بهترین مراکز خرید لهستان کجا هستند؟

از برندها تا حراجی‌ها

19 تیر، 1398
19 تیر، 1398
مدت مطالعه :

در مراکز خرید لهستان شاید فکر کنید هنوز هم در دوران کمونیستی هستید چون مردمی که آن‌جا کار می‌کنند هنوز همان اخلاق کمونیستی لهستانی خود را حفظ کرده‌اند. چیزی که با هیچ دوره‌ای نمی‌توانید آن را جور دربیاورید معماری فوق مدرن مراکز خرید لهستان است که هوش را از سرتان می‌پراند!

 

در لهستان از کجا چی بخریم؟

1. مرکز خرید Zlote Tarasy
معنی Zlote Tarasy می‌شود “تراس طلایی“؛ گردشگران این مرکز خرید را بهترین مراکز خرید لهستان می‌دانند چون تمام چیزهایی که به ان نیاز دارند را در زیر یک سقف می‌توانند بخرند. این مرکز خرید برای هر کسی که به اینجا می‌اید تفریحی دارد و از کودک تا بزرگ‌سال از گشتن در تراس طلایی لذت می‎برند. وقتی گیتار نورانی کافه‌ هاردراک را می‌بینید که در شب چشم‌نوازی می‌کند، خواهید فهمید که برندهای معروف در این مرکر خرید شعبه دارند.

مرکز خرید Zlote Tarasyیادتان باشد که یکشنبه‌ها ساعت 8 تعطیل می‌کنند.

در کنار برندهای معروف می‌توانید برندهای لهستانی معتبر را هم ببینید که در حال رقابت در فروش هستند. معماری فوق‌العاده Zlote Tarasy آن را از دیگر مراکز خرید لهستان جدا می‌کند. فودکورت، شهربازی، آب‌نمای رنگی، پارکینگ بزرگ و سینما از امکانات این مرکز خرید هستند. از 10 صبح تا 10 شب می‌توانید در این مرکز خرید بگردید. یادتان باشد که یکشنبه‌ها ساعت 8 تعطیل می‌کنند.

2. مرکز خرید Arkadia
آرکادیا مرکز خریدی مدرن و زیباست که فاصله‌ی چندانی تا مرکز شهر ورشو ندارد. شما با مترو یا دوچرخه می‌توانید به این محل برسید. برندهای معروفی مانند مانگو، امپیکا، زارا و کوستا کافی در آرکادیا شعبه دارند. اگر کودک همراه خود دارید اصلا نگران نباشید چون محل بازی امن و خوبی برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

مرکز خرید arkadiaاینجا بزرگ‌ترین مرکز خرید لهستان است و بیش از 200 فروشگاه دارد.

در طبقه همکف فروشگاه‌های لوازم خانگی و فروشگاه‌های نایک و آدیداس و اوتلت‌ها قرار دارند. در طبقه اول، فروشگاه‌های فشن و لباس و فودکورت قرار دارند کنه کاربران پیشنهاد می‌کنند که حتما سری به رستوران آسیایی این فودکورت بزنید. در طبقه دوم هم سینما و وسایل سرگرمی وجود دارد. یادتان باشد که اینجا بزرگ‌ترین مرکز خرید لهستان است و بیش از 200 فروشگاه دارد.

3. مرکز خرید Blue City
اگر فکر کردید این مرکز خرید هم مانند مراکر خرید دیگر است، باید بگوییم درست فکر کردید، چون Blue City نیز شعبه‌های برندهای معروف و برندهای لهستانی را دارد. رستوران‌های مختلف از جمله مک‌دونالد نیز در این مرکز خرید حضور دارند تا هیچوقت احساس گرسنگی نکنید. برویم سر اصل مطلب، در کف زمین مرکز خرید، نقاشی به سبک شب رویایی ونگوک کشیده شده است که نمای جالبی به مرکز خرید می‌دهد. با این‌که رنگ اصلی مرکز خرید سفید است شما با دیدن به این نقاشی احساس می‌کنید همه‌جا آبی‌ست چون نمی‌توانید به آن خیره نشوید!

