اقامتگاه بوم‌گردی اِلیما ایذه

11 آذر، 1398
11 آذر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
سقف چوبی اتاق‌ها، دیوارهای ساده ی کاهگلی و بخاری نفتی در کنار یک دشت سرسبز شما را از فضای شهر دور می‌کند و حس آرامش می‌دهد. اگر با من موافق هستید اقامتگاه بوم گردی الیما ایذه برایتان انتخاب خوبی خواهد بود. خیلی وقت نیست که اقامتگاه بومگردی الیما در روستای تکابِ ایذه افتتاح شده حیاط الیما سنگ فرش است و باغچه ی کوچکی دارد. اطراف این محوطه هم پر از باغ‌های مرکبات است.


آدرس و راه های دسترسی به اقامتگاه اِلیما ایذه

آدرس:
ایذه، جاده گنجشکی، روستای تکاب
راه_دسترسی:
در مسیر 7 کیلومتریِ ایذه تا روستای تکاب مواظب سرعت گیرها باشید. خیالتان راحت باشد که جاده‌ی گنجشکی و کل مسیرتان از ایذه تا تکاب آسفالته است و ده دقیقه هم بیشتر طول نمی‌کشد. اگر ماشین داشته باشید نیم ساعته از اینجا به تالاب میانگران می‌رسید، تالاب بندون هم خیلی به اقامتگاه بوم گردی الیما ایذه نزدیک است. تا کول فرح و اشکفت سلمان هم 20 دقیقه راه دارید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

الیما 7 اتاق دارد و در کل ظرفیتش بین 30 تا 40 نفر است و اتاق‌ها در ساده‌ترین و سنتی‌ترین حالت ممکن هستند. خیلی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای نزدیک کردن فضایشان به فضای سنتی فقط سرویس کف خواب به مسافران می‌دهند؛ الیما هم همین سیاست را در پیش گرفته و موفق هم بوده چون حس و حال خانه‌های روستایی کاملا ملموس است. 4 سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و 4 حمام عمومی در اختیار همه‌ی مسافران این اقامتگاه است. اگر با تور هستید احتمال اینکه برنامه رقص محلی را ببینید زیاد است. تفریحاتی که در اقامتگاه بوم‌گردی الیما خوشحالتان می‌کند درشکه‌سواری، دوچرخه‌سواری و عکاسی در دل این طبیعت بکر است. الیما به این هم بسنده نکرده و 12 برنامه بازدید و گشت برایتان تدارک داده تا وجب به وجب ایذه را بگردید و هیچ جاذبه‌ای را از دست ندهید: برنامه گشت دشت سوسن، برنامه گشت جاذبه‌های اندیکا، برنامه گشت تنگ کرد، برنامه گشت عشایر تنگ پولاد، برنامه گشت روستای شیمن، برنامه گشت دره کوه شور و ...

نقاط قوت
  • ویو به روستا
  • برنامه‌های گشت
نقاط ضعف
  • سرویس بهداشتی عمومی
  • نداشتن پارکینگ اختصاصی

نحوه رزرو
  • شماره تماس: 09034709922 ترابی فرد
  • وبسایت
  • رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین

امکانات برای سرو غذا

کره و پنیر محلی با خیار و گوجه و مربا اول صبح حالتان را جا می‌آورد. این آب و هوای پاک و دل انگیز اشتهای هر کسی را دو برابر می‌کند، آشپزهای آشپزخانه اقامتگاه بوم گردی الیما ایذه هم این را می‌دانند و هر روز یک غذای محلی را برای مسافران تهیه می‌کنند از دست پختشان هم نگویم برایتان.

امکانات برای خرید سوغاتی

نهایتا یک سوپر مارکت در روستای تکاب پیدا می‌کنید. پس از این‌جا توقع بیشتری نداشته باشید و خریدهایتان را موکول کنید به زمانی که به ایذه برمی‌گردید.

قوانین و نکات
پذیرش خانمِ تنها با ارائه‌ی شناسنامه‌ی معتبر
پذیرش زوج‌ها با ارائه‌ی شناسنامه یا صیغه‌نامه با مهر برجسته
اقامت برای کودکان کمتر از 4 سال رایگان و از 4 تا 6 سال نیم بها می‌باشد.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

خوبیِ سفر دیدن همه‌ی تفاوت‌هاست، دیدن خودت و آدم‌هایی که می‌تونستی به جاشون باشی، دیدنِ خودت توی زندگی‌های دیگه. شیفته‌ی کتاب‌ها و عاشق نوشتنم و هر وقت فرصت کنم گره‌ای به قالی میزنم‌. بیشتر از هر چیز در طبیعت مجذوب غارها میشم و عضو انجمن خیالی حمایت از حشراتم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 2 2 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.