• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

قیطریه

7 آذر، 1398
13 آبان، 1398
مدت مطالعه :
تهران شهری است به وسعت یک کشور که حتی جمعیت کنونی حاضر در آن از جمعیت برخی از کشورها در دنیا نیز بیشتر است. در چنین شهری پیدا کردن مکان مناسبی برای زندگی کار آسانی نیست. اما افرادی که توان مالی خوبی دارند، می‌دانند که در شمال تهران همیشه می‌توان جای خوش آب و هوا و زیبایی برای زندگی پیدا کرد. محله قیطریه از محله‌های مشهور منطقه 1 تهران است که در میان مرفه‌نشینان طرفداران زیادی دارد. دلیل این محبوبیت نیز وجود باغ‌های سرسبز این منطقه در قالب پارک قیطریه است. پارکی که نه تنها مردم خود این محله، بلکه مردم اکثر نقاط تهران برای لذت بردن از طبیعت به آن مراجعه می‌کنند.
قیطریه نیز مانند دیگر محله‌های مرفه‌نشین منطقه یک تهران پر شده از ساختمان‌های بلند و مغازه‌ها و رستوران‌های لوکس. که البته این سازه‌های مدرن و زیبا به زیبایی هرچه بیشتر خیابان‌های این محله در شب کمک زیادی می‌کنند. اگر تا به حال به قیطریه تهران نرفته‌اید، در این قسمت از خیابان‌گردی با اسمارتیز همراه باشید تا این خیابان را به طور کامل به شما معرفی کنیم.
شمیران دهه 50 شمسی
شمیران در دهه 50 شمسی
تاریخچه
اکثر خیابان‌های شمال تهران، در گذشته متعلق به زمین‌های روستای شمیرانات بودند. روستایی با باغ‌های بسیار سرسبز و آباد که در قرن‌های گذشته ییلاق بسیاری از شاهان ایران بوده است. قیطریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. منطقه قیطریه که در ابتدا ده کوچکی در شمیرانات بود، به دلیل داشتن گونه‌های مختلف جانوری در زمان قاجار به عنوان شکارگاه نیز استفاده می‌شد. رفته رفته با تبدیل شدن این منطقه به ییلاق مورد علاقه شاهان قاجار، باغ‌های اطراف آن نیز توسط بزرگان قاجار از مالکان قبلی‌اش خریداری شد و بخشی از آن تبدیل به راه‌های هموار و خانه‌های اشرافی شد.
 
گفته می‌شود تا قبل از رونق گرفتن قیطریه، این ده کوچک تنها 50 نفر سکنه داشت. اما پس از توجه فراوان اشرافیان به این منطقه، مهاجرت به آن برای زندگی نیز افزایش یافت. برخی معتقدند قیطریه، آبادی و رونق کنونی خود را مدیون خانواده‌های بروجردی مهاجرت کرده به این منطقه است. با این حال پس از دوران قاجار، در دوران پهلوی نیز قیطریه هم‎چنان مورد توجه بود و سازه‌های مهمی از جمله پارک بزرگ قیطریه در این دوره در آن ساخته شد. هم اکنون نیز این محله از محله‌های پر رونق و مرفه نشین تهران با صدها هزار نفر سکنه است.
قیطریه در شمال تهران و نزدیک محله های معروف نیاوران و فرمانیه قرار دارد.
راه‌های دسترسی به قیطریه
خیابان قیطریه در منطقه 1 از نظر جغرافیایی کمی پایین‌تر از محله‌های نیاوران و فرمانیه قرار دارد. این محله از شمال به بولوار صبا و اندرزگو، از جنوب به بولوار کاوه و بزرگراه صدرا، از شرق به بولوار قیطریه و منطقه چیذر و از غرب نیز به خیابان شریعتی راه دارد. خوشبختانه به دلیل دو طرفه بودن تمام بزرگراه‌ها و خیابان‌های اطراف قیطریه شما به راحتی می‌توانید از هر 4 جهت به این منطقه دسترسی داشته باشید.
