هتل باغ مشیرالممالک یزد

10 اسفند، 1398
10 اسفند، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
شب‌ را در فضایی آرام‌بخش با نسیم خنک باغ که به صورت‌تان می‌خورد، چشمان‌تان را می‌بندید و صبح را با صدای گنجشک‌ها و شرشر آب زلال فواره‌های باغ آغاز می‌کنید، اینجا هتل مشیرالممالک یزد است که زیبایی خود را به جهانیان می‌بخشد. آرامش این خطه از شهر، رنگ آبی حوضچه‌ها، شیشه‌های رنگی سردرها، رنگ‌های دلنشین سفید، کرم و آبیِ ساختمان هتل مشیرالممالک همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا خاطرات نابی را در این سفر بی‌نظیر برای خودتان رقم بزنید. با اسمارتیز همراه باشید تا در مورد این هتل بیشتر بدانید.
دو طوطی آفریقایی زیبا با رنگ‌های قرمز و آبی به همراه دو مرد متفاوت، یکی قوی‌هیکل و تنومند و دیگری با قامت کوتاه و ریزنقش از شخصیت‌های ثابت این هتل باغ‌اند که نظر مهمانان را به خود جلب می‌کنند. این دو مرد لباس‌های سنتی به تن کرده‌اند تا مردمان گذشته را در مقابل چشم‌تان نظاره‌گر شوید.
آدرس:
شهر یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیر
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل مشیرالممالک یزد

در یکی از خیابان‌های ورودی شهر یزد، یک باغ بزرگ و قدیمی هست که وسعت 13 هزار مترمربعی دارد. ساختمانی با معماری کویری در میان این باغ قرار دارد که هتل مشیرالممالک یزد است و مجموعاً 92 باب اتاق و سوئیت را به مسافران هتل عرضه می‌کند. محوطه این باغ پر است از درختان سرسبز و حوضچه‌های آب. با تاریک ‌شدن هوا هم فانوس‌های باغ روشن می‌شود و محیط را دنج‌تر می‌کند. هتل مشیرالممالک یزد مفتخر است به اولین بودن! اینجا، اولین هتل باغ ایرانی‌ ست که معماری کاملاً سنتی و امکانات رفاهی مدرن دارد. این هتل باغ از دوران قاجار به یادگار مانده و هنر معماری آن دوره را برای دنیای امروز منعکس می‌کند.
هتل مشیر اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته، دو تخته توئین، اتاق چهار تخته، اتاق چهار تخته ویژه و اتاق کانکت پنج نفره برای را مهمانان فراهم می‌کند که امکاناتی نظیر دستگاه چای‌ساز، تلویزیون، یخچال، صندوق امانات، اینترنت در اتاق، مبلمان، حمام با وان، سشوار، مینی‌بار غیررایگان، کمد دیواری، سرویس بهداشتی فرنگی در تمامی این اتاق‌ها وجود دارد.
رستوران هتل مشیرالممالک یزد هم با معماری سنتی، دیوارهای نقاشی و سقف‌های کاربندی شده‌ی خود در عکس‌های سلفی مسافران جایگاه ثابت دارد و با ارائه‌ی انواع غذاهای ایرانی و فرنگی خوشمزه بر زیباییِ این تصاویر می‌افزاید. در لابی این هتل باغ، سرویس بهداشتی، اینترنت و تلویزیون ال سی دی را برای مسافران تدارک دیده‌اند تا در ساعات تخلیه و یا تحویل اتاق‌ها، مهمانان اوقات راحتی را سپری کنند.
از طریق خیابان‌های اطراف هتل مشیرالممالک یزد خیلی راحت می‌توان به دیگر نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. مخصوصاً که جاذبه‌های گردشگری یزد مثل مجموعه امیر چخماق، موزه آب، باغ دولت آباد، بازار خان در نزدیکی هتل مشیرالممالک هستند و به راحتی می‌توانید از آنها بازدید کنید.
نقاط قوت
  • ویلچر مخصوص معلولین و جانبازان
  • رستوران‌ها و کافی‌شاپ
  • عابر بانک
  • نمازخانه
  • فروش صنایع دستی در فروشگاهی کوچک
نقاط ضعف
  • سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق‌ها ندارد
  • استخر‌، سونا و جکوزی ندارد
  • فروشگاه و غرفه ندارد
نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن هتل: 03535239763
  • رزرو از طریق سایت‌های رزرو هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی

در ادامه، برخی از نظرات کاربران اینترنت را که در وب‌سایت‌های گردشگری درباره هتل مشیرالممالک به اشتراک گذاشته‌اند بررسی می‌کنیم:
خانم پریسا گفته با همسرش در هتل باغ مشیر اقامت داشتند و از همون بدو ورود به هتل با دیدن آن دو مرد با ظاهر تاریخی، شگفت‌زده شده‌اند. خانم پریسا در ادامه از تمیزی، زیبایی و برخورد خوب پرسنل خیلی تعریف کرده و پیشنهاد داده که حتما این هتل باغ را برای اقامت انتخاب کنید.
آقای حمید از آمل هم گفته که اگر قرار باشد دوباره به یزد سفر کند، حتما دوباره به هتل باغ مشیر خواهد رفت چون برخورد پرسنل و کیفیت غذای رستوران را در فضای زیبای هتل خیلی پسندیده‌ بود.
یکی دیگر از کاربران نوشته که با اینکه خودش اهل شمالِ کشور هست اما از دیدن طبیعت و فضای زیبای این هتل به وجد آمده و گفته که حتی می‌شد دو روز را بطور کامل فقط در خود هتل و محوطه سپری کرد.
آقای محسن نوشته که در سفر خود به یزد با همراهی همسرش در هتل باغ مشیر اقامت کرده است. از زیبایی باغ و فضا، اینترنت خوب و غذای ایتالیایی هتل خیلی راضی بوده اما گفته که از یک هتل بین‌المللی که میزبانِ مسافران خارجی هم هست، انتظارات بیش‌تر و بهتری در کیفیت غذاها مخصوصاً تدارکات صبحانه و یا ایجاد آلودگی صوتی در موارد قابل پیش‌بینی داشته است.
قوانین و نکات
اقامت کودکان زیر 6 سال (در صورت عدم استفاده از سرویس) رایگان است
پذیرش خانم مجرد با ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار
نفر اضافی، کف‌خواب
پارکینگ ظرفیت محدود
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

زبان انگلیسی خوندم، ترجمه و تدریس واسه کوچولوها هم جزو کارهامه، یه وب‌سایت سئو هم واسه خودم زدم که به عنوان هابی بهش نگاه می‌کنم. ولی از بین همه‌ی اینا، نوشتن یک حسِ نابه که هیچ چیزی نمی‌تونه جاشو واسم بگیره. نوشتن واسه اسمارتیز هم باعث می‌شه چیزهای جدیدی رو از دریچه چشم خودم کشف کنم که واسم لذت‌بخشه و آرومم می‌کنه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.5 16 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.