مرکز خرید blue cityآب‎نمای این مرکز خرید، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند

دیگر نکته‌ای که باید بدانید اگر در زمان کریسمس به این مرکز خرید می‌روید انتظار شلوغی نداشته باشید چون مردم لهستان برعکس مردم فرانسه و امریکا و … دوست دارند کریسمس را بیشتر در خانه باشند. هوس بستنی هم نداشته باشید چون کارکنان برخی از غرفه‌های بستنی فروشی شاید به علت انگلیسی حرف زدن‌تان به شما توجه نکنند یا شاید نگران سلامتی شما در هوای سرد لهستان هستند! کسی نمی‌داند!

4. بازار خیابانی Bazar Staroci Na Kole
این بازار خیابانی آخر هفته‌ها از 6 صبح تا 3 بعدازظهر برپاست. در اینجا می‌توانید لوازم قدیمی دوران کمونیستی، کتاب‌های لهستانی، سی‌دی موسیقی لهستانی و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنید و بخرید. برخی از فروشندگان جنس‌های چینی نیمه مرغوب می‌فروشند پس حواس‌تان باشد!

بازار خیابانی ورشوساعت‌های رومیزی آنتیک را فقط از این بازار محلی بخرید

نکته‌ی غم‌انگیز این بازار حضور بی‌خانمان و فقرایی‌ هستند که آخرین دارایی‌شان را برای فروش گذاشته‌اند تا پولی برای غذا خوردن به‌دست آورند. البته بی‌خانمان‌ها در این وضعیت اقتصادی لهستان از شما درخواستی ندارند و فقط آن اطراف زندگی می‌کنند. با اتوبوس 171 از مرکز شهر به این بازار خیابانی برسید.

سوغاتی‌های لهستان

Krówki
کرووکی تافی کره‌ای لهستانی‌ست که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. این تافی خوشمزه از شیر، شکر و کره درست می‌شود و به نوعی شکلات سنتی لهستانی‌ها به حساب می‌آید. شما می‌توانید بعد از خوردن غذاهای لهستان یک کرووکی را به عنوان دسر میل کنید.

تافی کره‌ای لهستانیهر 150 گرم حدود 3 زلوتی قیمت دارد.

پوستر فیلم
از آن‌جایی که کارگردانان لهستانی جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینمای جهان دارند، شما می‌توانید پوستر فیلم‌های فاخر لهستانی را سوغاتی بیاورید. پوستر فیلم کارگردانانی چون رومن پولانسکی، کریستف کیشلوفسکی، پاول پاولیکووسکی و آندری زولاوسکی را می‌توانید با خود به خانه بیاورید و با دیدن آن هر بار بر این کارگردانان درود بفرستید!

فیلم سفید کریستف کیشلوفسکیفیلم سفید قسمت دوم سه‌گانه رنگ‌ها است. این فیلم را کریستف کیشلوفسکی کارگردانی کرده است.

عروسک‌های Kaszubka
وزارت خزانه‌داری لهستان این عروسک‌ها را یک آیتم جهانی خوانده‌اند و Kaszubka را بامزه و هیجان‌انگیز خوانده‌اند. برتن این عروسک‌ها، لباس‌های محلی لهستانی‌ست که با دقت خاصی دوخته شده‌اند. پارچه‌های استفاده شده همه جنس عالی هستند و کاملا با دست دوخته شده‌اند.

عروسک‌های لهستانیاین عروسک‌ها از 25 زلوتی تا 160 زلوتی قیمت دارند

این عروسک‌ها مانند دارا و سارا ایرانی خودمان است. اگر شما هم به صنایع دستی ملل مختلف علاقه‌مند هستید، Kaszubka بهترین سوغاتی‌ست که از لهستان می‌توانید به خانه بیاورید.

 

آدرس مراکز خرید و فروشگاه‌های لهستان
در نقشه‌ی زیر مکان دقیق مراکز خرید لهستان را برای‌تان مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.7 36 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
لنن
10 مهر، 1398

fhnc