هتل لب خندق یزد

13 بهمن، 1398
13 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
هتل لب خندق یزد قدمتی 200 ساله دارد. این هتل در سال 1389 بازسازی شد اما حس و حال تاریخی خود را حفظ کرده. محله لب خندق، محله مشهوری در شهر یزد است و این هتل هم، نام آن را دارد. حیاط اصلی و حیاطی با نام ترنجستان، دو حیاط دنج و آرام این هتل هستند.
نزدیکی هتل به جاهای دیدنی یزد، باعث استقبال زیادی از هتل شده. هتل لب خندق یزد، آرامش و رفاه را به شما هدیه می‌دهد. شکل و شمایل قاجاری آن، بخش زیادی از جذابیت‌هایش را تشکیل می‌دهد و مسافران را تشویق به وقت گذراندن در محیط هتل می‌کند.

هتلی سنتی در محله‌ای قدیمی

هتل لب خندق یزد با دیوارهایی کاه‌گلی‌اش به خوبی یادآور معماری دهه‌های گذشته در ایران است. بوی دیوارهای کاه‌گلی خیس خورده، هر گردشگری را سرحال می‌آورد.
اما ویژگی جالب‌تر، قرار داشتن آن در محله‌ای بسیار قدیمی و مشهور، با نام لب خندق است. خود این محله با داشتن اماکن و بازارهای قدیمی و سنتی یزد، جاذبه توریستی مهمی برای این شهر به حساب می‌آید.

آدرس و راه‌های دسترسی:

آدرس:
یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، هتل لب خندق یزد
راه دسترسی:
مسیر رسیدن به هتل لب خندق یزد، از چهارراه بعثت شروع می‌شود. از این چهارراه، وارد خیابان قیام می‌شوید. کوچه لب خندق دقیقا در وسط این خیابان، بین چهارراه بعثت و خیابان امام خمینی واقع شده است.
بعد از ورود به کوچه لب خندق، مسیر مستقیمی را باید طی کنید و از کوچه علومی هم بگذرید. بعد از چندین متر، به هتل لب خندق یزد می‌رسید.
اگر با وسایل نقلیه عمومی قصد دارید به این هتل بروید، از ابتدای کوچه لب خندق تا خود هتل را باید پیاده بروید که البته مسیر کوتاهی است.
ساعت ورود:
از ساعت 14:00 هر روز
ساعت خروج: 
تا ساعت 12:00 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

بنای هتل لب خندق یزد در دو طبقه ساخته شده و همین مسئله باعث شده تا افراد کم توان یا ناتوان برای رفتن به اتاق‌های طبقه دوم به مشکل بیفتند. اما اقامت در طبقه اول برای آنها بسیار راحت خواهد بود چرا که مسیر کوتاهی تا اتاق در پیش دارید.
این هتل دارای 11 اتاق است. می‌توانید اتاق خود را از بین اتاق‌های یک تخته، دو تخته (دابل، دوئین، وی آی پی)، سه تخته و چهار تخته انتخاب کنید.
در کل، 24 تخت در هتل لب خندق یزد وجود دارد. در لابی هم، گنجایش مناسب برای حضور 6 نفر وجود دارد که لابی کوچکی به حساب می‌آید.
هر اتاق یک حمام اختصاصی و یک سرویس بهداشتی فرنگی دارد. اما سرویس بهداشتی ایرانی مشترک مورد است.
از دیگر امکاناتی که در هر اتاق وجود دارد، به این موارد می‌توان اشاره کرد: یخچال، اینترنت (با محدودیت 500 مگا بایت)، کمد، تلویزیون، مبلمان، تلفن، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سیستم تهویه مطبوع اتاق.

نقاط قوت
  • نزدیکی به خیابان قیام و دسترسی راحت
  • پارکینگ
  • اینترنت برای هر اتاق
  • سرویس بهداشتی فرنگی و حمام برای هر اتاق
  • پذیرش 24 ساعته
  • اتاق چمدان
  • تاکسی سرویس
  • کافی‌شاپ و چایخانه
  •  اقامت رایگان برای کودکان زیر 3 سال بدون سرویس
  •  اقامت نیم‌بها برای کودکان 3 تا 6 سال بدون سرویس
نقاط ضعف
  • تردد سخت به اتاق‌های طبقه دوم برای افراد کم‌توان و ناتوان
  • اینترنت محدود
  • لابی کوچک
  • نداشتن چشم‌انداز مناسب
  • نداشتن رستوران و آشپزخانه

نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن 03536303030
  • رزرو آنلاین از طریق سایت‌های رزرو اینترنتی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

امکانات برای سرو غذا

هتل لب خندق یزد، برای سرو غذا فقط یک کافی‌شاپ دارد. می‌توانید همین‌جا غذا بخورید یا اینکه به رستوران‌ها و غذاخوری‌های اطراف بروید.
تنها رستوران‌ شناخته شده نزدیک به هتل لب خندق یزد، رستوران ابولمعالی می‌باشد. دیگر رستوران‌ها مانند سزار یا تالار حدودا 8 کیلومتر تا آنجا فاصله دارند.
ضمنا، این هتل آشپزخانه‌ای برای آشپزی کردن مهمانان ندارد.

امکانات برای خرید سوغاتی

در داخل هتل فروشگاهی برای خرید سوغاتی وجود ندارد. اما در نزدیکی آنجا، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری نسبتا زیادی هستند که انواع سوغاتی‌ها را به فروش می‌رسانند. بازار خان و مجتمع تجاری امیر چخماق دو مورد از نزدیک‌ترین آنها هستند.
شهر یزد سوغاتی‌های متنوع و زیادی دارد. از وسایل تزئینی گرفته تا انواع خوراکی‌ها، می‌توانند بخشی از خریدهای شما از این شهر باشند. پارچه‌های دست باف، پتوی‌های دست باف سنتی، جاجیم، زیلو، لباس‌های سنتی مردانه و زنانه و حصیر از جمله صنایع دستی شهر یزد هستند. در میان خوراکی‌های شهر یزد هم، کیک یزدی، قطاب، انواع نقل‌ها و شیرینی‌ها نیز وجود دارند. انار و پسته یزد هم شهرت زیادی دارند.
همچنین، کاشی، سرامیک و سفال نیز توجه بسیاری از مسافران و گردشگران شهر یزد را به خود جلب می‌کنند.

قوانین و نکات
پذیرش زوج همراه با شناسنامه و ضیغه‌نامه معتبر
 پذیرش خانم مجرد با ارئه مدارک شناسایی معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلفن در اتاق
تلویزیون در اتاق
سیستم تهویه مطبوع
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.