اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان

30 دی، 1398
30 دی، 1398
مدت مطالعه: 3 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان عمارتی قدیمی و یک طبقه متعلق به دوره قاجار است. معماری سنتی و ایرانی این بنا یادآور سریال خاطره انگیز بانوی عمارت و داستان‌های پررمز و راز آن است. این اقامتگاه در سال 1395 بازسازی شده و معماری سنتی آجری قرن 11 و 12 هجری شمسی در نمای داخلی و خارجی و دکوراسیون داخلی آن به کار رفته است. با این که مدت زیادی از افتتاح این اقامتگاه نمی‌گذرد بین گردشگران بسیار محبوب شده است. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.


داستان اقامتگاه بومگردی شبستان اردکان

اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان خانه‌ای تاریخی به یادگار مانده از دوران قاجار است؛ قدیم‌ها آن را با عنوان خانه طباطبایی می‌شناختند؛ این خانواده تا سال 1357 در خانه اجدادی خود زندگی می‌‌کردند. در شهریور 1396 که عمارت بازسازی شد و به عنوان اقامتگاه بوم گردی شبستان به بهره برداری رسید. این عمارت هر سال میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی عاشق عمارت‌های سنتی است.
آدرس:
اردکان، خیابان شهید قانعی(سینا)، رو به روی آسیاب دژگ
راه دسترسی:
باید از فرودگاه یا راه‌آهن یزد به ترتیب 55 یا 60 دقیقه رانندگی کنید تا به اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان برسید. در راه یزد میبد، از جاده کمربندی میبد احمد آباد وارد خیابان امام خمینی شوید. بوستان باغ ملی را که رد کردید، به راست بپیچید و سومین تقاطع را به چپ بروید. اقامتگاه بوم گردی شبستان پیش روی شماست. اگر بخواهید به آتشکده پیر سبز چک چک بروید حدود 400 دقیقه باید ماشین سواری کنید اما تمامی بناهای تاریخی و جاهای دیدنی داخل شهر بسیار نزدیک به عمارت‌اند و رسیدن به آنها با ماشین بیشتر از 5 - 15 دقیقه زمان نمی‌برد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان معماری ویژه ایرانی دارد. اگر از نماهای مدرن شهرهای شلوغ خسته شده‌اید و به دنبال تنوع هستید و دوست دارید کمی در سکوت و فضای آرامی استراحت کنید؛ اقامتگاه بوم گردی شبستان اردکان بهترین گزینه برای شماست. عمارت سابق طباطبایی‌ها تقریبا در مرکز بافت تاریخی و جاهای دیدنی‌ شهر اردکان قرار دارد بنابراین می‌توانید به راحتی برای گشت‌های شهری خود برنامه ریزی کنید. حدود 200 سال پیش که این خانه زیبا بنا شد معماری دو جبهه‌ای با بادگیر و صفه‌های چشم نواز و پایابی زیبا و خنک آن زبان زد مردم شهر بود. دور تا دور حیاط هتل را 6 اتاق با 3 دری و پنجره‌های سنتی احاطه کرده‌اند. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در اتاق‌ها موجود است.در سمت چپ حیاط ورودی یک پایاب بی آب قرار دارد که چند پله به زیر زمین می‌خورد. سقف گنبدی تو درتوی حیاط و اتاقک‌های نشیمنی که با پشتی پر شده‌اند خستگی یک شهر شلوغ را از تن‌تان در می‌کند. یادتان باشدکه هتل شبستان در کل 11 تخت خواب دارد و به دلیل ظرفیت محدود باید حتما رزرو قبلی داشته باشید.
نقاط قوت
  • تحویل آب رایگان
  • تحویل دمپایی و لوازم بهداشتی
  • وجود یخچال در اتاق
  • وجود تلویزیون در اتاق
  • وجود اینترنت در اتاق
  • وجود سیسم تهویه و اطفای حریق در اتاق
نقاط ضعف
  • نداشتن روم سرویس
  • نداشتن مبلمان یا میز تحریر
  • نداشتن تلفن در اتاق
  • نبود صندوق امانات در اتاق
  • نبود بالکن
نحوه رزرو
  • تلفن  32462364-056 و پشتیبانی در ساعات غیر اداری 09129426988
  • از طریق سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه

امکانات برای سرو غذا

استراحت و هله هوله خوردن در فضای قاجاری اقامتگاه شبستان اردکان خیلی لذت بخش است. حال تصور کنید در حیاط مستطیل شکل این عمارت تاریخی بین دیوارهای کاهگلی و گچ کاری شده قدم بزنید به رستورانش برسید؛ وقتی به سقف گنبدی و آجری حیاط نگاه می‌کنید و در تاریخ این بنا غرق شده‌اید؛ غذاهای سنتی اردکان را سفارش می‌دهید. انگار سوار ماشین زمان شده‌اید و به خانه جد بزرگ‌تان رفته‌اید؛ مادربزرگ برای‌تان آش شولی، کوفته نخودچی، کوفته لپه یزدی، قلیه کدو یزدی، خورشت به‌ آلو، قیمه‌ نخود یزد و دم‌نوش گیاهی را در مطبخ پخته و شما از فرط هیجان نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید. لقمه به لقمه این رویای دلچسب در رستوران سنتی این اقامتگاه به واقعیت پیوسته و شما ضمن لذت بردن از طعم دلچسب تمامی این غذاها می‌توانید از برخورد حرفه‌ای و مودبانه خدمه رستوران تجربه بی‌نظیری از خوراک‌های اردکان داشته باشید.

امکانات برای خرید سوغاتی

در اقامتگاه بوم گردی شبستان غرفه خرید سوغاتی وجود ندارد اما همین که چند قدمی به سمت خیابان خامنه‌ای بروید؛ در بافت تاریخی اردکان و مسیر خود مغازه‌های حلوا و ارده فروشی به چشم‌تان می‌خورد. حلوا و ارده و روغن کنجد از محصولات بکر اردکان هستند که در هیچ کجای ایران نظیر ندارند.

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی معادل نرخ نامه
پذیریش زوجین تنها با ارائه شناسنامه
صیغه نامه مورد قبول نیست
اقامت رایگان برای کودکان زیر 10 سال
سرویس اضافه کف خواب برای کودکان
اعلام کنسلی بر مبنای شب اول محاسبه می‌شود

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال
تاکسی سرویس 24 ساعته

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.