اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها کاشان

17 آذر، 1398
23 فروردین، 1400
مدت مطالعه: 5 دقیقه
«به چیزهایی که دیگران می گویند گوش نکنید، خودتان بروید و ببینید» هر حرفی از زیبایی و شکوه هتل سرای عامری ها کاشان گفته شود قطعا نمی‌تواند حق را ادا کند. در سرای عامری‌ها زندگی جریان دارد، هنر حکم‌فرمایی می‌کند و اصالت و جلال چشم‌ها را به خود می‌دوزد. حتی بازدید از این بنا می‌تواند شما را شیفته خود کند، چه رسد که بخواهید اقامتی هر چند کوتاه در آن داشته باشید.
تاسیس اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها کاشان
سرای عامری‌ها مجموعه‌ای از چند خانه در هم اتصال یافته است که در کنار مجموعه خانه‌های تاریخی کاشان و بافت سنتی شهر قرار دارند. امروزه از این سرای سنتی به عنوان هتل و اقامتگاهی مجلل برای عاشقان خانه‌های سنتی و معماری ایرانی استفاده می‌شود. خیلی از گردشگران خارجی که از معماری مدرن و خشن اروپایی خسته شده‌اند، اقامت در هتل سرای عامری ها را با آغوش باز می‌پذیرند. امکانات این اقامتگاه، دست کمی از هتل‌های نوساز و مجلل کاشان ندارد و به راحتی قابل رقابت با دیگر مجموعه‌های اقامتی می‌باشد. خاندان عامری‌ها در اصل دام‌پرور و کشاورز بودند و در شهرهایی همچون کاشان، مشهد، کرمان و اردستان ردپای آنان یافت می‌شود. این مجموعه از سال 1378 تا سال 1393 توسط متخصصین مرمت آثار باستانی، بازسازی کامل شد.
آدرس:
کاشان، خیابان علوی، بن‌بست باستان هفتم
راه_دسترسی:
هتل سرای عامری ها کاشان در مرکز شهر است. مسیرهای گوناگونی برای رسیدن به این مکان امکان پذیر می‌باشد. بسته به اینکه شما با خودروی شخصی سفر می‌کنید و یا وسایل نقلیه دیگر، مسیرهای متفاوتی پیش روی شما است:
خودروی شخصی: مسیر اقامتگاه در صورت استفاده از خودروی شخصی، از سمت خیابان امیرکبیر و یا خیابان سپیده کاشانی امکان پذیر است. البته در هنگام استفاده از خودروی شخصی باید در نظر داشته باشید که این اقامتگاه به دلیل جای تنگ و کوچه‌های باریک بافت قدیم کاشان، دارای پارکینگ نیست و باید خودروی خود را در خیابان منتهی به هتل پارک کنید.
قطار مسافربری: مسافران خط راه‌آهن کاشان مسیر بسیار سرراستی را برای رسیدن به هتل دارند. بلوار غیاث‌الدین جمشید کاشانی شما را مستقیما به ورودی خیابان هتل می‌آورد. این مسیر را می‌توانید با تاکسی‌های درون شهری نیز به راحتی طی کنید.
فرودگاه کاشان: بعد از طی مسیر بلوار فرودگاه باید به سمت بلوار آیت‌الله سعیدی حرکت کنید. تقاطع غیاث‌الدین جمشید کاشانی را به سمت چپ بپیچید و در نهایت به سمت بن‌بست باستان هفتم بروید. این مسیر نیز توسط تاکسی‌های فرودگاه پوشش داده می‌شود.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل سرای عامری ها

اقامتگاه 5 ستاره سرای عامری‌ها کاشان، یک ساختمان قدیمی دو طبقه است که 27 اتاق مختلف را در خود جای داده است. این اتاق‌ها دارای ظرفیت‌های 1 تخته، 2 تخته، 3 تخته و 4 تخته هستند که انواع گوناگونی را نیز دارند. برای مثال اتاق‌های شاه نشین، بهترین اتاق مجموعه عامری‌ها می‌باشد. یا حتی می‌توانید اتاق‌های بالکن‌دار و دوبلکس را در سوئیت‌های پرزیدنتال بیابید. حیاط حوض‌دار و اندرونی بزرگ از دیگر ویژگی‌های مجموعه سرای عامری‌ها می‌باشد. در مرمت این بنا، شیوه معماری سنتی و اصالت اثر حفظ شده و سعی بر این بوده که تا حد امکان، حس و حال زندگی در کاشان قدیم به مسافران و توریست‌ها منتقل شود.
نقاط قوت
  • موقعیت نزدیک به دیگر آثار تاریخی کاشان
  • موقعیت مرکزی آن در شهر کاشان
  • معماری خیره کننده اقامتگاه
  • ارائه خدمات مناسب
  • برخورد مناسب پرسنل
نقاط ضعف
  • قیمت بالای منوی رستوران
  • کیفیت پایین غذای رستوران به نسبت هزینه دریافتی
  • سیستم گرمایشی نامناسب
  • عدم نورپردازی مناسب در تمامی قسمت‌های هتل
  • نبود ترانسفر رفت و برگشت به فرودگاه و راه‌آهن
  • نداشتن استخر
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

رستوران عامری، رستوران اصلی هتل بوده و با ظرفیت 90 نفر (که دو برابر ظرفیت 45 تخته اقامتگاه می‌باشد) از نظر گنجایش و دکوراسیون مجموعه بسیار خوب عمل کرده است. این رستوران در کنار کافی‌شاپ سرای عامری‌ها، دو محل اصلی برای سرو غذا‌های ایرانی و فرنگی می‌باشند. منوی رستوران سرای عامری‌ها از دو سبک غذاهای ایرانی و سنتی تشکیل شده و تنوع کمی دارد. البته بسته به محیط و 5 ستاره بودن هتل، باید انتظار قیمت‌های بالای غذا نیز باشید. امکان سرو غذا در اتاق نیز وجود دارد و می‌توانید غذای خود را در بالکن‌های مشرف به حیاط فضاسازی شده، میل نمایید.

امکانات برای خرید سوغاتی

گالری و فروشگاه آثار سنتی و قدیمی نیز به منظور تهیه سوغات و هدیه هم در خود مجموعه و هم در اطراف آن موجود می‌باشد.
قوانین و نکات
هزینه اقامت برای کودکان زیر 3 سال، رایگان و برای سنین 3 تا 6 سال در صورت عدم استفاده از سرویس، نیم بها می‌باشد. هزینه اقامت کودکان بالای 6 سال نیز تمام بها خواهد بود.
برای خانم های مجرد و تنها، رزرو با ارائه کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار امکان پذیر است.
پذیرش صیغه‌نامه زوجین تنها با مهر برجسته دفتر ازدواج و ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان پذیر خواهد بود.
رزرو اینترنتی از سایت‌های معتبر بومگردی، مجاز و قابل استفاده است.
هزینه پذیرش مهمانان خارجی با تعرفه و نرخ‌نامه سازمان هتلداری یکسان است.  




آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
تلفن در اتاق
تلویزیون در اتاق
چای ساز
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم تهویه مطبوع
سیستم گرمایش و سرمایش
صندوق امانات در اتاق
کمد لباس
مینی بار با هزینه
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 5 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.