هتل داد یزد

7 بهمن، 1398
7 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
انگار کل شهر یزد را به تنهایی درون این هتل جای داده‌اند! هر گوشه از هتل داد یزد، آن‌چنان بدیهی از تاریخ و هنر معماری ایران باستان حرف می‌زند که نیاز نیست توجه خاص و ویژه‌ای از خودتان بروز دهید. بله راجع به یکی از هتل‌های چهار ستاره‌ی شهرِ سه هزار ساله‌ی یزد صحبت می‌کنیم. هتل داد یزد را در سال 1307 شمسی بنا کرده‌اند و احتمالاً زیباترین هتلی‌ست که شهر یزد به خود می‌بیند. با اسمارتیز همراه باشید تا با هتل داد یزد بیشتر آشنا شوید.
هتل داد یزد، ستاره درخشان کویر
معماری سنتی هتل داد یزد با امکانات رفاهی جدید و مدرنی که دارد به زیبایی از همه‌ی مهمانانش دلبری می‌کند. این هتل تنها هتل چهار ستاره‌ی یزد است که بخاطر مشتری‌مداری عالی در سال 2009 میلادی جایزه studiosus آلمان را به خود اختصاص داده و توانسته رضایتِ هر چهار نفر از پنج نفر مسافر را به خود جلب کند.
این هتلِ زیبا و عظیم در نزدیکی بافت قدیم شهر قرار دارد و برای کسانی که قصد بازدید از جاذبه‌های یزد را دارند دسترسی راحتی را فراهم می‌آورد. مثلاً آتشکده زرتشتیان و مجموعه امیر چخماق دو مورد از جاذبه‌های شهر یزد هستند که با این هتل فاصله‌ی خیلی نزدیکی دارند. خبر خوب برای افرادی که قصد خرید دارند هم این است که مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد با این هتل فقط یک کیلومتر و 98 متر فاصله دارد.
آدرس:
میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک 214
راه_دسترسی:
برای رسیدن به این هتل می‌توانید از تاکسی استفاده کنید تا به هتل برسید
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل

هتل داد یزد، ساختمانی دو طبقه است که در شهر یزد، خارج از محدوده طرح ترافیک، یک سمت از خیابان دهم فروردین را به عظمت و زیباییِ خود اختصاص می‌دهد. این هتل 88 اتاقِ 200 تختخوابی برای اقامت مسافران فراهم می‌کند. ظرفیت لابی 35 نفر و ظرفیت رستوران هم 80 نفر است.
هتل داد یزد، اتاق‌های یک تخته، دو تخته دابل، دو تخته تویین، سه تخته، کانکت چهار تخته و سوئیت یک خوابه دو تخته به همراه یک وعده صبحانه را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که در همه گزینه‌ها (به جز اتاق یک تخته) می‌توانید تخت اضافه درخواست کنید و هزینه مجزای آن را بپردازید. امکاناتی که در تمامی اتاق‌های این هتل مهیاست شامل کمد دیواری، تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت محدود در اتاق، سشوار، مینی‌بار غیررایگان، سرویس بهداشتی و همین‌طور سرویس کف‌خواب اضافی می‌باشد. تنها تفاوت در اتاق کانکت چهارتخته است که بخاطر موقعیت اتاق، بالکن نیز در لیست امکانات آنها جای می‌گیرد.
سه تخته: (یک تخت دابل و یک تخت سینگل یا سه تخت سینگل)
کانکت چهار تخته: (یک تخت دابل و دو تخت سینگل)
سوئیت یک خوابه دو تخته رویال: (یک تخت دابل)
رستوران و کافی‌شاپ هتل داد یزد که در قسمت بام ساختمان قرار گرفته، نمای هتل را بیش از پیش چشم‌گیرتر می کند و شما می‌توانید حین خوردن غذاهای ایرانی و فرنگی دلخواه‌تان، از بالا به روشنایی چراغ‌های شهر یزد که زیر پای‌تان قرار گرفته‌اند نگاه کنید و لذت ببرید.
پیوند بین کاه‌گل و آجر در معماری هتل داد، بی‌داد می‌کند و چشم‌های مسافران را به زیبایی خود خیره می‌سازد. کاه‌گل و آجر که از مصالح قدیمی در ساخت بناهای کویری بودند امروز بر جلوه‌ی زیباییِ این هتل می‌افزایند. تالارها و سالن‌های همایش و جشن، استخر و جکوزی و ماساژ از امکانات همیشگی‌ این هتل هستند تا دغدغه‌های زندگی را در طی اقامت در این هتل، از سرِ مسافران بدر کنند.
طاق‌نماها، نورگیرها و قوس‌های این ساختمان، رنگ‌های خنک، جذاب و سرزنده‌ای که در محوطه‌ی داخلی اتاق ها به‌کار رفته، محیط ساده و در عین حال دوست‌داشتنی این هتل با پرسنل خوش‌برخوردی که دارد، کاری با شما می‌کنند که آرزو کنید این سفر دلنشین هنوز هنوزها تمام نشود!
نقاط قوت
  • امکانات معلولین (رمپ ورودی- ویلچر)
  • زبان‌های قابل استفاده (انگلیسی، آلمانی و هندی)
  • خشکشویی
  • روم سرویس 24 ساعته
  • پارکینگ مسقف اختصاصی
  • تاکسی سرویس (درون و برون شهری)
نقاط ضعف
  • عدم وجود سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق
  • عدم وجود فروشگاه و مرکز خرید
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

