. در این صورت چمدان روکش کیک و لباس‌های لول شده طبقه اول کیک را تشکیل می‌دهند.
ترفندهای بستن چمدان
آموزش بستن چمدان؛ اگر نمی‌خواهید چمدان‌تان به این شکل دربیاید، با ادامه‌ی مطالب همراه باشید.
گام پنجم: حالا لباس‌های تا شده را قرار دهید. در طبقه میانی کیک، یعنی طبقه پرخامه، لباس‌های بلند مانند دامن و شلوار پارچه‌ای را بچینید. شلوارها را روی هم قرار دهید، به نحوی که انتهای پاچه‌‌ها و قسمت کمر یکی در میان روی هم آیند. لباس‌ها را تا لبه چمدان چیده و سر‌به‌سر کنید و اجازه دهید ادامه شلوار از لبه طرف مقابل آویزان شود. (از آن‌جایی که شلوارها را نمی‌توان به علت ضخامت موجود در قسمت کش کمر روی هم قرار داد، این کارجای بیشتری آزاد می‌کند). قسمت بیرون‌زده لباس‌ها از چمدان را دوباره به وسط چمدان بیاورید. سپس، یقه لباس‌های کوچک مانند لباس‌های آستین کوتاه را از سمت داخل در کنار دسته‌های چمدان قرار دهید. یقه‌ها و انتهای لباس را یک‌بار تا زده و آستین‌ها را به سمت داخل تا کنید.
گام ششم: لباس‌ها را با کیسه‌های مخصوص خشک‌شویی بپوشانید. این کیسه مانند بوتاکس برای لباس می‌باشد. به خاطرلغزنده بودن سطح کیسه، لباس‌های تا شده به اندازه‌ای در یک جا ثابت نمی‌مانند که بخواهد چین و چروک‌ در آن ایجاد شود. در بین هر لایه از لباس یک عدد از این کیسه‌ها قرار دهید. برای دسترسی راحت به هر لایه از لباس، خیلی راحت انتهای کیسه را که از دو طرف بیرون زده گرفته و بکشید.
گام هفتم: لباس‌هایی را که اول از همه نیاز خواهید داشت، روی همه بگذارید. می‌توان هر چیزی را مانند لوازم حمام یا پیژامه در لایه بالایی گذاشت.
گام هشتم: بندهای چمدان را دور کیسه ببندید. این کار هر سه لایه را ثابت نگه می‌دارد.
کفش‌ها
گام اول: از قانون عدد سه پیروی کنید. برای سفر خود سه نوع کفش بردارید،  صندل، کفش کتانی، و کفش رسمی. ماری‌بِث باند نویسنده کتاب 50 راه ‌دررو برای بانوان می‌گوید کفش‌ها به خاطر شکل و پاشنه‌ای که دارند، بیشترین جای را می‌گیرند. پس سنگین‌ترین کفش را بپوشید و دو تای دیگر را در چمدان بگذارید.
گام دوم: آنیتا دان‌همپاتر – ستون‌نویس سایت اینترنتی MSNBC.com در حوزه گشت و گذار می‌گوید ،شارژر و محفظه عینک آفتابی را داخل کفش‌ها بگذارید.
گام سوم: کفش‌ها را در کیسه‌هایی بگذارید که می‌توان سر باز آن را دوباره کیپ کرد. سپس بر اساس گفته گیلفورد، آن‌ها را در کناره-های چمدان جای دهید.
لوازم آرایشی
گام اول: لوازم آرایشی بهداشتی مسافرتی چند منظوره تهیه کنید. کرم مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که می‌توان از آن به عنوان فونداسیون آرایشی، صابون، شامپو و همچنین ماده شست‌وشوی دست و صورت  هم استفاده کرد.
گام دوم: اِوِلین هانِن، خالق وب‌سایت journeywoman.com ، که یک سایت توصیه‌های مسافرتی است، سر کیف‌های مسافرتی Japonesque’s Gotta Go Weekend قسم می‌خورد. ابعاد این کیف چهار در چهار اینچ، و دارای هشت محفظه تمیز مخصوص نگهداری لوسیون، محلول پاک‌کننده لنز چشمی و لوازمی از این دست می‌باشد. تمامی کرم‌ها و محلول‌های خود را تا سه ‌چهارم محفظه پر کنید. همان‌طور که باند می‌گوید:«فشارهوای بخش انباری هواپیما تنظیم نیست، در نتیجه مایع یا ماده درون بطری‌ها و محلول‌هایی که لب‌به‌لب پر شده‌اند، سرریز خواهند کرد». او این موضوع را هنگامی فهمید که شربت معده‌اش روی تمام لباس‌هایش خالی شد.
