کدام مناطق تهران بیشترین آلودگی را دارند؟

30 آذر، 1398
30 آذر، 1398
مدت مطالعه :
به علت آلودگی هوا مدارس تهران تعطیل شد! تیتری که این روزها بسیار می‌بینیم یا از دهان مردم می‌شنویم. امسال آلودگی هوا تهران تمامی ندارد اما کدام مناطق تهران بیشترین آلودگی را دارند؟ کدام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا بیشترین عدد را ثبت کرده‌اند؟ با اسمارتیز همراه باشید تا آلوده‌ترین مناطق تهران را بشناسید.
شاخص آلودگی هوای تهران چند است؟
در این چند ماهی که شهر تهران درگیر آلودگی هوا شده است، کلمه‌ای مانند شاخص آلودگی را در سایت‌ها می‌خوانیم یا در رادیو می‌شنویم که امروز شاخص آلودگی هوای تهران بالاتر رفته است. در روزهای مختلف شاید شاخص آلودگی هوا متفاوت باشد. براساس این شاخص مشخص می‌شود که هوا در چه حالتی از حالت‌های، پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد.
شاخص آلودگی هوا
دسته‌بندی شاخص کیفیت هوا و شاخص آلودگی هوا
براساس سایت شاخص آلودگی هوا تهران در سال 98 تا به امروز، 25 روز پاک، 194 روز سالم، 53 روز ناسالم برای گروه‌های خاص و 4 روز ناسالم در تهران داشته‌ایم. برای مثال 25 و 26 آذر 1398 شاخص آلودگی هوا در تهران 153 و 157 بوده است و در این دو روز مردم تهران هوای ناسالمی را تنفس کرده‌اند و میزان آلاینده‌ها نگران کننده بوده است. جالب است بدانید در 25 آذرماه 98 شاخص آلودگی که در منطقه پیروزی تهران گزارش شده است عدد 211 را نشان داده است که در دسته بسیار ناسالم قرار می‌گیرد و در این هوا شاید مردم دیگر ساختمان‌های دوردست را نتوانند ببینند.
کدام مناطق تهران آلوده‌ترند؟
با استناد به گزارشات برخی از خبرگزاری‌های ایران و اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های سنجش هوای تهران، ایستگاه شهرداری منطقه 15 شاخص آلودگی بالایی داشته است. در منطقه 13 تهران که از آلوده‌ترین مناطق تهران است شاخص آلودگی هوا بالای 179 را داشته‌ایم که عدد بسیار بالایی‌ست و در دسته هوای ناسالم قرار می‌گیرد. منطقه‌ی دیگری که شاخص بالای 179 را از خود نشان داده است، ایستگاه منطقه 11 تهران است. ایستگاه شریف و ایستگاه پارک سلامت نیز شاخص بالای 178 را ثبت کرده‌اند و جزو مناطق آلوده‌ی تهران هستند.
آلودگی هوای تهران
برج میلاد محوشده در آلودگی خوای این روزهای تهران
شاخص‌ها به صورت روزانه ثبت می‌شوند اما مناطقی مانند 11، 15، 17، 10، 20 و... از آلوده‌ترین مناطق تهران هستند که آلودگی هوا تهران به آن‌ها رحم نکرده است و مردم ساکن در این مناطق را مورد هدف قرار داده است. البته مناطق دیگری مانند شادآباد و شهرری نیز از این قائده مستثنی نیستند.
پایتخت‌نشینانی که در این مناطق زندگی می‌کنند تا جایی که می‌توانند خانه‌های خود را ترک نکنند و فقط در مواقع ضروری به خارج از خانه بیایند. علاوه بر این می‌توانند از ماسک‌های P2 یا N95 استفاده کنند که در داروخانه‌ها به راحتی پیدا می‌شود.
در این روزهایی که الودگی هوا گریبان شهر تهران را گرفته است، ما نیز باید دست به دست هم دهیم و ماشین‌های خود را در پارکینگ بگذاریم و از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنیم تا هم سریع‌تر به مقصد برسیم، هم ترافیک تهران حل شود و هم قدمی در کاهش آلودگی هوا برداشته باشیم. فکر می‌کنید در مناطقی که از همه آلوده‌ترند باید چه تعمهیداتی پیش‌بینی شوند تا دیگر با آلودگی هوا تهران مواجه نشویم؟ سهم ما در کاهش آلودگی هوا چیست؟

موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 9 دیدگاه ۵ / 4 67 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
دیانا
17 بهمن، 1398

خیلی بد بود

محمد رضا
11 بهمن، 1398

فردا تعطیل نیست

مهمان
10 بهمن، 1398

اگر تعطیل ‌‌‌‌‌‌کنید چرا اخبار شش ننوشت

مهمان
23 دی، 1398

امیدوارم برای رسیدن به آرزوهایت تلاش کنی.

پاسخ اسمارتیز :=)))
مهمان
14 دی، 1398

منطقه 2

پاسخ اسمارتیز :=)))
مهمان
10 دی، 1398

خعلی خوب نبود🙂👍ولی خعلی هم بد نبود☹👎یعنی درواقع من در این حالتم=😐🖐

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما. ما هم در این حالتیم =))
فریبا معظمی
3 دی، 1398

کاش برای آلودگی تهران از بارور کردن ابرها استفاده کنند واین راهکار خوبی برای کل کشور وهدایت ابرها به شهرهای آلوده میباشد......معظمی

پاسخ اسمارتیز :درسته. کشور چین در حال حاضر از این کار استفاده می‌کند.
سهند میرسلیمانی
1 دی، 1398

به نظرم مطلب بیربط و دور از محتوای سایتتون هست. صرف افزایش بازدید به مسائل روز پرداختن به نظرم خیلی کار چیپی هست.

محسن
1 دی، 1398

جالبه با این اعداد و این وضع آلودگی هوا دولت حتی یک روز رو تعطیل نمیکنه یعنی این مملکت جای انسان های 0 و 100 هستش یکی مثل آقای احمدی نژاد سر هر چیزی تعطیل میکرد یکی مثل ایشون خودشو تیمش پاشون رو کردن تو یه کفش که نه تعطیل نمیکنیم جون مردم هم به درک...