اکو کمپ متین آباد کاشان

22 دی، 1398
22 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اکو کمپ متین آباد کاشان در روستای متین آباد و در نزدیکی شهر کاشان قرار گرفته است. این اقامتگاه و کمپ تفریحی محلی است که شما را با زندگی در دل کویر آشنا می‌کند. در اقامتگاه بوم گردی متین آباد کاشان، اقامت در فضاهای سنتی مختلفی از چادر تا سوئیت شاه‌نشین با امکانات مدرنی فراهم‌شده است به همین دلیل تقابل سنت و مدرنیته را می‌توانید به خوبی در آن احساس کنید. این کمپ در سال 1389 تأسیس شده است و در مدت‌زمان کمی توانسته است خود را به عنوان یک اقامتگاه نمونه در سطح جهانی معرفی کند.
داستان اقامتگاه بومگردی متین آباد کاشان
این اقامتگاه در واقع بخشی از پروژه اکو کمپ منطقه نمونه گردشگری متین آباد است که با هدف آشتی انسان با طبیعت و توسعه گردشگری در منطقه بکر و کویری متین آباد احداث شده است. با توجه به فعالیت‌های اکو توریستی و عملکرد مثبت این کمپ، در سال 2014 مجموعه گردشگری متین آباد از سوی سازمان ملل در لیست 18 اقامتگاه بومگردی برتر جهان قرار گرفت. همین موضوع باعث شد تا نام متین آباد بر سر زبان‌ها بیفتد و در مدت‌زمان کوتاهی این مکان به یکی از پر رفت و آمد ترین اقامتگاه‌های کویری ایران بدل شود.
آدرس:
کیلومتر 55 اتوبان کاشان به اصفهان، بادرود، خالد آباد، ده آباد، متین آباد
راه دسترسی:
دسترسی به منطقه متین آباد به دلیل توجه ویژه‌ای که به بحث گردشگری در این منطقه می‌شود بسیار راحت است. از کاشان با ماشین حدود 1 ساعت 10 دقیقه طول می‌کشد تا به متین آباد برسید. دو راه برای رسیدن به کمپ وجود دارد. از بلوار ملأ صدرا کاشان می‌توانید وارد جاده قدیم کاشان شوید و با طی مسیری حدود 68 کیلومتری با خودرو به متین آباد برسید. در این مسیر آسفالته بعد از عبور از ابوزید آباد به روستای فمی خواهید رسید. از فمی باید 2 کیلومتری به سمت متین آباد حرکت کنید و بعد از آن وارد مسیر اکو کمپ متین آباد شوید. حدود 1.5 کیلومتر آخر مسیر تا کمپ خاکی است. مسیر دوم از اتوبان کاشان اصفهان می‌گذرد. بعد از طی مسافت حدود 55 کیلومتری در اتوبان کاشان به اصفهان از طریق خروجی جاده سر آسیاب-هنجن وارد بلوار انار خواهید شد. این مسیر تا بادرود و بعد از آن تا فمی ادامه خواهد داشت. باقی مسیر نیز مشابه مسیر قبلی است. اتوبوس برای متین آباد وجود ندارد اما می‌توانید از کاشان با تاکسی‌های بین‌شهری خود را به اکو کمپ متین آباد برسانید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