بطری‌های حمل لوازم بهداشتی
آموزش بستن چمدان؛ جابه‌جایی لوازم بهداشتی با این بطری‌ها بسیار آسان می‌شود.
گام سوم: مواظب وسایلتان باشید که بر حسب اتفاق آسیب نبیند. جوراب‌های دنیس بوید که مهماندارهواپیماهای جت‌بلو است، اتفاقی به بورِس زبر و خشنش گرفت و ممکن بود پارچه را پاره کرده و آن را ریش ریش کند.
گام چهارم: لوازم مشابه را در یک کیسه بسته‌بندی کنید. یک کیسه را به لوازم آرایش، یکی به ژل‌ و اسپری مو، و یکی به لوازم بهداشت پوست اختصاص دهید. این کیسه‌ها را یا در گوشه‌های چمدان فرو کرده و یا داخل یکی از جیب‌های زیپ‌دار خارج چمدان بگذارید.
جواهرات
قطعات ارزان‌قیمت‌ را داخل یک قوطی قرص پلاستیکی قرار دهید. یا آن‌ها را به همراه دستمال کاغذی داخل محفظه نگاتیو فیلم عکاسی بگذارید. گیلفورد توصیه می‌کند که اگر مجبور هستید جواهرات گران‌بها را با خود ببرید، در طول سفر آن‌ها را دست کنید یا در گردن بیندازید، تا از خطر گم شدن یا سرقت آن‌ها کاسته شود.
شکستنی‌ها
لباس‌های مقاوم را دور وسایل شکستنی بپیچید.لائورا مک‌هولم  از شرکت حمل بار به نام NorthStar واقع در لوس آنجلس که سالانه اسباب و لوازم پنج هزار نفر را جابه‌جا می‌کند، توصیه می‌کند که باید این وسایل را در مرکز چمدان در میان یک ضربه‌گیر قرار داد.
لباس‌های کثیف
آن‌ها را کوچک کنید. جسیکا الیس، طراح گرافیکی که یک هفته در میان بین نیویورک و شیکاگو در رفت‌وآمد است، لباس‌هایش را در کیف فشرده‌کننده مدل Eagle Creek Pack-It جا می‌دهد.
ترفندهای بستن چمدان
آموزش بستن چمدان؛ با استفاده از این کیف‌ها، لباس‌هایتان را از هم تفکیک کنید.
با کشیدن زیپ این کیف، 80 درصد از هوای داخل آن خالی می‌شود. مواظب باشید؛ این کار ممکن است در لباس‌هایتان چین و چروک ایجاد کند؛ پس اگر لباس‌هایتان هنوز به شست‌شو نیاز ندارند، آن‌ها را تخت بخوابانید و ورقه‌های نرم‌کننده پارچه را لابه‌لای آن‌ها قرار دهید. بدانید هنگامی که به خانه باز می‌گردید، لباس‌هایتان با بوی خوش از شما استقبال خواهند کرد.

هنوز چمدان یا کوله پشتی ندارید و در انتخاب بین این دو مردد هستید؟ شاید مطلب «چمدان یا کوله پشتی» برای شما جذاب باشد.
برچسب(ها)

توی دوران مدرسه همیشه از انشاء متنفر بودم. شاید مثل توی فیلم‌ها از فرط نفرت عاشقش شدم. دوست‌دار ایده‌ها و ایده‌پردازی و یا شاید به قول خیلی قدیمی‌ها سر در جیب فرو بردن هستم. رشته مترجمی باعث شد تا در سطح جهانی با فرهنگ‌ها و ایده‌ها مواجه شم. هیچ چیزی به اندازه شناختن و یادگرفتن تحت تأثیرم قرار نمی‌ده.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.4 42 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهدی آگاهی
11 اردیبهشت، 1399

برای اولین سفرم به خارج خوب بود

پاسخ اسمارتیز :چقدر خوب که به دردتون خورده :)