اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد

5 بهمن، 1398
5 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد در کوچه پس کوچه‌های محله فهادان یزد بنا شده و از سال 1396 پذیرای مسافران است. 900 سال پیش تجار مشهور شهر در این محل زندگی‌ می‌کردند؛ خانه‌های اشرافی در آن می‌ساختند و به مردم معمولی پز می‌دادند. اگرچه آن زمان رعیت‌ها جرات زدن در خانه این اشراف را هم نداشتند؛ امروزه با تبدیل خانه‌های مجلل باستانی به اقامتگاه توریستی، می‌توان در مجلل‌ترین ساختمان‌های آن محل، طعم زندگی ثروتمندان گذشته را چشید. اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد چنین فرصتی به شما می‌دهد. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، کوچه بقعه دوازده امام، بن بست دوم
راه دسترسی:
اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد در قلب بافت تاریخی شهر یزد قرار گرفته و مسافران می‌توانند از اقامتگاه ستاره یزد، پیاده تا جاهادی دیدنی یزد بروند. خانه لاری‌ها، مسجد جامع و زندان اسکندر از جمله جاذبه‌های تاریخی نزدیک به اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد هستند. اگر از فرودگاه، راه آهن یا ترمینال اتوبوس‌رانی یزد به این اقامتگاه می‌آیید، باید از خیابان 17 شهریور خود را به خیابان سید گل سرخ برسانید، سپس وارد محله فهادان شوید. از خیابان فهادان تا اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد، تنها 300 متر راه است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

ساختمان اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد متعلق به دوران پهلوی است و بیش از 200 سال عمر  دارد. مدیران هتل برای کاربری توریستی از سال 1394 تا 1396 پروژه بازسازی بنا را پیش بردند و  اقامتگاه بومگردی ستاره یزد از سال 1396 به بهره‌برداری  رسید. ستاره یزد در زمینی به وسعت 250 متر بنا شده، 2 طبقه،  8 اتاق و 40 تخت دارد و روی همگی تخت‌ها تشک طبی گذاشته شده است. اتاق‌ها به بافت تاریخی شهر دید دارند و به حمام و سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی مجهزاند. آب رایگان، روم سرویس، لوازم بهداشتی، اینترنت در اتاق و دمپایی از امکانات روزانه‌ای است که اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد برای مهمانان خود در نظر گرفته است. اتاق‌ها همچنین همگی مجهز به دراور، میز تحریر، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانت، کمد و سیستم اطفا حریق هستند. وسایل برقی از قبیل یخچال، چای‌ساز، اتو و سشوار هم در اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد وجود دارد.
حیاط اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد وسیع است و می‌توانید برای تنوع، در حیاطِ باصفا بنشینید، چای و تنقلات میل کنید و صدای آب‌نمای حوض را بشنوید. کف حیاط خشتی است و از دیوارهای کاهگلی گلدان‌های زیبایی آویزان کرده‌اند. اتاق‌ها پله ندارند و افراد کم توان و معلول می‌‌توانند در اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد اقامت راحت و باکیفیتی داشته باشند.
نقاط قوت
  • پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و عربی
  • خود پرداز بانک
  • امکان اجاره اتومبیل
  • صبحانه رایگان
  • روزنامه رایگان
  • اینترنت در لابی و اتاق‌ها
  • روم سرویس 24 ساعته
نقاط ضعف
  • نداشتن تلویزیون در اتاق
  • نداشتن وان در حمام
  • نداشتن امکانات ورزشی
  • نداشتن امکانات سرگرمی
  • نداشتن رستوران
  • نداشتن پارکینگ در محوطه
  • نداشتن سطح شیبدار برای معلولین
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

در اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد می‌توانید صبحانه سفارش دهید و در اتاق‌تان میل کنید. منوی صبحانه بسیار متنوع است و با منوی هتل‌ها رقابت می‌کند: انواع املت، مدل‌های مختلف تخم‌مرغ، کره، عسل، مربا، عدسی، میوه فصل، نسکافه، چای، خرما و قهوه. در برخی اتاق‌ها ظروف پخت و پز، قهوه‌ساز، کتری برقی و یخچال وجود دارد. برای آشپزی می‌توانید از امکانات آشپزخانه مشترک اقامتگاه بوم گردی یزد استفاده کنید؛ انواع ظروف، گاز و یخچال در آشپزخانه موجوداند. برای خرید مواد اولیه می‌توانید به نزدیک‌ترین سوپر مارکت محل واقع در خیابان فهادان نرسیده به خیابان امام بروید. اگر هم دوست دارید هنگام سفر غذای‌تان را در رستوران بخورید، نزدیک‌ترین رستوران ترمه و ترنج است که در چند قدمی اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد واقع شده اما محله فهادان پر از رستوران و کافه است و در انتخاب دست‌تان باز است.
 

امکانات برای خرید سوغاتی

اقامتگاه بوم گردی ستاره یزد فروشگاه صنایع دستی ندارد اما 100 متر جلوتر نرسیده به خانه لاری‌ها، یک فروشگاه صنایع دستی وجود دارد. با کمی چرخ زدن در محله فهادان فروشگاه‌های صنایع دستی دیگری هم می‌یابید. برای خرید، می‌توانید سری هم به مراکز خرید در یزد بزنید.

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی معادل نرخ نامه
پذیریش زوجین با شناسنامه یا صیغه‌نامه ممهور به مهر برجسته
اقامت رایگان برای کودکان زیر 6 سال

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.