هتل داد یزد، دو رستوران و دو کافی‌شاپ مجزا برای مهمانان تدارک دیده است که رستوران‌ها، "آیینه" و "بام" نام دارند. کافی‌شاپ‌ها نیز حیاط مرکزی و کافه گالری نیلوفر هستند که هر یک از معماری‌های بسیار جذاب و زیبایی برخوردارند. فضای دلباز این رستوران‌ها موقعِ صرف غذاهای ایرانی و فرنگی و محیط دلنشینِ کافی‌شاپ‌ها که انواع کیک و دسر و نوشیدنی‌های گرم و سرد سرو می‌کنند احساسِ منحصربفردِ جذابی را در مهمانان به وجود می‌آورند که هرگز از خاطرشان محو نمی‌شود. تفاوتِ رستوران آیینه و رستوران بام بیش‌تر در نوع غذاهایی ست که سرو می‌کنند. رستوران آیینه بیش‌تر غذاهای ایرانی و فرنگی و رستوران بام اغلب غذاهای سنتی گیاهی و گریل را سرو می‌کنند. رستوران بام برای مهمانانی‌های خانوادگی و دوستانه بهترین گزینه است. ساعات کار رستوران آیینه 7 الی 23 و ساعات کار رستوران بام از ساعت 17 الی 23:20 می‌باشد.

امکانات برای خرید سوغاتی

یزد، سوغاتی‌های متنوع و جذاب زیادی دارد که هر یک موردپسندِ افراد خاصی هستند، اما در میان اینهمه، شیرینی‌های یزدی جایگاه ویژه‌ای را در میان گردشگران به خود اختصاص داده است. هتل داد، در کنار لابی ساختمان، گیفت شاپی را ایجاد کرده که در آنجا می‌توان به مجموعه‌ای از بهترین برندها، - از شیرینی‌های سنتی مثل قطاب و باقلوا گرفته تا صنایع دستی زیبایی چون ترمه، زیلو، سفال و سرامیک- دسترسی داشته و خرید رضایت‌بخشی را تجربه کرد.
قوانین و نکات
 پذیرش خانم مجرد با مدرک شناسایی معتبر
 اقامت رایگان کودکان زیر 7 سال (در صورت عدم استفاده از سرویس)
 استخر برای مهمانان مقیم هتل رایگان
 پارکینگ ظرفیت محدود
 وضعیت دید: محوطه هتل و خیابان
 کنسل کردن هتل به شرایط و زمان لغو رزرو بستگی دارد.
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلفن در اتاق
تلویزیون در اتاق
حمام
دمپایی
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
مبلمان
مینی بار با هزینه
یخچال
تاکسی سرویس 24 ساعته
اینترنت در لابی
تلویزیون در لابی
تلویزیون
تخت
رستوران
کافی‌شاپ
حمام اختصاصی
دستشویی در لابی
دستشویی
خشکشویی

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

زبان انگلیسی خوندم، ترجمه و تدریس واسه کوچولوها هم جزو کارهامه، یه وب‌سایت سئو هم واسه خودم زدم که به عنوان هابی بهش نگاه می‌کنم. ولی از بین همه‌ی اینا، نوشتن یک حسِ نابه که هیچ چیزی نمی‌تونه جاشو واسم بگیره. نوشتن واسه اسمارتیز هم باعث می‌شه چیزهای جدیدی رو از دریچه چشم خودم کشف کنم که واسم لذت‌بخشه و آرومم می‌کنه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.