در این اقامتگاه گزینه‌های مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در محوطه کمپ 20 چادر 12 متری و 7 چادر 24 متری قرار گرفته است. این چادرها به سبک بادیه‌نشینان و شبیه به سیاه‌چادرهای عشایر ایرانی هستند. بااینکه هر چادر به امکانات سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند اما سرویس بهداشتی و حمام برای این چادرها به صورت عمومی و مجزا در نظر گرفته شده است. علاوه بر این 16 اتاق کاه‌گلی به سبک ساختمان‌های قدیمی کویری مجهز به سرویس فرنگی، یخچال، تلویزیون و سیستم سرمایشی نیز در این کمپ قرار دارند. از این تعداد 3 اتاق 3 تخته و مابقی 2 تخته هستند. در نهایت تعدادی کومه با سقف‌های گنبدی شکل نیز در اکو کمپ کویری متین آباد دیده می‌شوند که برای حفظ بیشتر فضای سنتی در آن‌ها خبری از تخت نیست. همه اتاق‌ها تقریباً هم‌سطح با زمین هستند و افراد کم‌توان یا ناتوان مشکلی برای دسترسی به آن‌ها نخواهند داشت.
نقاط قوت
  • غذاهای ارگانیک
  • امکان انتخاب اقامتگاه‌های مختلف (چادر، کومه، اتاق، سوئیت شاه‌نشین)
  • پخش کردن قلم دفع حشرات مزاحم به صورت رایگان
  • دسترسی به ابیانه، نطنز، قمصر، کاشان و اصفهان
  • برگزاری جشن‌های باستانی و جشن برداشت محصولات مختلف
  • وای فای رایگان
  • دسترسی به انواع تفریحات کویری مانند شتر سواری، دوچرخه‌سواری، رصد ستارگان، دلیجان، مزرعه پروش شتر و شترمرغ
نقاط ضعف
  • پارک کودک نیازمند بهبود است
  • امکانات آفرود نیازمند بروز رسانی است

نحوه رزرو
  • رزرو تلفنی: 88715232-21-98+ | 88107670-21-98+ (ساعات تماس جهت رزرو اکو کمپ متین آباد 9 الی 17)
  • رزرو از طریق سایت‌های آنلاین رزرو اقامتگاه
  • سایت اکو کمپ کویری متین آباد

امکانات برای سرو غذا

یکی از ویژگی‌های مثبت اکو کمپ متین آباد غذاهای خوشمزه و ارگانیک آن است. در زمان سفارش تنها وعده شام و صبحانه برای شما در نظر گرفته شده است. با این حال درون اقامتگاه کافی‌شاپ، رستوران و چای‌خانه‌ای وجود دارد که غذاهای سبکی نیز در آن‌ها برای ناهار سرو می‌شوند. تمام غذاهای کمپ با مواد ارگانیکی در کمپ پروش داده می‌شوند تهیه می‌شوند به همین دلیل بسیار لذیذ هستند و شکموها را راضی خواهند کرد.

امکانات برای خرید سوغاتی

برای خرید سوغاتی کافی است سری به فروشگاه اکو کمپ متین آباد بزنید. در این فروشگاه انواع و اقسام صنایع‌دستی و مواد غذایی ارگانیک محلی برای شما آماده شده است. این صنایع‌دستی شامل وسایل تزئینی و مصرفی است که اکثر آن‌ها مربوط به مناطق کویری ایران است. علاوه بر این خوراکی‌های محلی نیز می‌توانند سوغاتی‌های خوشمزه‌ای باشند که برای دوستان و آشنایان خود هدیه ببرید. همه این مواد غذایی به صورت کاملاً ارگانیک و از موادی که درون مجموعه پرورش داده می‌شوند تهیه‌شده‌اند. اگر در زمان مراسم‌های خاص مانند جشن برداشت محصولات به اقامتگاه متین آباد بیایید می‌توانید برای خرید سوغاتی سوژه‌های خاصی پیدا کنید.

قوانین و نکات
از ریختن زباله در منطقه خود داری کنید.
به جانوران درون منطقه دست نزنید، غذا ندهید و آن‌ها از منطقه با خود خارج نکنید.
شب‌ها حتماً درون چادر و اقامتگاه خود استراحت کنید و درب‌ها و منفذها را ببندید. کفش‌ها را هنگام خواب درون چادر قرار دهید.
با خود ظروف یک بار مصرف نیاورید.
تحویل اتاق یا چادر بعد از ساعت 12: 00 مشمول 50 درصد هزینه اقامت یک شب خواهد بود.
حتماً پماد و یا اسپری ضد گزش حشرات همراه خود داشته باشید.
لباس کویری شامل کلاه، لباس آستین بلند، عینک آفتابی، شلوار بلند و کفش مناسب است. لباس آستین کوتاه، صندل و دمپایی در محیط کویری مناسب نیست.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.7 6 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.