اگر با خودرو شخصی هستید، می‌توانید از خیابان گل نبی وارد خیابان شریعتی شده و مسیر مستقیم تا رسیدن به سینما جوان (پس از بزرگراه صدر) را ادامه دهید. از خیابان‌های اطراف این سینما می‌توانید وارد محله قیطریه شوید. علاوه بر این، بزرگراه صدر نیز مستقیماً شما را وارد بولوار قیطریه می‌کند. شما از این بولوار به سایر بولوارهای اصلی قیطریه مانند کاوه و صبا دسترسی خواهید داشت.
برای دسترسی به قیطریه از محله‌های شمالی‌تر مانند فرمانیه، کامرانیه و نیاوران، بولوار اندرزگو بهترین انتخاب است. زیرا تمام این خیابان‌ها به این بولوار دسترسی دارند و این بولوار نیز مستقیماً شما را وارد صبا، کاوه و یا قیطریه می‌کند.
برای دسترسی با مترو نیز می‌توانید از خط 1 مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه مترو قیطریه واقع در خیابان شریعتی پیاده شوید. برای استفاده از اتوبوس، خط تندروی 106 پایانه شهید افشار – پایانه لاله شما را به ابتدای بولوار قیطریه می‌رساند. از طریق خط اتوبوس خیابان شریعتی نیز می‌توانید در ایستگاه سهیل پیاده شده و وارد قیطریه شوید.
پارک قیطریه
پارک قیطریه یکی از مکان های دیدنی قیطریه است.
دیدنی‌های اطراف قیطریه
محله قیطریه منطقه‌ای مرفه نشین است. محله‌ای خوش آب و هوا با سازه‌های سر به فلک کشیده و مدرن. به همین دلیل نیز با حتی قدم زدن در آن جزو دیدنی‌های شهر تهران محسوب می‌شود. اما از قدم زدن در خیابان‌ها که بگذریم، دیدنی‌های جذاب دیگری نیز در این محله وجود دارد.
پارک قیطریه اولین جایی است که اگر به قیطریه رفتید حتماً باید آن را ببینید. بوستان قیطریه تنها یک پارک شهری نیست. بلکه مجموعه‌ای از تفریحات برای تمام سنین از 6 ساله تا 60 ساله را در خود جای داده است. حتی قدم زدن در پارک قیطریه و دیدن این همه زیبایی خود انرژی روز شما را تأمین می‌کند. اما به جز این، امکانات جذابی مانند سینما 6 بعدی، برپایی نمایش‌های خیابانی، زمین تنیس و اسکیت، زمین بازی کودکان و... نیز در این پارک وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.
فرهنگسرا ملل محلی برای دور همی های اهالی علاقه مند به هنر در قیطریه
اگر اهل هنر هستید و به برنامه‌های فرهنگی علاقه دارید، فرهنگسرای ملل جایی است که می‌توانید روح هنری خود را آرام کنید. در این فرهنگسرا که از بهترین‌ها در نوع خودش است، هر روز هفته برنامه‌های هنری و فرهنگی مختلفی مانند کنسرت‌های سنتی زنده، اجرای تئاتر، برپایی گالری‌های نمایشی و... برقرار است.
مجتمع فرهنگی ورزشی شهید چمران جزو کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی ورزشی است که علاوه بر انواع کلاس‌ها و امکانات ورزشی، شامل فودکورت، پاساژ، چند سالن سینما و تئاتر، تالار پذیرایی، شهربازی کودکان، آرایشگاه مردانه و... نیز می‌شود. با این همه امکانات به نظر می‌رسد هیچ فردی در این مجموعه حوصله‌اش سر نرود!
رستوران های قیطریه
رستوران های قیطریه
رستوران‌های قیطریه
شاید بتوان گفت بیشترین چیزی که در هنگام قدم زدن در خیابان‌های قیطریه به چشم می‌خورد، رستوران، فست فود و کافه‌هایی با منوهای غذایی متنوع است. در این محله برای هر سلیقه‌ای رستوران مخصوصی وجود دارد.
رستوران شمشیری
اگر طرفدار غذاهای ایرانی اصیل هستید، بهترین رستورانی که می‌توانید در قیطریه برای خود پیدا کنید، رستوران شمشیری است. در این رستوران شما بهترین کباب‌های ایرانی را می‌توانید تست کنید. البته به غیر از کباب، در منوی این رستوران انواع پلوهای سنتی ایرانی مانند عدس پلو و لوبیا پلو و... نیز یافت می‌شود.
رستوران اصیل
رستوران اصیل از دیگر رستوران‌های ایرانی و پرطرفدار قیطریه است. هرچند از نظر بسیاری نمی‌توان روی برخورد پرسنل این رستوران تهران حساب کرد. اما غذاهای بسیار پر ملات و باکیفیتی دارند که با ذائقه‌های ایرانی جور در می‌آید.
پیتزا کالیس
قدیمی‌ترین پیتزا فروشی قیطریه که درست روبه‌روی پارک قیطریه نیز قرار دارد پیتزا کالیس است. به گفته مشتریان دائمی این فست فود، کالیس از 20 سال پیش تاکنون کیفیت و محبوبیت خود را حفظ کرده است. پیتزاهای آمریکایی کالیس طرفدار بسیاری دارد.
رستوران ایتالیایی دلچه ویتا
اکثر ما ایرانی‌ها ذائقه‌ایی داریم که با طعم غذاهای ایتالیایی سازگاری بسیاری دارد. به همین دلیل نیز در ایران غذاهای ایتالیایی طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، رستوران دلچه ویتا در ضلع غربی پارک نیاوران می‌تواند انتظار شما را از یک وعده لذیذ ایتالیایی برآورده کند.
علاوه بر این‌ها، کافه هوکا، رستوران ناپلی، فست‌فود زعتر، فست‌فود پرپروک، دونر گاردن و رستوران عمو از پرطرفدراترین و مشهورترین رستوران‌ها و کافه‌های قیطریه هستند.
مرکز خرید سانا قیطریه
مرکز خرید سانا در قیطریه
مراکز خرید قیطریه
در خیابان‌های شمال تهران تا دلتان بخواهد فروشگاه‌های برندهای مشهور یافت می‌شود. به خصوص در بولوارهای اصلی این محله مانند بولوار کاوه، بولوار قیطریه و اندرزگو هر برندی را که بخواهید می‌توانید پیدا کنید و این‌جا مکان محبوب عاشقان خرید در تهران است.
مرکز خرید سانا
مرکزخرید سانا در بولوار اندرزگو جزو کامل‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شمال تهران است. دکوراسیون بسیار جذاب این مرکز خرید، رستوران و فودکورت با کیفیت و فروشگاه‌های متنوع این مکان، شهرت این مکان را چند برابر کرده است.
مرکز خرید خانه الماس
این مرکز خرید لوکس جزو جدیدترین مجموعه‌هایی است که به مراکز خرید قیطریه اضافه شده است. هرچند هنوز تمام طبقات این مجموعه به طور کامل فعال نشده‌اند. اما با این حال طراحی و ساخت بسیار لوکس این مرکز خرید به همراه خدمات مدرنی که ارائه می‌دهد، آن را به گزینه‌ای خوب برای پاساژگردی تبدیل کرده است.
مجتمع تجاری اداری اندرزگو
این مجتمع بزرگترین مجتمع تجاری خیابان قیطریه است. این مجموعه تجاری اداری، علاوه بر بخش اداری، مرکز خریدی بزرگ را درون خود جای داده است که از لباس تا خشکبار را می‌توانید در آن پیدا کنید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.2 92 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
25 فروردین، 1399

عادی